Hallo allemaal,
Dit is vast al wel veel vaker gevraagd, maar er zijn altijd weer nieuwe mensen op t forum die wat nieuws weten.
Ik wil in april een talencursus van 8 weken gaan volgen in salamanca. Ik ben al een tijd aan het rondneuzen in brochures en op internet, maar er is zoveel aanbod van scholen dat ik niet goed weet welke in moet kiezen. Ik wil een school waar veel internationale jongeren komen, waar je altijd een contact persoon hebt die je kunt bereiken en je goed geholpen wordt mocht er iets mis gaan, en waar natuurlijk de lessen goed zijn.
Ik heb in elk geval de indruk gekregen dat Don Quijote goed is. Maar heeft er iemand ook ervaring met Enforex, Interlanguage, Studietravel of Travel-Active of nog iets anders? Ik hoor het graag. Of misschien weet iemand een site waar dit soort dingen uit te vinden zijn? De sites van de scholen en instituten zelf heb ik allemaal al bekeken.
Ik ben benieuwd, en erg blij als er mensen zijn die hier iets over te zeggen hebben.
Malaga heeft ongeveer 50.000 studenten, genoeg jongeren dus!
De eigenaar van mijn school is een Nederlander en mocht je ergens problemen mee hebben lost hij het voor je op.
Mocht je nog wat willen weten kun je me een mailtje sturen.
Dankjewel voor het reageren. Ik heb nu net na lang twijfelen en zoeken geboekt via tricolore bij Collegio Delibes. De mensen bij tricolore helpen je erg goed. Ik kon elke vraag stellen die ik wilde, dus een TIP voor ieder ander die zoekende is. Ik kreeg te horen dat collegio delibes kwalitatief een van de beste scholen is in Salamanca en relatief goedkoop. Mijn 8 weekse cursus begint maandag 3 april. Nog 2 en een halve maand…
Dankjewel!! En ja, dat mag je vragen:-), Ik betaal 1300 euro voor 8 weken les en onderdak in een studenten appartement. Dan komt er nog 133 bij voor het boeken via Tricolore, en daarvoor kan ik ook gedurende 8 weken contact met hun opnemen. Dus als er problemen zijn, proberen zij dat op te lossen. Wat vind jij daarvan? Het is in elk geval een stuk goedkoper dan DQ(wat er overigens ook erg goed uitzag) En hoe is dat waarbij jij nu studeerd?
En nog een vraag, Volgens mij zit je al een tijd in Spanje?! Heb jij enig idee hoe het is om als meisje(dan wel 19) alleen rond te trekken door Spanje?
Ik wil na die 8 weken, alleen of met iemand samen(hangt ervanaf of ik in Spanje nog iemand vind die mee wil) nog 3 weken backpacken.
Nee, ik heb nog niet echt een plan, de steden in het zuiden, granada, sevilla lijken me prachtig. Hangt ook een beetje af van de temperatuur in juni daar. Als het te heet is blijf ik in noord en midden. Maar hoezo, heb je tips? Ben je in Spanje geweest, of ga je erheen?
Dat is een redelijk prijs. DQ staat idd als erg duur bekend.
Hoe dat is waar ik studeer? Dat moet je even bekijken op www.spanishcoursesandcultureinspain.com want ik weet niet precies wat jij voor cursus doet. Er worden verschillende cursussen op mijn school aangeboden met allemaal een verschillend aantal uren. Dus kijk en vergelijk zou ik zeggen.
Ja, ik zit er nu bijna 4 maanden. Je kunt prima in je eentje backpacken. Welk gedeelte wil je gaan zien precies?
Dat weet ik nog niet precies, ik moet nog een hoop plannen. Het zuiden lijkt me geweldig. Maar Spanje is enorm groot, dus ik ga me nog oriënteren. Tips zijn welkom!!
Ben een paar dagen weg geweest, vandaar een beetje late re ;-)!
De hele maand Juni ga ik backpacken. Hoe dat er uit gaat zien weet ik nog niet. Misschien in mn eentje, misschien met anderen die ik daar tegen kom en mee willen.
Groetjes Maaike
Ik had voor me zelf al besloten om talen cursus te gaan volgen in malaga voor 12 weken en daarna horecawerk te gaan doen in barcelona maar jij laat me nu toch wel twijfelen want 1300 euro is zeker wel te doen voor 2 maanden+ verblijf(wat voor verblijf precies) ik ben maar een arme student die zo gauw mogelijk na me opleiding weg wilt. Hoe heb je dat geregeld heb je gebeld,gemaild?.
nou ik hoop dat ik snel van je hoor!
Heb je misschien msn? dan kunne we contact houde ook als je al daar ben want ik kom toch pas later van dit jaar ik denk sep/okt.
Ja, is zeker te doen en heb verder ook goede dingen gehoord over de school(colegio delibes). Ik verblijf in een appartement 3 a 4 medecursisten. En ik heb gewoon een eigen kamer.
Ik heb alles geregeld via tricolore. Een soort van agentschap, hier in nederland, dat bemiddeld tussen de school en de cursist. Bij hun kun je ook terecht als er iets mis gaat. Je moet gewoon even naar de site gaan; www.tricolore.nl
Je kunt daar ook de brochure bestellen.
Ik stuur nog even een e-mail naar je wereldwijzer mailbox met mijn e-mail. Ik ben namelijk nooit op msn te vinden dus je kunt me beter even n mailtje sturen als je nog dingen wilt weten.
Ciao
Mocht je alvast willen beginnen met Spaans leren, kijk dan ff op www.allspanishvocab.com. Kun je je gratis inschrijven voor de nieuwsbrief die dan eens in de 2 weken in je mailbox komt, met elke keer een nieuw thema.