Beste Judith,
Je zou eens op www.landenreizen.nl kunnen kijken, zodat je eerst een aantal video’s van bepaalde bestemmingen kunt bekijken. Ik denk dat je daar veel aan hebt.
Groetjes,
Vanessa
Beste Judith,
Je zou eens op www.landenreizen.nl kunnen kijken, zodat je eerst een aantal video’s van bepaalde bestemmingen kunt bekijken. Ik denk dat je daar veel aan hebt.
Groetjes,
Vanessa
bule456
Londoh, heeft mij verteld dat hij al bijna 20 jaar in Indonesie woont.
U komt pas kijken. Houd u mening dus voor u. Zorgt u er zelf maar voor dat u het even lang uithoudt als hij.
Hij heeft een blog waar hij over dat land schrijft.
Zie hiervoor de thread" Weblog Indonesie" en hier is de link naar zijn blog
http://blog.londoh.com/
U komt niet verder dan de mededeling dat Indonesie een mooi land is?
Erg schamele informatie niet?
Hier hebben wij lezers van dit wereldwijzer forum niet veel aan.
Ook Ayam sorry Meneer Londoh .
Dat is de beleving van Sudanita en andere indonesiers.
Wat de buitenlanders ervan denken is een andere zaak .
Als ik met vakantie gaat , ontmoet ik ook het indonesia gevoel .
Het is een gevoel die allen behouden is aan de indonesiers.
En niet alleen alleen bij de oude(re) generatie maar ook bij de jonge generatie.
Om het "echte indonesia"te kunnen ervaren , proeven , er in verdrinken moet je het volk(volkeren) van indonesia wel leren kennen.
Moet je iets weten over hun cultuur , over hun taal , over de verschillen en over de gemeenschappelijke waarden en normen.
Wet je te weinig van , dan kan je het ook niet voelen en proeven.
Het feit dat iemand X jaar in een land verblijf is niet zaligmakend.
Zie het voorbeeld van de turkse - marokaanse (de ex gastarbeiders) uit de jaren 70.
Vele van de oudkomers (60 plussers) spreken nog steeds geen bhoorlijk nederlands.
Zijn ook niet geintegreerd , laatstaan geassimileerd.
Dus om na een paar bezoeken te willen ervaren is het bijna onmogelijk.
Indonesia is een land van tegenstellingen , van arm naar rijk, van achtergebleven gebieden tot super moderne plekken.
Ayam sori .
Dit kan ik ook niet plaatsen.
De Javaanse cultuur is al bijna 2000 jaar oud en werd al lang verspreid sinds de grote Sundanese Koninkrijken haar invloeden hadden uitgebreid door middel van handel , huwelijken en veroveringen.
Zoals we weten werd de Hinduistische Sundanezen later opgevolgd door Majapahit (hindu) en Mataram(Islam) .
Majapahit had een tijd lang de rol van bijna alleen heerser van de gordel van smaragd.
Dus het is logisch dat de “Javaanse” (niet te vergeten de Islam cultuur) een dominante rol speelt in de moderne indonesia.
De verspreiding van de Javaanse cultuur is een eeuwenlange proces . (meer dan duizend jaar)
En daar heeft Soekarno weinig mee te maken .
x
Zou het niet wat aangenamer zijn, voor al diegenen die niet op zoek zijn naar gekibbel over wie nou het meest over Indonesie weet, als U de 'echte informatie over Indonésie’ via het forum weergeeft en met ons allen deelt en uw negatieve gedachten en gevoelens over elkaar in uw privé mail aan elkaar vermeld.
Helemaal mee eens!
Ik geef u hierin volkomen gelijk Wilson, maar het is toch wel opvallend dat ten derden male een lid van dat indahnesia forum van een Jeroen van der Linde op dit wereldwijzer forum komt, met de bedoeling om uit te lokken en wellicht dit wereldwijzerforum dat als concurrent wordt beschouwd naar de knoppen te jagen.
Deze heer Surya schrijft op genoemd forum onder de naam Sidia, werd mij verteld, en ik geef u op een briefje dat u het echte Indonesie niet zult ervaren door de kletspraatjes van Sidia cs. te lezen. Het lijkt daar wel een bejaardentehuis met mensen die watertanden om een schaal heerlijke noten, maar helaas men heeft het kunstgebit niet in de mond. Kortom, men fantaseert er maar lustig op los over Indonesia, en zelfs op dit wereldwijzerforum probeert men de lijn die daar is uitgezet door te trekken.
Sidia cs , men , fantaseert ?
tsk tsk tsk , op de man spelen heet dat .
Ik heb diverse bijdrage geleverd in verschillende forum .
In andere forums heb ik nooit last ondervonden , mijn verhalen over indonesia , de mensen , de cultuur , de taal , het rechtsysteem , het geloof (ik ben moslim) , etc wordt gewoon gelezen door veel mensen .
Soms krijg ik leuke reacties , persoonlijke mails omdat ik door mijn andere kijk ,door mijn andere benadering de context bekijk vanuit de perspectief van een Indonesier.
Dat probreerde ik duidelijk te maken voor mensen die geinteresseerd zijn in Indonesia.
Hoe de Indonesiers over bepaalde zaken denken en hoe ze reageren.
Het is duidelijk dat ik hier over mijn persoonlijke ervaringen verteld , aangevuld door de indrukken die ik heb , afgeleid uit de tig duizend gesprekken met indonesiers.
Vandaar dat ik meen een kleine bijdrage te kunnen leveren in dit forum en speciaal in dit topic.
Ach…ondanks het gekibbel is er op beide sites wel echte informatie over Indonesie uit te filteren, vandaar dat ik beide sites lees