in ieder geval je ziektekosten verzekering regelen.
Wij willen graag gaan wonen in Si de, en gewoon gaan genieten van onze vrije tijd. Ik zou graag in contact willen komen met Nederlanders die ook in turkeije een huis hebben, en die een WAO uitkering hebben, ik hoor het graag. Groetjes yvonne:vak02:
hallo ik ben hetty en woon nu bijna drie jaar in selcuk heb ook een wao is geen probleem mits je het maar meld bij de instantie in nederland ik krijg hier gewoon met geld op turkse bank heb een ikamet en been verzekerd bij ssk in izmier nu veel suses met de voorberijding:vak02:>>>
hallo hetty
Hoe gaat het dan met keuringen, of doen ze dat niet meer dan?
mijn e mail is yvonne.sloots@gmail.com
doei yvonne:beef:
aan welke verzekeringen moet ik denken buiten de zorg, die je dan in nederland moet regelen?
Als je een visum hebt en een postadres in nederland/België, en je hebt je gemeld als inwoner staat dan officieel je domicilie in turkije? Ik hoor het graag. Ons doel is maart in side te gaan wonen
groetjes yvonne
Goeden avond!
Ik heb een vraagje, Ik kom al een paar jaar in turkije op vakantie met een goede vriendin van mij.
Nu willen wij voor 3 maanden naar turkije om daar te werken en te verblijven… Om ervaring op te doen.
Kan iemand mij daar meer over vertellen hoe dat gaat. In nederland zeggen ze dat ik via een reisbureau moet gaan maar is dat dan niet alleen werken als Reisleidster?
Ik hoop meer hier over te weten te komen.
liefs Inge
3 maanden kan je hier gewoon blijven althans 90 aaneengesloten dagen. maar voor 3 maanden nemen niet veel bedrijven je aan. omdat ze vaak mensen zoeken die toch langer blijven maar toch succes. de meeste kans maak je bij hotels. gewoon zoeken via internet. en solliciteren alvast.
je heb wel een werk vergunning nodig.
Wat voor ervaring wil je opdoen? Is het echt voor max 3m of zou je kunnen denken aan 9m-1j? Als je een bachelor hebt en je engels is heel goed zou je namelijk kunnen overwegen om een TESOL cursus te doen en hier een jaartje engelse les komen geven
hallo hetty
Ik ben nog steeds bezig met van al uit te zoeken. Jij woont daar nu drie jaar begrijp ik, jij hebt dus ook geen domicilie in Nederland? En helemaal in turkije dan? Ik hoor het heel graag, ons doel komt steeds dichterbij en het is best spannend hoor! Groetjes yvonne
ja in woon geheel in tutkije ben uit geschreven in nederland en in geschreven in turkije mijn zieken vonds gaat via nederland en ben verzekert bij sgk eens in de drie jaar moet ik herkeurd worden en dat gebeurd in izmier mijn post krijg ik ook gewoon hier van uit nederland dus als je het goed regeld kan het wel
hallo ik heb nog even een vraag, ik hoor hier van de cvb als je in Turkije een ziekenfonds pakt dat je dan volgens de statsnormen verzekerd bent, als je dan naar een doter wilt je moet wachten in de ochtend en als je in de avond niet aande beurt bent dan moet je de volgende dag terug komen, en ook alle medicijnen moet je zelf betalen?'is dat zo slecht geregeld daar of is het echt anders en wist die dame er niets van.ik hoor het heel graag van je. Groetjes yvonne
das onzin ik ben verzekerd net zo als de turkse mensen en ja ik ga in de ochtend naar doktormaar is niet zo dat je de volgende dag terug moet komen als het erg is kan je meteen doot lopen net als bij ons een soort ehbo en voor mijn mediseinen betaal ik 5 lira in de drie maanden dat is alles en ik gebruik 4 mediseinen per dag dus valt wel mee
Hallo allemaal,
Ik ben Rolf Buunk, 18 jaar en wonend in de Achterhoek. Ik studeer Pedagogisch Werker en ben een enorme liefhebber van Turkije.
Gister terug gekomen uit Side en voor de rest al meerdere jaren in Turkije op vakantie geweest.
Nu zou ik graag samen met een klasgenoot en tevens een goede vriend volgende zomer vakantie voor een aantal weken gaan werken in Turkije. Wat voor een werk maakt ons niet zo heel veel uit. Wel zouden we het fijn vinden om verblijf en eten te hebben en indien mogelijk een kleine vergoeding. Omdat ik niet zo goed weet waar we hiervoor terecht kunnen vraag ik het hier.
Wij zijn beide 18+ en erg gemotiveerd om gedurende de zomervakantie een baan te hebben in Turkije.
Wie kan ons op weg helpen?
Alvast hartstikke bedankt!
Groeten
Rolf Buunk & Luuk Leenders!
Ik woon sinds dit jaar in Turkije weet iemand een goede school in de buurt van Side/Manavgat, ik ben 15 jaar dus ik moet naar het voortgezet onderwijs VMBO.
spreek je al Turks of ga je op zoek naar een internationale school?
Ja, ik spreek turks!
Dan zou ik gewoon ter plaatse gaan kijken naar de scholen die aanwezig zijn. Ik weet niet wat je budget is maar de meeste privescholen kosten makkelijk 1000TL per maand vaak zelfs veeeeel meer.
Ik ben niet echt opzoek naar een prive school maar gewoon een normale school met turkse meisjes en jongens!
Staatsscholen zijn 1 pot nat dus het beste is daar even naar een lyceum toegaan en kijken waar je je het beste thuisvoeld
Ja veel zeggen het! Dankjewel :kus: