Talencursus in Spanje in jan/feb

Hallo,

Ik ben mij aan het orienteren voor een talencursus in Spanje.
Nu ben ik van plan om rond jan/feb. 2010 de cursus te gaan volgen voor ong. 2 maanden.
Wat ik mij afvraag is of dit niet een te rustige periode is om een cursus te volgen, aangezien mijn indruk is dat veel jongeren een cursus volgen in de zomermaanden. Heeft iemand misschien ervaring met het volgen van een talencursus in deze periode en nog tips voor een leuke stad in deze periode?

Alvast bedankt!

Groetjes Julia

Hoi Julia,

Ik zit ook te denken om spaans te gaan volgen. Ik ga dit alleen toch iets later in het jaar doen, mede omdat ik in maart klaar ben met mijn opleiding en omdat ik toch wel wat meer in het toeristen seizoen/lekkere weer wil zitten.

Heb je al een idee waar je het gaat doen ?!

groetjes, No

Als je in het laagseizoen een cursus wil volgen en je zoekt toch ook de mogelijkheid om uit te gaan met leeftijdsgenoten, dan kan je het best kiezen voor een universiteitsstad, zoals Salamanca, Sevilla, of natuurlijk Madrid (the Spanish city that never sleeps). Deze steden zijn zomers juist ook minder aantrekkelijk, omdat ze niet aan zee liggen en de temperatuur dan vrij hoog kan oplopen…

Groet, Heleen

Bureau Buitenland
www.bureaubuitenland.nl

Ik kan je Version Original in Barcelona echt aanbevelen. Zij starten elke week met cursussen Spaans voor weinig geld, kleine klassen en daarnaast organiseren ze veel tripjes/avondjes. Ze kunnen ook voor onderdak bij een Spaanse familie zorgen, zodat je wel Spaans moet praten. En Barcelona is natuurlijk een super stad waar voor iedereen wel wat te doen is! En oja, bijna iedereen spreekt hier Spaans, het is echt niet zo dat je alleen maar Catalaans hoort hoor! Meer info over deze taalschool op mijn weblog.

Succes,

Mabel

Dag Julia,

Belangrijk is dat je een school kiest van een hoog niveau. Een aantal scholen draaien in het laagseizoen op een uiterst laag pitje, groepen worden daar wel eens heterogeen door en dat is niet in je belang.
Je moet er onverkort voor zorgen dat je waar voor je geld krijgt.
Let in de wintermaanden even goed op, in madrid kan het bar en boos winter zijn!

In Valencia heb je de Taronja. Bij Taronja komen wel redelijk wat Nederlanders. Taronja is een hele moderne school, met een staff die veel activiteiten organiseert. Paella Party op Maandag, dinsdag is TANDEM (taaluitwisseling), Woendag is gratis kooklessen van Chef Nando en in de rest van de week varieert het, misschien een trip naar Barcelona om een voetbal wedstrijd te kijken en voor de dames die dat niet hoeven kunnen gwn gaan shoppen in Barcelona!!

Accomodatie kan ook geregeld worden door Taronja

hier is er een website als je interesse hebt:

Hallo Anneboom90,

Ik snap best dat je ongelimiteerd reclame wilt maken voor je webpagina, maar om dan te reageren op een bericht uit 2009… Vaya! Beter om constructief bij te dragen aan actuele berichten :wink: En dan mag je ook iets anders schrijven die over die talenschool in Valencia hoor.

Recepten of zo…:cheer:

Valenciaanse paella ofzo :zon02:lol2

Hallo,

Ik heb de afgelopen 2 maanden een Intensieve Spaans cursus gevolgd in Madrid bij AIL Madrid Spanish Language school.:zon02: Dit was een hele goede ervaring en mijn Spaans is zeker verbeterd. Madrid is een geweldige stad om Spaans te leren en het maakt niet uit of je nu in Januari of in Mei gaat. In Madrid is altijd veel te bevelen en altijd veel te zien en te doen! Vooral het nachtleven is geweldig! En niet te vergeten je kunt hier ontzettend goed winkelen!! De talenschool ligt midden in het centrum van Madrid, naast het Retiropark. Het is een aangename school en de leraren waren zeer profesioneel… Mijn spaans niveau is in een snel tempo vooruit gegaan. Naast de Spaans lessen waren er ook iedere dag allerlei leuke activiteiten die de school organiseerde, hierdoor heb ik veel mensen ontmoet tijdens deze periode, dus uiteindelijk kan ik het zeker aanraden om Spaans te volgen bij deze school.

succes ermee!!!