Ik ben van plan om in de zomer 6 weken naar Valencia te reizen om een taalcursus te volgen. Nu heb ik een paar taalscholen gevonden die me wel wat lijken maar ik heb eigenlijk geen idee wat behalve goed gekwalificeerd ook leuk is. De scholen die ik tot nu toe gevonden heb zijn Adelante taalreizen, Lingua schools, Don Quijote & Inter Europa. Heeft iemand ervaring met een van deze scholen of tips over cursussen in Valencia?
Dag Margje,
De meeste namen die je noemt zijn van Taalreisorganisaties. Zij bemiddelen voor heel veel scholen.
Onderstaande links gaan naar de scholen van Don Quijote en Babylon Idiomas. Dat zijn beiden goed bekend staande scholen, ook in Valencia. Waarbij mijn voorkeur toch wel uitgaat naar Babylon. De gemiddelde leeftijd is wat hoger en het zijn scholen in de groeifase waarbij stevig uitgepakt wordt om het de leerling naar de zin te maken. Ook is de school wat kleiner en de leerlingen loven de persoonlijke aandacht.
piet meijers
www.pietmeijers.nl
ik ben in 2007 in valencia naar http://www.route66idiomas.com/ geweest… de eigenaar is een nederlander
Vertel eens hoe je ervaringen waren.
Ik heb laatst mensen ontmoet van een super leuke school in Valencia: Het ging om de Tandem school Taronja. Je kunt meer info vinden op hun site: www.spanish-in-spain.es//en/learn-spanish-spain/spanish-school-1.html.
Ik ben zelf erg benieuwd naar ervaringen met deze school!!
Heleen
Dag Heleen,
Ben je er zelf geweest? Wij waren er een paar jaar geleden en ik heb zelden een school gezien waar zoveel aandacht was gegeven aan heerlijk ontspannen conversatielessen. Zitzakken en dergelijke.
En fleurig mocht je de school ook noemen!
Hallo Piet,
Zou je mij meer kunnen vertellen over Taronja? Die school staat namelijk ook mijn lijstje… Het ziet er inderdaad allemaal mooi uit. Zitten er vooral 18-jarigen of ook wat ouderen? Alle informatie is welkom! Alvast bedankt voor je reactie.
Hallo Ibrahimovic,
Ik durf geen slag te slaan naar de gemiddelde leeftijd. Het zag er erg hip en trendy uit, maar ik kreeg de indruk dat alles strak georganiseerd was en goed gepland. Blij en ontspannen waar het kan, en serieus waar het moet.
Ook de rondleiding die wij kregen was zeer to the point. Ze wisten waar ze mee bezig waren.
Bedankt voor je reactie! Op de foto’s die ik heb gezien, komt de school inderdaad vrij nieuw en modern over.
Hoi,
Als je gaat, ben ik heel benieuwd naar je ervaringen. Zou ze graag hier willen lezen!
Ook ik ben heel erg benieuwd naar ervaringen met Taronja in Valencia!!:zon:
Heleen Pelle
www.bureaubuitenland.nl
Ik ga begin september 4 weken naar Valencia. Heeft iemand nog iets meer informatie over Taronja?
Ik ben nu aan het kijken naar Babylon en Taronja en Don Quijote om bij te boeken dus alle info die doorslag kan geven is welkom.
Gr, Sirus
Hoi,
Je ziet het in deze draad. ervaringen blijven uit, ondanks de oproepen van Pelle en van mij.
Ik heb je over mijn bevindingen privé gemaild.
Ik heb die school toch maar uit mijn lijst gehaald. Kon er helaas te weinig informatie over vinden en het is niet echt een organisatie met een lange reputatie (zitten alleen in Valencia naar wat ik kon vinden).
Ik heb in elk geval voor Babylon Idiomas gekozen na lang twijfelen tussen deze en Don Quijot. De reden hiervoor kan je hier vinden:
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?p=451912#post451912
Of het de juiste keuze is zal ik pas kunnen zeggen als ik terugben maar ik zal het zeker op het forum posten.
Gr, Sirus
Hallo,
Hoe waren jou ervaringen met Baby idomas?
Hey, jij was zelf toch al eens naar Taronja in Valencia geweest? Vond je die school niet aan je verwachtingen voldoen??
Ik ben benieuwd, want Taronja lijkt mij juist erg leuk.
Groet, Heleen
www.bureaubuitenland.nl:wereld:
Beste Pelle 138,
Ik heb een fantastische tijd gehad bij Taronja School. Ik ben zelfs van plan om deze zomer twee weken een Spaanse cursus te volgen en ook deel te nemen aan de Tandem(die echt de beste is van Valencia) en andere activiteiten. Ik was alleen nieuwschierig hoe het bij andere scholen gaat.
Hoe waren jouw ervaringen bij Taronja School?
Ik heb zelf nog geen ervaring met Taronja. Ook gewoon nieuwsgierig…:wereld:
Beste Pelle 138,
Ben je ook niet van plan om een cursus te volgen bij Taronja school? hier heb je de website http://www.cursusspaansinspanje.nl/ en het promotie flimpje(super leuk flimpje btw) [ame=“TARONJA: Spanish Courses at Taronja School in Valencia, Spain. - YouTube”]YouTube - TARONJA: Spanish Courses at Taronja School in Valencia, Spain.[/ame] groetjes John