Welke organisatie van talenreizen is het best?

Er zijn zes organisaties die dit organiseren. Ik kijk toch echt verder dan mijn neus lang is. En juist Babel Idiomas verzorgt dat niet. Toch je huiswerk beter doen Femke.

Waarom antwoord jij de vraagstelster niet, in plaats van te reageren op reacties, wel zo handig.

Hoihoi,
Ik ben wss van plan om in september (1maand) spaanse les te volgen met de taalcursus van camino… Iemand ervaring mee?
GRoetjes
Sofie

Chalinga Travel heeft erg mooie brochures en de taalreis die ik via hun heb gemaakt is erg goed bevallen. Hun website is www.chalinga.com. Ik kreeg erg snelle reacties op mijn vragen en het is goed geregeld. xx mila

aarmee maar eens bewezen is dat er in een markt die “verdeeld” leek te zijn altijd plaats is voor nieuwkomers als Chalinga.
ik hoor er goede berichten over en ze hebben, naast het standaard aanbod, verrassende reismogelijkheden gecombineerd met spaans.

wow wat een vraag zeg! welke is t best? elke taalreisorganisatie biedt je zoveel aan, maar het ligt eraan wat je zoekt! misschien is dit wel wat: www.applelanguages.nl

CharlotteZ / Louise,

Sophie is allang weggeweest …

pietmeijers
webmaster

Hey, ik wil waarschijnlijk ook spaans gaan leren maar ben er qua organisatie nog niet uit. Wat ik erg belangrijk vind is dat er naast het studeren voldoende andere activiteiten georganiseerd worden en dat er veel leeftijdsgenoten (ik ben 19) aan de cursus meedoen. Iemand tips?

Hoi,

In het algemmen hebben de scholen van Don Quijote een wat “jonger” publiek en die van Babylon Idiomas een wat ouder.

Op www.allesoverspaansleren.nl staan zowat alle taalscholen bij elkaar. Wellicht dat je daar nog inspiratie op doet.

Ik wil graag een Spaanse talencursus volgen in de zomer samen met een vriend. We zijn 25 jaar en willen graag bij mensen van onze leeftijd in de klas komen. Heeft iemand tips met welke organisatie we het beste kunnen gaan en welke stad raden jullie aan? Alvast bedankt!

Dag Maarten,

In de zomer hebben de meeste talenscholen erg volle “jeugdige” klassen.
Zoek je typisch een grote stad, of mag het ook een sportieve vakantie/studiereis zijn in één van de kleinere plaatsen?
Laat het even weten.

Voor een cursus in de zomer is het wel lekker om een locatie aan zee te zitten. In het binnenland (bv. Madrid, Granada, Sevilla) wordt het wel eehl erg warm. In Salamanca heerst zomers een heel andere sfeer dan door het jaar heen, omdat er zomers haast geen studenten zijn.
Ik zou je dus aanraden om naar San Sebastian (Noord-West Spanje)Barcelona, Valencia, Malaga, of Cadiz te gaan.
Groet,
Heleen Pelle
www.bureaubuitenland.nl

Voor een cursus in de zomer is het wel lekker om een locatie aan zee te zitten. In het binnenland (bv. Madrid, Granada, Sevilla) wordt het wel eehl erg warm. In Salamanca heerst zomers een heel andere sfeer dan door het jaar heen

Volgens mij ligt Salamanca ook niet aan zee.

Ik ben twee jaar geleden in de zomer naar Granada geweest. Het is inderdaad in de zomer erg warm (bij mij toen gemiddeld 40 graden). Alleen heb je soms 's middags les, waardoor je niet buiten bent. Als wij geen les hadden 's middags dan gingen wij op de warmste momenten van de dag naar het zwembad en zodra het weer beter werd, de stad in om de stad en omgeving te leren kennen. Ik zou daardoor dus niet gelijk Granada, Madrid of Sevilla afschrijven. Heb het zeer goed naar mijn zin gehad in Granada!

Hallo allemaal,

Ik wil van de zomer 6 of 8 weken naar Barcelona of Sevilla. Nou heb ik via internet de organisatie iberica gevonden (www.spaanscursus.nl), maar ervaringen met deze school zijn helemaal niet te vinden. Heeft iemand hier ervaring met deze school of er verhalen over gehoord?

Het scheelt namelijk enorm in prijs (1600, 8 weken barcelona, in vergelijking met z0’n 2300 euro met bijvoorbeeld studytravel…) Maar ik ben een beetje wantrouwend…

Help? :wink:

Hoi,

Ik wil graag eind Augustus een talencursus Spaans gaan doen in Spanje voor 4 tot 5 weken.

Ik heb echter wel wat moeite met kiezen van een locatie. Ook het kiezen van de organisatie vind ik lastig maar als de locatie eenmaal is gekozen is dat volgens mij makkelijker (volgens mij is niet elke organisatie even goed vertegenwoordigd op alle locaties, als voorbeeld zie ik bijv. dat don quichot in Granada werkt met een partnerschool en studytravel met een eigen school).

Anyways voordat ik afdwaal. Locatie. Ik wil niet in Barcelona of Madrid zitten voor de cursus. Liever iets kleiner en wat persoonlijker. Ik heb geweldige verhalen gehoord over Granada en zou daar zou heen gaan behalve dat ik ook heel graag aan het strand zou willen zitten (elke dag over het strand joggen lijkt me heerlijk).

Allicante is mij net iets te gemaakt en nieuw. Zit nu dus te twijfelen tussen Granada en Malaga. Malaga lijkt me heel volgebouwd en toeristisch maar heeft wel een strand en historie. Daarnaast zitten er ook leuke plaatsen omheen. Granada voldoet aan de eisen maar geen strand.

Ik sta ook nog open voor andere suggesties mocht iemand input hebben.

Mocht je voor een bepaalde locatie ook nog een goede organisatie kunnen aangeven dan hoor dat uiteraard heel graag.

Ik denk niet dat het van invloed is maar ik ben 29 en ik denk dat het leuk zou zijn als ik in een groep zou zitten van mensen tussen de 25 en 35 jaar. Maar dat maakt me niet heel erg veel uit.

Alvast bedankt voor de hulp!

Gr, Sirus

Hallo.

Hieronder een tweetal mogelijkheden die wellicht aan je wensen tegemoet komen.
Kijk eens op www.babelidiomas.linkolink.com. SpanjeService heeft momenteel een kortingsaktie op poten gezet samen met deze taalschool in Málaga. De school ligt in het centrum van Málaga, je bent in 10 minuten aan het strand en er is een levendig studentenleven. De Paseo maritimo staat bekend om zijn joggers.

Een eveneens kleinere school home-work-estudiante-punta-del-este-300×225-1 – Spanish school in Uruguay staat bekend om zijn vele sportive programma’s die met spaans te combineren zijn. Kijk eens op de website. Als je SpanjeService of Piet Meijers bij boeking opgeeft, krijg je 10% korting. Altijd meegenomen.
Beide scholen behoren niet tot de grote scholen, sportive jongeren of jongere sportievelingen zullen zich er thuis voelen.

Succes,

Beste Sirus,

Wellicht is Valencia ook een optie voor je? Daar ben je in een half uurtje met de bus vanuit het centrum op het strand. Het heeft een gezellig oud centrum en de studenten zijn niet zo jong als in Malaga. Als je bij PLUS Taalreizen boekt, en kiest voor een residentie, kun je zelfs lopen naar het strand!

groetjes,
Tamara

Bedankt Tamara. Ik heb deels door jouw post idd besloten om naar Valencia te gaan voor vier weken.

Kan je me wat meer vertellen over Plus talenreizen? Wat is de gemiddelde leeftijd hoe zijn de accomodaties en zit de talenschool op een leuke locatie in de stad (en zit deze dan ver van de accomodaties).

Gr, Sirus

Hallo Sirus,
Leuk dat je naar Valencia gaat. Plus taalreizen is een nederlandse organisatie die al meer dan 15 jaar bestaat. Ze zijn klein en bieden veel persoonlijke service. De school waarmee ze werken is van International house, heeft een goede reputatie en ligt midden in het centrum. De gemiddelde leeftijd ligt in jul/aug tussen 18 en 25 jaar. Buiten de zomer is het hoger en ligt het tussen 22-30 jaar. De appartementen (studentenhuizen) liggen net buiten het centrum, ongeveer 15 minuten openbaar vervoer. De residenties liggen vlakbij het strand (loopafstand) en wat verder van de school, ongeveer 25 minuten met openbaar vervoer. Als je nog meer wilt weten, kun je Plus Taalreizen bellen of een afspraak maken.
groeten,
Tamara

Bedankt voor de info Tamara. Ik heb echter eerder deze ochtend definitief geboekt bij Babylon Idiomas (na lang twijfelen tussen deze en Don Quijot).

De reden voor deze keuze heb ik ook hier gepost

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?p=451912#post451912

Bedankt in elk geval allemaal voor jullie reacties!

Gr, Sirus