Beste
Graag had ik meer informatie gekregen, eventueel op gesprek komen kan ook.
Ik ben erg geïnteresseerd.
Momenteel ben ik in Antalya tot 23 mei.
Met vriendelijke groeten
Xenia Meul
Beste
Graag had ik meer informatie gekregen, eventueel op gesprek komen kan ook.
Ik ben erg geïnteresseerd.
Momenteel ben ik in Antalya tot 23 mei.
Met vriendelijke groeten
Xenia Meul
Hallo Xenia,
Corendon zoekt reisadviseurs/adviseuses voor zijn vestiging te Lara, Antalya. Als je zou surfen op www.corendon.nl zal je al een eerste indruk krijgen van wat ons aanbod inhoudt en wat voor bestemmingen wij aanbieden via internet en telefonisch. De indiensttreding en trainingen zijn gepland voor vrij snel, namelijk in de week van 15 mei. Mocht je geïnteresseerd zijn, stuur dan je CV naar hr@corendon.com.tr en ik neem dan telefonisch contact op met je.
Beste
Bedankt, intussen heb ik een e-mail verstuurd. Ik ga naar hr@corendon.com.tr nog een berichtje zenden,
met de Turkse telefoonnummer.
Verder kijk ik uit naar uw reactie.
Met vriendelijke groeten
Xenia Meul
Beste Serem
Is het ook mogelijk mij informatie te geven over het inbound callcenter a.u.b?
Mvg
Xenia
Hallo Xenia,
Ik heb ondertussen je mails in goede orde ontvangen. Ik doe mijn best om je morgen op je Turks mobiel te bellen. Dan kunnen we het een en het ander verder bespreken.
Beste Serem
Mag ik nog een telefoontje verwachten?
Mvg
Xenia
Hallo iedereen , ik wil graag in Kusadasi een instituut willen opstarten voor gelnagels. Ik heb wel de turkse nationaliteit , vader is turks dus das al geen probleem. Maar ik wel mijn belgisch statuut niet verliezen natuurlijk. heeft hier iemand raad ?
bedankt in elk geval
hallo allemaal,
Ik hoop dat ik in het juiste forum post maar ik heb een paar vragen over mijn vertrek naar turkije.
Ik ga zelf in februari voor nog onbekende tijd naar turkije alanya. Ik ga daar samenwonen met mijn turkse vriend dus de bedoeling is om daar te blijven en af en toe voor familie bezoek terug te gaan naar Nederland. Nu lees ik op diverse forums dat word aangeraden om wel gewoon ingeschreven te blijven staan in nederland? Zodat mijn zorgverzekering geldig blijft. Hebben jullie hier ervaring mee? en zo ja hoe doen jullie dat dan met bijvoorbeeld het betalen van je premie. Het lijkt mij dat je dat dus vanaf je nederlandse bankrekening betaald maar daarvoor moet je dan wel vanuit turkije daar steeds geld op storten. Betaal je hier dan niet erg veel extra kosten over? En hoe zit het met bijvoorbeeld je overlijdensverzekering?
En voor de aanvraag van mijn ikamet moet ik me wel inschrijven in turkije maakt dat dan nog uit voor mijn inschrijving bij de gemeente hier in nederland? En mijn ikamet die kan ik toch gewoon telkens verlengen?
Alle tips zijn welkom :cheer2:
alvast bedankt.
Groetjes jose
Als je of… een vast inkomen hebt of… een 6000 tl op de bank hebt staan kun je je ikamet verlengen.als je in Nederland ingeschreven blijft staan , moet je of een huis hebben of bij je ouders of zo dat kan ook. Dan moet je inderdaad een Nederlandse bankrekening hebben om je zorg verzekering te betalen.
Maar let op het kan zijn maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen dat je dan ook nog in Nederland belasting blijft betalen.dat moet je even goed uitzoeken hoor, ik denk het wel namelijk.
Veel succes
Dankjewel voor je reactie!
Via Wereldwijzer app
Wie heeft er ervaring met het aanvragen van een werkvergunning en dan bedoel ik een werkvergunning om als zelfstandig ondernemer te kunnen werken. Wat heb je er allemaal voor nodig en waar kun je deze aanvragen?
Voor mijn voormalige b.v. compagnon heb ik daar vroeger mee te maken gehad. Met ingang van 2016 en 2016 is er heel veel veranderd. Wij hebben het altijd onze boekhouder af laten handelen omdat je ook zoveel papieren nodig hebt die van hem afkomen. Hij onderhield het contact met een tussenpersoon in Ankara, de aanvraagprocedure moet gevolgd worden en de laatste keer hebben we er 9 maanden op moeten wachten. Hij was ook telkens maar voor 1 jaar. ook bedrijven die voor werknemers werkvergunningen aanvragen doen dat via tussenpersonen. Anders is er geen doorkomen aan.
Wij moesten werkgelegenheid bieden aan minimaal 10 Turken bijvoorbeeld. In onze horecazaak werkte in totaal maar 4 man maar dat deed niet ter zake. Voor de vorm moesten we 2 maanden 10 man op de boek hebben en zo was er nog meer van die ongein. Zo mochten we ook geen ‘verlies draaien’. Op de boek laat je natuurlijk niet je echte winst zien en zeker je euro-inkomen geef je niet nog eens apart op…Toen moesten we dus eerst een X % winst draaien volgens de belastingaangifte…
Maar afijn, dat is blijkbaar allemaal veranderd. Hier heb je een informatiesite, helaas niet in Engels
Hier heb je de officiële regelgeving, ook Turks
En hier een verordening die alle boekhouders 3 maanden (nov 2015) geleden hebben ontvangen aangaande het aanvragen van een werkvergunning voor een buitenlander die een bedrijf heeft.
Het is nog steeds iets wat je niet zelf kunt doen blijkbaar. Ik heb wel gezien dat hij voor onbeperkte tijd gegeven kan worden. Dat zou betekenen dat je er in een keer vanaf bent en zolang het bedrijf bestaat je ook recht hebt op verblijf.
Ga maar vast sparen want het kost een blaai geld aan uittreksels, opgaves, vertalingen en bekrachtigingen. De laatste keer moesten ze ook schooldiploma hebben. Die had mijn compagnon niet en was ook niet meer te krijgen. Voordat dat eens geaccepteerd was…En in de tussentijd verlopen dan ook weer andere papieren…
hallo franka ik ben op zoek naar mensen die daar wonen en zou graag in contact komen met hen hoe graag ik bij hen mijn mail is yvanpollet@gmail.com het is wel in kusadasi dat ik die zoek alvast bedankt en tot zo mvg yvan pollet:dag: