als je verblijf verguning gaat verlengen heb je dan weer alles nodig je bank gegeven en pasfotos en al die formulieren die jemoet in vullen
Inderdaad, je mag alles opnieuw invullen en meenemen.
Pasfoto´s, kopie stempel van binnenkomst land, kopie paspoort en andere bescheiden, bewijs banksaldo of trouwboekje enz.
beste formlezers,
İk heb gisteren mijn verblijsvergunning verlengd voor 5 jaar in Kusadasi:
İk betaalde 120 euro voor 5 jaar ([240 tl ) İk vermeld er wel bij dat ik belgsche nationaliteit heb.
İk heb enkel 3 pasfoto’s moeten afgeven, een vragenlijst invullen en mijn oud boekje moeten indienen. Binnen 8 dagen mag ik het terug gaan ophalen in kusadasi.
Groetjes uit kusadası,
Franka
@Franca dat is goed om te horen,is wel een heel prijsverschil he.
Bedankt voor de info!!!
had jij dan je bankpapieren niet nodig is wel weinig wat je moet betaalen hier in izmier is het 460 euro das wel een verschil
@Franshetty
Franka is Belgisch en voor hun was het altijd al goedkoper.
Voor Nederlanders is het 120 TL per jaar sinds April dit jaar.
dank je wel dus dat betekend dat ik niet meer zoveel hoef te betalen moet 2 juni hem gaan verlengen en kan ik dat dan ook langer doen als voor een jaar
Ik weet het niet zeker maar ik dacht maximaal 5 jaar.
Beste mensen,
Turkije is mijn land, al jaren leef ik met een droom " ooit zal ik in Turkije wonen en werken". Alleen wanneer de tijd rijp is?? Momenteel heb ik een tijdelijke contract, tot eind van het jaar en heb 8 weken vakantie staan.
Nu ben ik van plan om die 8 weken in Istanbul door te brengen, om een begin te maken. Ik zou graag die 8 weken ook actief willen zijn, zit zelf te denken aan een soort vrijwilligerswerk ofzo. En beginnen met netwerken. Ik zou ook een tijdelijk verblijfplek moeten hebben, maar wil geen hotel.
Ik kom uit NL, maar ben van turkse afkomst. Ik heb geen turkse paspoort, alleen een turkse identiteitskaart (nufuscuzdani). En wil ook vermelden, dat Engelse taal niet beheers. Ik heb absoluut geen netwerk in istanbul.
Ik ben benieuwd of er mensen zijn, die tips/adviezen hebben over werk/huisvesting/netwerken. En zou graag in contact willen komen met mensen, die vanuit NL in Istanul wonen/werken of nog gaan.
Groeten
Neslihan
Goedenmiddag!
Net als zovelen ben ook ik op zoek naar werk en wonen in Turkije. Heb net mijn VWO-diploma behaald en wil graag in een tussenjaar werken in Turkije, Side. Ik spreek vloeiend Engels en Frans, aardig Duits en natuurlijk Nederlands. Ik weet dat je een werkvergunning nodig hebt om een officieel beroep uit te oefenen, maar geld dit ook voor werk in de toeristenbranche?
Weet iemand werk?
Groeten Maaike
IMaaike ja ook in de toeristische branche heb je een werkvergunning nodig, eigenlijk overal.
Kun je via een Nederlandse touroperator aan de slag, dan gaat dit makkelijker dan wanneer je in een hotel achter de receptie werkt. Touroperators kunnen namellijk sneller vergunningen regelen terwijl als je het zelf moet doen, dit 8 maanden kan duren (en dan is het seizoen alweer voorbij natuurlijk).
In Side zoeken ze elk jaar wel mensen denk ik. Ik zou zeggen, ga de touroperators een langs. Nadeel: ze kunnen niet garanderen dat je in Side terecht komt.
Beste Missymay,
Bedankt. Kan u een goede touroperator aanraden? Ik heb natuurlijk nog niet gestudeerd dus heb niets anders dan mijn vwo diploma, kan ik dan toch aan de slag bij zo’n operator?
Groeten Maaike
Meestal wel, al vragen de meeste wel bij voorkeur ervaring. Maar er zijn er genoeg die zonder diploma werken. Je kunt eens kijken bij TUI, verder weet ik ze ook nie zo uit mn hoofd.
voorbeelden van bekende reisorganisaties
Tui
Oad Reizen
Sundio group (sunweb, gogotours, sudtours, jiba etc)
Neckermann Reizen.
Dit vond ik op een andere forum:
Bij sommige bedrijven kun je al aanmelden. Bijvoorbeeld sunweb
Bij Neckermann vanaf begin September.
Enig nadeel is dat je nooit zeker weet of je ook daadwerkelijk in Alanya geplaatst gaat worden.
Als je in een hotel als bijvoorbeeld animator wil werken, kun je het beste begin maart langs de hotels gaan. Hou er rekening mee dat de kans groot is dat je dan geen werkvergunning krijgt.
Bedankt,
Heb net gekeken maar de minimale leeftijd is toch echt bijna overal 21 jaar,
ik ben 18 dus dat gaat niet lukken. Ik denk dat ik maar even ga informeren bij het uitzendbureau en anders met goede moed er heen voor een paar dagen om werk te vinden. ik wil er echt heen…
Maaike
In de animatie kun je op je 18e al terecht… probeer op tijd een aantal hotels te benaderen als je dit wilt. Ik ben er in september al mee begonnen en heb toevallig een hotel getroffen die een werkvisum voor me wou regelen… lucky me! En aangezien er steeds meer controles komen denk ik dat er tegenwoordig wel meer hotels werkvisa’s aan willen vragen.
goede middag iedereen.
ik ben een nederlandse jonge meid van 25.
ik heb ooit in alanya gewerkt en mijn moeder heeft daar een huur huis.
nu wil ik met mijn zoontje, (half turks) geen turks paspoort.
in alanya gaan wonen en werken. eerst een jaar proberen, en als het bevalt willen we daar blijven.
nu zou ik graag willen weten of er iemand werk weet in alanya.
huisvesting heb ik al.
dus het gaat echt om werk.
groeten elly
ik heb me toeristische opleiding niveau 2 gedaan.
en heb horeca ervaring. en me horeca opleiding
en daarnaast
leidinggevend geweest in een schoenenzaak.
ik ben communitief en sociaal vaardig.
talen nederlands engels en beetje duits en turks
@Kleine elly je zou kunnen kijken op de volgende site http://modhotel.mesci.net/default.aspx?p=isIlanlari.ascx&tipi=1&galeriID=4
Let wel op dat je alsnog zonder werkvergunning zit!
Hallo allemaal,
Ik woon in Ankara en ik doctoreer hier aan de universiteit. En nu kreeg ik overlaatst een mail van een bedrijf dat zocht naar buitenlandse studenten om freelance vertaalopdrachten uit te voeren vanuit het Engels naar hun moedertaal. Het ziet er allemaal legitiem uit, maar het bedrijf heeft zijn hoofdzetel in Japan, met dochtervestigingen in Tsjechië en Zweden, dus het is niet gevestigd in Turkije. Nu vroeg ik mij af hoe het dan zit met een werkvergunning? Ik verblijf in Turkije met een verblijfsvergunning voor studenten en daarmee mag ik normaal gezien niet werken.
Iemand enig idee hoe dit zit? Mag je freelance vertaalopdrachten doen zonder werkvergunning? Of wat soort vergunning heb je daarvoor nodig?
Groeten,
Jan
Hoi!
Ik ben op zoek naar een baan in Marmaris (of omgeving) vanaf maart 2012.
Liefst hotel/hostess/animatie. Ik heb ervaring in dit soort werk en heb mijn opleiding hiervoor afgerond. Mijn Engels is goed en daarnaast kan ik ook een woordje Duits en Frans en ben bezig met Turkse lessen. Buiten dit werk om ben ik ook evt geïntereseerd in andere functies, zoals winkel of promotiewerk.
Heeft iemand ideeën waar je kan solliciteren (behalve de NL touroperators)?
Misschien rechtstreeks bij werkgevers?
Alle tips/ideeën zijn welkom!
Gr