Talencursus Spanje

Hallo,

Deze zomervakantie zou ik graag een talencursus Spaans in Barcelona gaan volgen. Ik heb geen idee waar ik het beste informatie zou kunnen opvragen. Het is de bedoeling om ongeveer 14 dagen zoiets te doen, in combinatie met rondkijken in de stad en omgeving. Wie heeft een suggestie? Tussen haakjes, mijn leeftijd is net boven de 50, ik zoek dus niet echt een studentenclubje.
groetjes,
constance :stuck_out_tongue:

Wij zitten niet bepaald in Barcelona, een stuk zuidelijker: in het andalusische dorp Cazalla de la Sierra. Dit ligt op ong. 80 km ten noorden van de stad Sevilla, midden in het beschermd natuurgebied Sierra Norte de Sevilla. Hier organiseren wij workshops: Spaans, flamenco, koken op z’n Andaluz, schilderen en keramiek. Voor alle nationaliteiten en voor alle leeftijden. Je bent van harte welkom.

Kijk voor meer informatie op www.turismoruralhidalgo.com of mail ons: info@turismoruralhidalgo.com.

Groetjes,
Linda Hajema
Turismo Rural Hidalgo
tel. (0034) 954 883581

je kunt in Barcelona ook via www.lexton.nl terecht voor een cursus en eventueel langer verblijf

www.travel4study.nl

Dit ga ik ook doen…zoek alleen goedkoop onderdak daar want vind het via de school beetje duur.
Succes!!!111

Kijk eens op www.adelante.nl. Een jonge reisorganisatie die kwaliteitsonderwijs aanbiedt op toplocaties.

Hoi Constance!

Ik heb zelf op twee verschillende talenscholen een cursus gevold (in Peru en Salamanca) en heb ondervonden dat leeftijd absoluut geen rol speelt. In peru waren zelfs cursisten van 70 en die hebben het volgens mij ook prima naar hun zin gehad. Wat betreft het vinden van een talenschool kan ik je als tip geven om bij een zoekmachine als www.ilse.nl als zoekgegevens barcelona+talencursus+spaans in te geven. Dan krijg je zeker een aantal mogelijkheden. Ik weet bijna zeker dat Don Quijote een school in Barcelona heeft. Dat is een goede school maar je komt er wel heeeeeel erg veel nederlanders tegen. Mocht je niet perse naar Barcelona willen dan kan ik je DILE van harte aanbevelen. Dat is een kleine school in Salamanca (erg mooie, niet te grote stad, wordt ook wel klein Rome genoemd) met zeer gemotiveerde docenten die hun uiterste best voor je doen en bovendien zijn de prijzen een stuk lager dan in Barcelona.

Veel succes met je zoektocht en veel plezier in Spanje,

groetjes, Annemieke

op www.spaansetaal.pagina.nl staan ook een aantal scholen genoemd.

groetjes Annemieke

nog een derde berichtje van mij…

op www.barcelona.pagina staan onder het kopje onderwijs ook talenscholen!

Wat ik overigens zelf belangrijk vond bij de cursussen die ik gevolgd heb, was het maximum aantal cursisten per groep. Naar mijn ervaring is 8 echt het maximum. Eigenlijk is dat al te veel want dan kom je zelf bijna niet aan praten toe.

nou, succes.
groetjes, Annemieke