er is natuurlijk zat aan te merken op thailand, welk land niet, maar zit de gemiddelde vakantieganger die info vraagt over een reisschema of een hotel te wachten op een hele berg kritiek of een culturele verhandeling over thailand.
ze willen denk ik gewoon die info wat basis regels over de do & dont’s van thailand als ze mee willen weten dan kunnen ze die info krijgen.
ik heb nooit gezegd dat je het niet snapt maar vaak komt het bij mij over dat jij de enige bent die het snapt
Ik geef toe dat het pijnlijk is als je zo geconfronteerd wordt met het mijn en dijn in een relatie met een Thai echtgenote die ook business partner is.
Het is veel aangenamer om er niet aan te denken dat je eigenlijk niets bezit in Thailand.
Euh! zo heet het topic toch? Het echte Thailand
weer dat ik weet het beter en geen respect hebben voor een ander zijn keuze.
je komt over als iemand die het zelf heeft ondervonden en daardoor verbitterd is geraakt.
je kan het ook op een andere manier bekijken bezit is een last.
wie zegt dat ik daar niet aan wil denken alsof ik jou daar voor nodig heb
Sorry, ik lach me een breuk om die bitchfight hier. Houdt het forum wel levendig. Ik kijk nu dagelijks naar ieders kommer, kwel en belevenissen. Toch gebruik ik dit forum wel om meer kennis te vergaren over Thailand. De meeste toppics zijn echt nuttig, dus ga zo door iedereen!
:chin:Als je het goed laat beschrijven is er steeds meer mogelijk in Thailand maar als het er op aan komt blijf je natuurlijk altijd Farang ze kunnen je ook het land uitzetten etcetra
Het is natuurlijk wel een mooie uit daging om in Thailand iets te beginnen zeker als je niet bang bent om een keer op je bek te gaan slaagt het wel ben je wel verlost van veel sorres in Nederland de hoofd prijs betalen aan belastingen .
Ieder zijn mening. Ben het niet altijd met je eens, maar dat is iets anders.
Blij dat te horen.
Heel eenvoudig: richt een company limited op. De meerderheid van de aandelen blijft weliswaar in Thaise handen, maar het is wel mogelijk om in de oprichtingsakte de buitenlandse aandeelhouder een controlered deel te geven en daarmee de controle over het bedrijf.
Nee hoor, duikschool is daarop geen uitzondering. Net als bij een bar of welke onderneming dan ook is het enige vereistde dat het goed en officieel is geregeld/vastgelegd. Werkvergunning is geen probleem als het bedrijf maar goed en officieel is opgezet. Maar ook een ‘familiebedrijf’ kan zonder problemen een werkvergunning krijgen voor een buitenlander.
Zeker komt het voor dat de buitenlander het nakijken heeft, dat komt doordat er niet zakelijk wordt negedacht bij de opzet van het bedrijf.
Je neemt als ondernemer het grootste risico door een onderneming te starten. Ben het helemaal met je eens dat de Thaise wetgeing dit niet altijd even gemakkelijk maakt, maar het grootste risico is het ondernemersrisico, niet veroorzaakt door Thaise wetgeving.
Ik heb persoonlijk twijfels bij sommige van de postings hier, met name de onvolledige informatie die gegeven wordt om vrijwilligers te trekken, en ben daarom hier gestopt als moderator, ik wil niet met onjuiste en potentieel gevaarlijke informatie worden geassocieerd. Maar nee, ik geloof niet dat negatieve kritiek niet welkom is in zijn algemeenheid, laat staan dat vanwege sponsorbelangen Thailand niet kritisch benaderd zou mogen worden.
Ik ben het met je eens dat dit gezegd mag worden en hier over gediscusieerd mag worden, maar ben het inhoudelijk niet volledig met je eens.
Zo kun je ook een reactie geven op de inhoud zoals jij doet Steven en daar kan ik wat mee.
Ik vind het een moderator onwaardig om sneren uit te delen en niet op de inhoud in te gaan.
Dit is mijn laatste reactie op baco en numan en rik hun antwoorden over dit onderwerp
Ik deel geen sneren uit, ik geef slechts mijn mening. Met evt klachten betreffende het functioneren van moderators kan je je wenden tot de redactie van WW.
Van “sneren” kan jij wel meespreken hé Kanya??
Sommige dingen die jij"schrijft" zijn wel nuttig,maar het is de wijze waarop jij het aanbrengt.Denk daar maar eens goed overna,voordat je iemand anders beschuldigd.
gegroet
georgessiam
[QUOTE=stevenl; Ik heb persoonlijk twijfels bij sommige van de postings hier, met name de onvolledige informatie die gegeven wordt om vrijwilligers te trekken, en ben daarom hier gestopt als moderator, ik wil niet met onjuiste en potentieel gevaarlijke informatie worden geassocieerd[/QUOTE]
Steven,snap echt niet wat je bedoeld,kan je me wat meer uitleg geven aub!
groetjes:georges:chin:
De ww redactie verwijderd en juiste en informatieve reacties zoals steven vermelde maar opent voor projects abroad vrolijk een sticky die gesloten is zodat men niet meer kan reageren.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Het is niet dat hij een hoop onzin verkondigd of zo maar de manier waarop Kanya het nieuws brengt. Als je het vriendelijker brengt scheelt dat wellicht een hoop irritatie bij andere.