Is het de bedoeling dat je sowieso in een stad les wil volgen, of mag het ook in de buurt van een stad ? Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar Malaga. Ik heb goede ervaringen met de stad en ik werk er samen met een leuke school. (in Valencia ook overigens, maar puur op het gevoel zou ik zelf voor Malaga gaan).
ik heb een voorkeur voor Valencia. Waarom? Omdat ik nog nooit in Malaga ben geweest, maar omdat ik in Valencia echt een fantastische maand heb gehad. Waarom? Dat lees je hierboven.
Ik startte ook op niveau 0,0 en na een maand sprak ik best redelijk Spaans. Tegenwoordige tijd vervoegen en twee van de 4 Spaanse verleden tijden. Na 3 maanden moet je jezelf best kunnen redden, mits je het bijhoudt in Nederland.
Overigens schijnt Malaga ook geweldig te zijn, dus je zult het in beide steden naar je zin hebbenā¦Bij deze dus een opmerking waar je verder weinig mee kan:)
Valencia en Malaga zijn allebei leuke steden. In Valencia kan ik je de school Espanole en Taronja aanbevelen. Bij Espanole komen wel redelijk wat Nederlanders. Taronja is een hele moderne school, met een staff die veel activiteiten organiseert. In Malaga heb ik ervaring met Malaca Instituto en Malaga Si. Beide scholen zijn erg goed. Het is alleen moeilijk te zeggen hoe ver je kan komen met 3 maanden cursus. Als je in een gastgezin verblijft, leer je sneller dan wanneer je met andere buitenlanders een appartement deelt (en regelmatig Engels spreekt met elkaarā¦). Daarnaast maakt het ook wel uit hoeveel aanleg je hebt voor talen en wat je kennis is van het Fransā¦
Ik help je graag verderā¦
Mijn kennis van de Franse taal was redelijk toen ik Spaans leerde, maar ik had er verdomd weinig aan.
Frans heeft heel erg weinig met Spaans te maken, vond en vind ik.
Sterker nog, ik vond mijn kennis van Frans juist een tikkeltje vervelend tijdens het leren van Spaans. Ik mixte in het begin te vaak met het Frans en het Spaans.
Vooral de school Espanole in Valencia lijkt me wel wat. Ik zag trouwens dat het weer in sept t/m dec ook nog lekker is daar, dus dat is een mooi bijkomend voordeel;).:zon02: Organiseert die school ook veel excursies e.d.?
Ook leuk dat daar over het algemeen meerdere Nederlandse verblijven.
Met betrekking tot de accomodatie gaat mijn voorkeur, tot nu toe, uit naar een appartement. Mijn kennis van de Engelse taal is ook niet zo geweldig, dus voor mij komt het goed uit om ook regelmatig Engels te spreken.
Espanole is een leuke school! Heb zelf daar ook een korte cursus gevolgd (via StudyTravel, vind het altijd fijn een NL organisatie achter me te hebben).
Ze organiseren veel excursies bij Espanole, tapastours, wandeling door de stad, musea, maar ook in het weekend naar Barcelona voor een voetbalwedstrijd, wel ver weg maar er ging een hele bus vol toen ik er was. Valencia vind ik een leuke stad, maar MƔlaga is ook mooi. Iets meer mogelijkheden voor bezoek aan andere steden zoals Sevilla, Granada en Cordoba en mooiere stranden. Valencia is qua stad weer mooier, vind ik. Maar alles is een persoonlijke keuze.
Succes in elk geval,
Ik heb voor mijn examen Spaans een Dele examen gedaan. Hierin wordt beschreven hoeveel uren les / studie uren je moet volgen om een bepaald niveau te behalen. Deze niveau“s zijn bepaald door de Europese Unie, en ik vind ze erg handig.
Niveau A1 ā Aantal uren: 60
Niveau A2 ā Aantal uren: 60
Onafhankelijke gebruiker:
Niveau B1 ā Aantal uren: 120
Niveau B2 ā Aantal uren: 160
Vaardige gebruiker:
Niveau C1 ā Aantal uren: 220
Niveau C2 ā Aantal uren: 260
Je kunt zelf opzoeken wat elke niveau precies inhoudt.:hihi:
Dat is een handig overzicht! Die niveaus ben ik al eerder tegengekomen, maar die bijbehorende uren nog niet. Dus na 120 uur zou je redelijk Spaans kunnen spreken Ben van plan om 20 uur per week les te gaan volgen, dus na twee maanden bereik je dan nog best een aardig niveau!
Wat is dit voor rare reactie ? Het meisje geeft een tip aan iemand die erom vraagt. De tip is niet jouw onderneming en dan reageer je zo zuur ? Waarom ?
Ik vind de manier waarop Laura schrijft ook raar, omdat ze doet alsof ze gewoon een reizigster is die een keer een taalcursus heeft gedaan, terwijl ze in feite bij Estudio Hispanico werkt (althans, dat suggereert Pelle138)
Ik begrijp het ook wel hoor, daar niet van. Maar dan zou niemand een tip meer mogen geven omdat het wel eens van een eigen onderneming zou kunnen komen. Zelf promoot ze haar cursus toch ook ? Ikzelf doe dat ook af en toe, niets mis mee toch ?
Ja het lijkt me uiteraard dat promoten mag, maar wees dan wel zo open daarover dat je een eigen onderneming hebt / ergens werkt in plaats van je voor te doen als een gewone reiziger :wereld:
Ik ben inderdaad voor openheid van zaken. Natuurlijk is dit forum open voor tips van iedereen aan iedereen.:kus: Maar als je verbonden bent aan een school, of aan een andere organisatie die belangen heeft in deze ātak van sportā, wees daar dan duidelijk over.
Het is een beetje een ongeschreven regel dat je je eigen zaak / bedrijf in je handtekening als link neerzet en er verder niet al te vaak uitgebreid over schrijft. Overigens is de Redactie bezig met het opzetten van de officiele spelregels van dit forum (aan de hand van een grijs gebied in dit forum mbt censuur etc). @Stulango, als je naar je profiel gaat en daar je statistieken bekijkt kun je nagaan wie jou heeft bedankt en wie jij hebt bedankt (thanked posts)
Beste Stulango,
Even voor jouw duidelijkheid. Bureau Buitenland bemiddelt als onafhankelijk adviesbureau. Wij hebben dus geen vaste banden met welke taalschool dan ook. Wij hebben natuurlijk wel ervaringen met een groot aantal scholen in het buitenland waar klanten via ons bureau naar toe zijn gegaan. Op basis van die evaluaties en onze eigen schoolbezoeken, reageer ik regelmatig op dit forum.
Jij, succes gewenst met jouw onderneming!!