Misschien is deze vraag wel meerdere malen gesteld, maar ik ga in 2014 emigreren naar turkije.
Ik ben verloofd met een turkse jonge daar en onze trouwplannen zijn dan 2014 en na onze bruiloft blijf ik gelijk in turkije wonen.
Volgende vraag:
Wat heb ik nodig om in turkije te mogen wonen en wat kan ik al in nederland regelen?
Nou door je huwelijk heb je recht op een verblijfsvergunning dus buiten een paspoort (boekje) heb je eigenlijk niet veel extra nodig. Op http://turkije-hulp.nl heb je een emigratie checklist en nog veel meer adviezen
Ik ben getrouwd met een turk en woon in Istanbul. Voor het huwelijk kan je man trouwens nr het huwelijks salon gaan en vragen welke documenten jullie nodig gaan hebben. Soms verschilt dit namelijk nog wel eens maar men heeft wel een document waarop staat wat nodig is als je wil trouwen met een buitenlandse. Denk aan vertaling paspoort internationaal geboortebewijs huwelijksbevoegdheid/toelating etc Documenten mogen max 3m oud zijn.
Oja ik zou onmiddelijk na aankomst huwen en daarna de verblijfsvergunning aanvragen.
De lonen liggen meestal rond de 800-1000TL maar je werkt meestal in een bonussysteem. Die bonussen heb je ook echt wel nodig om rond te komen. Ze nemen enkel mensen aan met de Turkse nationaliteit want kunnen geen werkvergunning leveren. Je werkt ook vaak 6 dagen op 7 10u per dag of meer. Bovendien hebben ze een slechte reputatie als het op uitbetalen komt. Als je andere opties hebt zou ik het niet doen. Opgelet ik werk zelf niet van hen en dit is info van ongeveer een jaar terug de situatie kan ondertussen veranderd zijn maar heb er weinig hoop op
Ik ben Belgische. Communicatie is een heikel punt want ik heb er de pest aan dat ik niet vlot Turks spreek. Verder is het wel ok ik mis belgie vaak maar red me wel
Hallo, ik heb al redelijk wat doorgelezen op het forum maar nog geen antwoord gevonden op mijn vraag. Het zit zo. Ik wil in de toekomst definitief verhuizen naar turkje (Kusadasi). Het is de bedoeling dat ik dus geen domicilie meer heb in Belgie. Ik zoek geen werk in turkije, maar ik ben zelfstandig. Nu ja, eerder een vrij beroep; namelijk auteur, scenarist en freelance journalist. Mijn werk wordt dus wel verkocht aan Belgische bedrijven. Nu heb ik echt geen idee hoe dit nu zit. Moet ik een werkvergunning aanvragen in turkije, neen toch hé ? Of me daar laten registreren als zelfstandige ? Worden mijn inkomsten belast in België en/of Turkije ? Blijf ik dan vallen onder het belgische statuut ? Ik hoop dat iemand daar een antwoord op kan geven.
door je huwelijk krijg je makkelijk een verblijfsvergunning. dit oet je natuurlijk gelijk na je huwelijk aanvragen.
zorg dat jij en je verloofde papieren hebben. in nederland willen ze soms eerst papieren van je vriend zien voordat ze jou je papieren om te mogen trouwen mee geven. kijk dit dus goed na. dus zorg dat je alle goede papieren voor het huwelijk bij je heb. en dan als je getrouwd bent snel het blauwe boekje en visum aanvragen. meer is er niet nodig. ja geld om het te betalen
hoi bl32 als je gehuwd bent kan je inderdaad makkelijk een verblijfsvergunning krijgen. Ben je niet gehuwd dan moet je bewijzen dat je voldoende middelen hebt om je verblijf te bekostigen.
Ik zou me eens informeren bij vdab of bij de vakbond om te weten wat je juist moet doen voor je freelance inkomen. Belastingtechnish is het zo dat je je inkomen zeker zal moeten aangeven alleen weet ik niet hoe het juist gaat als je niet in Belgie woont. Als je in Belgie woont dan moet je eigenlijk als zelfstandige ingeschreven staan al is er nog 1 andere mogelijkheid http://www.zelfstandigen.be/freelance-werken/ Mss moet je even bij tentoo vragen of zij iets voor je kunnen betekenen
Beste lezers,
Sınds 4 maanden ben ik getrouwd en woon in İstanbul. Het bevalt hier super goed. In de tussentijd ben ik in Nederland afgestudeerd als toegepaste psycholoog en ben nu op zoek naar een baan. Ondanks het feit dat ik veel ervaring heb met werken en verschillende talen spreek, vind ik het moeilijk om een goede baan te vinden in İstanbul.
Zou iemand mij hiermee op weg kunnen helpen?
(P.S.: ik heb zowel de Turkse als de Nederlandse nationaliteit, en spreek beide talen vloeiend)
Ik ben op zoek naar iemand die een eigen bedrijf wil beginnen in turkije het liefst rond alanya ik ben zelf pas 20 jaar maar wil graag iets beginnen in turkije ik ben zelf expediteur maar aangezien turkije bijna alles zelf produceert is dat niet mogelijk mocht er toch iemand zijn dan hoor ik dat uiteraard graag
Ik ben zeer geintereseerd in een samenwerkingsverband met iemand die een bedrijf wil opstarten of het gaat om horeca of iets anders dan hoor ik dat graag
Ik heb een vraagje en ik hoop dat het zo snel mogelijk word beantwoord.
Ik ga dit jaar verhuizen naar turkije (istanbul). Ik ben 15 jaar oud en zit op een middelbare school (3havo)
ik wil graag weten van als ik na turkije gaat me op een school gaan plaatsen naar m’n leeftijd of kijken
ze ook naar de nivuea die ik in Nederland had.
En als ik bijvoorbeeld dit jaar gaat blijven zitten maakt het dan uit voor als ik naar turkije gaat of niet?
We zoeken nieuwe collega’s voor een inbound callcenter van een Turks/Nederlandse touroperator gevestigd te Antalya. Voor zij die al wonen in Antalya of geïnteresseerd zijn om er langdurig te komen wonen is dit een unieke kans om met een werkvergunning te werken. Serieuze kandidaten kunnen zich aanmelden door te reageren op dit bericht.