ik wil waarschijlijk een talencursus in spanje gaan doen maar ik weet niet goed met welke talencursus ik moet gaan… Ik zit nu te denken over plus taalreizen… Weten jullie nog een goeie en wat waren dan de voor en nadelen?
bedankt!
Plus taalreizen ken ik niet goed, maar in Nederland heb je een aantal goede talenreisbureus:
- Triolore.nl in den Haag
- Studytravel.nl in Nijmegen
- Adelante.nl in Enschede
- Joho Company in Leiden en Amsterdam
en verder heb je ook het marketing en verkoop kantoor van de talenschool don Quijote- donquijote.nl - in Rotterdam
het verschil is dat je bij de Talenreisbureaus een overzicht krijgt van scholen van verschillend niveau (van hoog tot laag- met bijbehorende prijzen) en bij de talenschool don Quijote krijg je een overzicht van hun 7 talenscholen in Spanje.
groeten,
Chris
ps. Zoals je in andere fora bijdragen van mij kunt lezen, ben ik bevooroordeeld richting kwaliteitsscholen in Spanje, omdat je daar het beste krijgt voor je geld. don Quijote, Malaca Instituto, Clic Sevilla en een paar andere scholen zijn beste scholen in Spanje. op www.eaquals.org vind je een makkelijk overzicht van kwaliteitsscholen in heel Europa. Indien je bij een talenreisbureau boekt (en de bovengenoemde bureaus zijn OK) vraag dan specifiek naar een goede kwaliteitsschool, indien het aspect van het leren van de taal, voor jouw je eerste doelstelling is. Probeer ook op het internet info terug te vinden van de school.
ps 2 Tricolore in Den Haag geeft ook transparant weer welke scholen ze vertegenwoordigen.
Tricolore heeft de meest complete gids die ik ken, maar die is daardoor wel erg onoverzichtelijk. Tig scholen per locatie, en dat zijn natuurlijk niet altijd alleen de beste/prijs die daar tussenstaan.
@Christiaan: nu niet caro Flamenco vergeten he?
Hallo Sanne,
Het grootste onafhankelijke aanbod van internet vind je op http://www.spaans.startbewijs.nl , inclusief alle scholen die hierboven door anderen worden vertegenwoordigd.
Kijk maar eens rond en kijk ook eens naar de prijs…
Voor individueel advies of een laatste prijsstelling, er zijn vaak aanbiedingen, kun je mij ook privé mailen.
Succes,
piet meijers
Ik ken geen Nederlands talenreisbureau die Flamenco heet. Stuur maar een adres en een weblink en ik zal ook graag over jullie schrijven.
Chris
Plus taalreizen is een erg fijne organisatie met veel ervaring en erg leuke scholen! De brochure is ook erg overzichtelijk. Ze hebben veel bestemmingen erin staan.
Ik zou me gewoon goed laten informeren door een adviesorganisatie zoals Bueau Buitenland (www.bureaubuitenland.nl). Zij weten precies welke scholen goed bij je persoonlijke wensen aansluiten qua niveau, gezelligheid, prijs, etc.
Ik ken alleen Studytravel, maar dat heeft een reden. Ik heb op school gezeten in Malaga (Malaca Instituto) en in San Sebastian en ben over beide scholen die zij hadden geselecteerd erg te spreken. Aardige mensen ook. gr, maarten
Hoi! Ik zit er ook aan te denken om een taalcursus in spanje te gaan volgen. Maar al die organisaties lijken zo op elkaar! Don Quijot komt wel heel goed over, heb er net als van studytravel een brochure van ontvangen.
De prijzen lijken in kleine maten te verschillen. Maar welke is nu het beste? En welke plaats is het leukst?? Ik wil wel ergens leuk uit kunnen gaan etc…hoe kom je er nu achter wat het beste bij je past?
Beste Femke,
Je bent van harte welkom om eens langs te komen bij Bureau Buitenland, in Arnhem (www.bureaubuitenland.nl). Wij gaan uitgebreid in op jouw eigen wensen en budget. Dat Intake-gesprek is gratis. Vervolgens zoeken wij een aantal bij jouw wensen passende mogelijkheden uit - dat kost dan €75 (ex BTW). Wij brengen geen extra kosten in rekening als je ook via ons de boeking laat uitvoeren. Overigens is Don Quijote een hele goede Talenschool, maar er zijn zeker goedkopere alternatieven. Study-travel biedt wel een aantal leuke mogelijkheden aan, maar het is natuurlijk nog maar de vraag in hoeverre die bij bij jou passen.
Ja lekker reclame maken hier:tear:Is dat niet verboden op een forum al dit?
Ik heb al een aantal topics gelezen waar goede taalscholen in werden genoemd hier, maar over de bestemming zal ik nog even moeten nadenken. Maar ik kom er wel uit en nog gratis ook :biggrin: :dag:
Hallo Femke,
Ik begrijp maar al te goed hoe moeilijk het voor je is. Een en ander is ook afhankelijk van
- het doel dat je (op lange termijn) wil bereiken
- wil je er ook een vakantie-aspekt aan toevoegen
- zoek je een kleine of grote school
- binnenland of aan de kust
- Spanje of Zuid Amerika
- graag met leeftijdsgenoten of niet
- prijs
- heb je al een beetje kennis van de Spaanse taal
- regel je het zelf, of via een organisatie
- etc.
Er zijn (goede) taalscholen vanaf 87,50 per week tot 500 euro per week, kom er maar eens wijs uit.
Je kunt me gerust mailen, ik heb (tot heden) zo’n tachtig taalscholen bezocht.
pietmeijers
www.gratisspaans.nl (vernieuwde website)
www.pietmeijers.nl (waar advies altijd gratis is)
Hoi! Ik zit er ook aan te denken om een taalcursus in spanje te gaan volgen. Maar al die organisaties lijken zo op elkaar! Don Quijot komt wel heel goed over, heb er net als van studytravel een brochure van ontvangen.
De prijzen lijken in kleine maten te verschillen. Maar welke is nu het beste? En welke plaats is het leukst?? Ik wil wel ergens leuk uit kunnen gaan etc…hoe kom je er nu achter wat het beste bij je past?
Ik heb een talencursus gevolgd in Barcelona en in Granada. Naar mijn mening is Don Quijote een betere organisatie wat betreft spaanse taalcursussen.
Hoe je er achter komt welke plaats het beste bij je past is niet zo heel moeilijk. Maak voor je zelf een lijstje wat je precies wilt en wat je precies verwacht van een stad. Lees daarna op internet en in de brochure informatie over de steden. Kijk welke het dichtst bij jouw wensen zit en dan is de keuze simpel :).
Zoals je dan ook merkt zijn er grote verschillen tussen Andalusië en bijvoorbeeld Barcelona en Valencia. Ik zou je aanraden om naar Barcelona te gaan. Heb het daar heel erg goed naar mijn zin gehad. Hier kun je genoeg uitgaan, maar er zijn ook zat culturele dingen om te bekijken!
Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb gisteren enorm research zitten doen;) En ben eruit dat qua budget en Salamanca of Malaga het beste bij me past. Ik wil dan graag voor 8 weken gaan. Bij Flamenco vragen ze 1469 voor Malaga, bij Tricolor 1401 en voor Salamanca vragen ze bij Studytravel 1200 euro.
Ik las dat Malaga voor een langere duur erg geschikt is. Plus het is ook nog eens aan het strand! En het heeft een eigen vliegveld…voor Salamanca moet je ook nog eens 2,5 uur in een bus zitten vanaf Madrid.
Nu vraag ik me alleen nog af hoeveel geld aan levensonderhoud je nog kwijt bent in 8 weken bovenop die 1400 euro…
En of een 2 pk appartement ook voor 1 persoon te boeken is en of je nog extra moet betalen voor de activiteiten. maar dat moet ik misschien even met de reisorganisaties opnemen.
Wat denken jullie: Malaga een goede keus?
Hallo Femke,
Ik heb je een prive bericht gestuurd met een erg interessante mogelijkheid in Málaga. In ieder geval veel sukses.
Ik ga via Plus Taalreizen. Ik heb er veel goede verhalen over gehoord en het is niet zo duur.
Groetjes Diana
Veel succes Diana!
ooow het is zo moeilijk he er is zoveel keus. ik wil voor langere tijd weg maar ik wil niet op 1 plek blijven wat is dan het beste? heeft iemand dit ook gedaan?
Probeer je wensenlijstje hier eens te publiceren. Er zijn verschillende organisaties waar je cursus(steden) - landen kunt combineren, terwijl het lesprogramma gewoon kan doorlopen.
Als je mij wat meer informatie kunt geven, kan ik je wellicht gericht adviseren.
pietmeijers