Hola!
Ik ben op zoek naar mensen die willen bijdragen aan mijn scriptieonderzoek, dat gaat over ‘taaltoerisme’.
Mijn naam is Tessa Getrouw en ik ben vierdejaarsstudente International Tourism Management and Consultancy aan de NHTV in Breda.
Zelf ben ik altijd al geinteresseerd geweest in het leren van andere talen en om deze reden ben ik 6 jaar geleden Spaans gaan leren in verschillende Spaanssprekende landen. Vorig jaar, tijdens mijn stage bij een taalinstituut in Honduras, heb ik veel geleerd over taaltoerisme en besloot daarom mijn afstudeerscriptie hierover te doen. Ik doe research naar de factoren die van invloed zijn op de besluitvorming van studenten die Spaans willen leren.
Dus voor een korte enquete heb ik mensen nodig die Spaans willen leren/ hebben geleerd in Spanje. Invullen zal ongeveer 5-10 min duren. Er zijn veel respondenten nodig, dus als je nog anderen weet, graag doorsturen! Muchisimas gracias! Tessa
Ik heb bij IH Espanolé in Valencia gezeten. IH is International House, hier ben ik heen gegaan op aanraden van mijn Spaans leraar. Dit is me absoluut goed bevallen! Mocht je hier meer info over willen stuur me een bericht. Je kunt deze scholen boeken via Plus Taalreizen en Studytravel maar ook rechtstreeks. Ik heb in een appartement gezeten wat keurig netjes was.
Hieronder een link naar scholen in Valencia als aanvulling op wat je al hebt. Er zitten twee Spaanse taalscholen tussen en een Nederlandse organisatie inclusief de taalprogramma’s die ze bieden.
Er zijn nog wel meer scholen in Valencia; bv. Route66 (opgezet door een Nederlander), Babylon Idiomas (onderdeel van de Nederlandse organisatie) en dan nog de grote organisaties Enforex en Don Quijotte, met eigen Residenties.
Het is maar net wat je zoekt en wat je budget is.
Ik zat op Taronja School. Is heel leuk. Elke week hebben ze activiteiten, o.a. TANDEM (taaluitwisseling, elke dinsdag), Paella Party ( elke maandag) en gratis kooklessen met chef Nando!
Als je meer info nodig heb, kan je op deze site klikken:
Hallo! Ik ben een studente, 24 jaar, en vanwege een vrije maand heb ik besloten in ieder geval 2 weken in Valencia een taalcursus Spaans te gaan volgen. De tips over o.a. route66idiomas en de school-waar-iedereen-het- over-heeft vind ik erg interessant, maar misschien is er ook iemand met een direct advies. Die zegt: ik heb in dezelfde situatue gezeten, wilde ook snel wat Spaans onder de knie krijgen, had niet te veel te besteden, ben geweest naar… via… en het was fantastisch! :wereld: Veel leuke mensen ontmoet maar ook de mogelijkheid gewoon zelf je kostje te koken en te genieten van de stad? Ik hoor het graag! Ik heb er zin in, maar blijf steeds twijfelen…
Halverwege juni - juli wil ik gaan!
Je kunt via de website van plus taalreizen vaak last minutes boeken met een korting, maar hier zitten niet altijd alle steden bij. Ik ben zelf via hun gegaan en als je kiest voor een gedeeld appartement kun je zelf gewoon koken. Je maakt het zo duur als je zelf wilt door zelf te koken en te bepalen waar je uitgaat. Je komt via Plus Taalreizen terecht bij IH Valencia (Espanolé) Deze is qua prijs een middenmoter volgens mij, een stuk goedkoper dan Don Quijote maar niet zo goedkoop als Lingua Schools. Mocht je hierover vragen hebben hoor ik het graag, ben hier afgelopen zomer geweest!
@ DGiesen. Heel erg bedankt voor je reactie! Ik ben er meteen mee aan de slag gegaan. Helaas zie ik op de site momenteel nauwelijks aanbiedingen, dus ik heb een mail gestuurd. Denk je dat het de moeite (en de centjes) waard is om een cursus van 2 weken te volgen? Zou jij nu weer voor Valencia kiezen?
@AdeGee Het is zeker de moeite waard om voor twee weken te gaan. Je krijgt doordat je de hele dag met de taal bezig bent de basis snel onder de knie. Ik moet wel zeggen dat ik al 2 jaar Spaanse les had voordat ik naar Valencia ging. Bij mij in huis zaten een Italiaan en een Duitser die echt op niveau 0 begonnen en na twee weken ook een leuk gesprekje konden voeren in het Spaans. Op de taalschool wordt alleen maar Spaans gesproken dus je leert het heel snel.
Valencia is echt een mooie stad, ik ga er zeker nog eens terug. Het is wel een vrij grote stad maar het heeft echt alles wat je nodig hebt. De metro-verbindingen zijn goed, snel en goedkoop (6,50 voor een 10-rittenkaart). Valencia heeft een mooi strand, een leuke oude stad en je kunt er ook nog eens leuk uitgaan. Als je nog tips nodig hebt hoor ik het graag!
@AdeGee Het is zeker de moeite waard om voor twee weken te gaan. Je krijgt doordat je de hele dag met de taal bezig bent de basis snel onder de knie. Ik moet wel zeggen dat ik al 2 jaar Spaanse les had voordat ik naar Valencia ging. Bij mij in huis zaten een Italiaan en een Duitser die echt op niveau 0 begonnen en na twee weken ook een leuk gesprekje konden voeren in het Spaans. Op de taalschool wordt alleen maar Spaans gesproken dus je leert het heel snel.
Valencia is echt een mooie stad, ik ga er zeker nog eens terug. Het is wel een vrij grote stad maar het heeft echt alles wat je nodig hebt. De metro-verbindingen zijn goed, snel en goedkoop (6,50 voor een 10-rittenkaart). Valencia heeft een mooi strand, een leuke oude stad en je kunt er ook nog eens leuk uitgaan. Als je nog tips nodig hebt hoor ik het graag!