Het Spanje Reiscafe Kletstopic

Sfeerfilmpje over Valencia met Elvis!
[ame]- YouTube

AF EN TOE EEN BEETJE BUURTEN DOET GEEN KWAAD…ADEMAS SUPERSITE …ZIJN ER PER TOEVAL NOG SPANJOFIELEN ON LINE:wereld:

Met “Manana” in gedachten hebben ze in Spanje wel wat tijd om te buurten. Laat het dan maar wat gezellig worden met tapas, Cava-bubbels of een vino dulce.
.
! Salud !

y força al canut

“Salut, y força al canut”, “Gezondheid en een volle portemonnee/geldbeurs” , betekent zoveel als “Gezondheid en Voorspoed” het zou een Catalaanse uitdrukking zijn die evenwel ook elders in Spanje wordt gebruikt.
Een “canut” zou een traditionneel catalaanse geldbeurs zijn die gemaakt wordt/werd van dierlijke huid. Sommigen geven aan “força al canut” de onjuiste betekenis van “krachtig viriel lichaamsdeel”
Haha…misschien onderwerp van discussie bij het buurten.
Alleszins geniet van de Tapas, cava en vino dulce u aangeboden in post #63 !

1 like

heel juist Stancy heden ten dage wordt de “canut” ook vertaald naar een pretsigaret jeje maar zoals je al schreef een “canut” was inderdaad een geldbeugel in het catalaans en daarom nogmaals en zeker heden met onze iberische crisis FORÇA AL CANUT…:wereld:

ESPAÑA: ¡CAMPEONES DE LA EUROCOPA 2012!

** ! F E L I C I D A D E S !**

http://static3.hln.be/static/photo/2012/2/3/11/20120701230241/media_xll_4953701.jpg

Spanje schrijft geschiedenis!

Nog nooit heeft een team dit gepresteerd.

Ik ga gauw verder feesten!!

Hallo allemaal,

ik weet niet of ik hier op de goede plek ben maar ik hoop dat iemand ons verder kan helpen.
op dit moment woon ik nog met mijn echtgenote in hongarije maar we willen graag verhuizen naar spanje om de koude winters hiet te ontlopen en te vgaan genieten nvan alles wat spanje ons te bieden heeft.
Mijn echtgenote heeft een Thaise nationaliteit en hier in hongarije een 5 jaar visum wat dan telkens weer verlengd wordt.
Mijn vraag is of iemand weet hoe dat zit met dat visum als we verhuizen…wellicht dat we dan in spanje weer een visum aan moeten gaan vragen.Weet iemand waar ik event. al deze info kan krijgen mbt spanje en de zaken die we daar dan weer moeten regelen.
Alvast onze dank hiervoor!!

Toeristen spendeerden tijdens de 1ste acht maanden van 2013 een recordbedrag in Spanje van 40,47 miljard euro.
Lees hier verder :
http://www.hln.be/hln/nl/1901/reisnieuws/article/detail/1713085/2013/09/28/Toeristen-spenderen-recordbedrag-in-Spanje.dhtml
Bronnen :
-hln.be dd. 28/09/2013
en
-teinteresa.es dd. 27/09/2013 :

Volgende week weer naar me boerderijtje in Spanje,en hopen dat ik het in juli een beetje gasten kan ontvangen.

Goedemorgen,…

Weet iemand misschien waar je kamers kan huren rond de 300 a 400 in Zuid Spanje okt tot februari?

Groet,

Phil

Phillyhagen2000@hotmail.com