Hoi allemaal,
Ik wil dit jaar vanaf mei t/m juli een talencursus volgen in Valencia. Na wat research denk ik er over om de cursus te boeken bij Babylon. Het enige waar ik over twijfel, is of ik de accomodatie ook bij deze organisatie moet boeken. Het lijkt me prettig om verzekerd te zijn van een verblijfplaats en het contact met andere studenten van de school is leuk. Maar vrienden en kennissen geven aan dat het zeer makkelijk is om in Valencia zelf een kamer te vinden en dat bovendien goedkoper is. Helaas vind ik op het internet alleen websites met Spaanse advertenties, waar ik (nu nog) niet veel wijzer van wordt. 
Hebben jullie misschien meer informatie/tips voor mij?
Groetjes,
Kimberly
Hoi kimberly,
leuk dat je naar Valencia komt! het is een hele toffe stad, ikzelf zit er sinds november en ik vermaak me prima. Accomodatie is er genoeg hier; op internet staan superveel advertenties voor studentenflats. Om dit van tevoren te regelen wordt inderdaad iets moeilijker, maar is niet onmogelijk! Als je echt zeker wilt zijn en geen zin hebt in gedoe kan je natuurlijk via de school boeken, je betaalt dan wel gemiddeld 100 - 150 euro meer per maand. Veel studenten boeken de eerste maand via school en gaan dan zelf op zoek naar iets goedkopers. Wat je zou kunnen proberen is zelf een advertentie te plaatsen (er zijn hier veel Erasmus studenten dus als je spaans nog niet super is kan je ook engels schrijven) www.loquo.es/valencia is ongeveer hetzelfde idee als marktplaats, gratis en superhandig! Groetjes en succes!
In Valencia heb je de Taronja. Bij Taronja komen wel redelijk wat Nederlanders. Taronja is een hele moderne school, met een staff die veel activiteiten organiseert. Paella Party op Maandag, dinsdag is TANDEM (taaluitwisseling), Woendag is gratis kooklessen van Chef Nando en in de rest van de week varieert het, misschien een trip naar Barcelona om een voetbal wedstrijd te kijken en voor de dames die dat niet hoeven kunnen gwn gaan shoppen in Barcelona!!
Accomodatie kan ook geregeld worden door Taronja
hier is er een website als je interesse hebt: