Taalschool gezocht voor Valencia + Madrid

Ola,

Na lang twijfelen waar ik heen zou willen gaan voor een talencurus heb ik besloten om voor Valencia te kiezen. Oorspronkelijk wou ik na een curus van 4 weken nog een paar dagen Madrid zien. Echter, kreeg een goede tip om ook in Madrid door te gaan met de talencurus. Dus heb nu het plan om drie weken naar Valencia te gaan en daarna twee weken naar Madrid.

Nu is het een kwestie van het kiezen van goede scholen in beide plaatsen. Ideaal is natuurlijk als je bij beide dezelfde organisatie neemt. Dus ben benieuwd naar meningen en ervaringen over talenscholen in deze twee locaties.

Goede kwaliteit van lessen is uiteraard het belangrijkst, goede accomodatie mogelijkheden vind ik ook belangrijk.

Bedankt voor de input!

Gr, Sirus

Uiteindelijk toch besloten om alleen vier weken Valencia te doen. Madrid ga ik bewaren voor een andere keer.

Bovenstaande vragen blijven staan echter dan alleen voor Valencia.

Bedankt alvast!

Gr, Sirus

Na lang twijfelen vragen en mailen heb ik eindelijk geboekt.

Uiteindelijk was het voor mij een keuze geworden tussen Don Quijot en Babylon Idiomas. Beiden hebben goede reputaties en ik ben ook door beiden zeer goed geholpen. Kreeg snel en uitgebreid antwoord op mijn vragen per email en telefoon (en ik heb een hoop vragen gesteld).

Ook lijken de accomodaties bij beiden heel goed. Ik wou toch voor een gedeeld appartement plus gaan. Bij Don Quijot houdt de plus in dat je kamer dagelijks wordt schoongemaakt ipv wekelijks en je handoeken erbij krijgt. Bij Babylon houdt dat in dat de flat iets dichterbij de school is (max 20 min ipv max 30 min) en dat je iets ruimere accomodatie hebt (schoonmaken blijft hier 1x per week) en ook handoeken.

Uiteindelijk heb ik voor Babylon gekozen om de volgende redenen:

1. Een iets ruimer appartement en dichterbij vond ik toch wel lekkker
  2. De ligging van de school is meer in het centrum. De school van DQ ligt op het campusterrein buiten het centrum (echter wel weer dichterbij het strand dus ook geen makkelijke keuze!)
  3. Ik krijg het idee dat de groep bij Babylon meer tussen 25 en 35 ligt en die van DQ meer tussen 18 - 25 (weet niet of dit helemaal correct is maar dat is mijn indruk) en dat ligt mij iets beter
  4. Ik hoor heel veel goede dingen over de lesmethode van Babylon. Dit was voor mij ook uiteindelijk de belangrijkste reden voor deze keuze.

Hoe het me nou werkelijk gaat bevallen dat gaan we nog wel zien. Ik denk dat beide scholen een goede keus waren geweest.

Wanneer ik terugben zal ik in elk geval mijn ervaringen wel posten zodat misschien ook anderen er wat aan hebben.

Aan iedereen die me advies en feedback heeft gegeven heel hartelijk bedankt!

Mvg, Sirus

Veel succes Sirus !!

In Valencia heb je de Taronja. Bij Taronja komen wel redelijk wat Nederlanders. Taronja is een hele moderne school, met een staff die veel activiteiten organiseert. Paella Party op Maandag, dinsdag is TANDEM (taaluitwisseling), Woendag is gratis kooklessen van Chef Nando en in de rest van de week varieert het, misschien een trip naar Barcelona om een voetbal wedstrijd te kijken en voor de dames die dat niet hoeven kunnen gwn gaan shoppen in Barcelona!!

Accomodatie kan ook geregeld worden door Taronja

hier is er een website als je interesse hebt: