OOh ik had niet begrepen dat je eerst ook al 2 weken zou gaan. je kan ook al eerder dat van die 6 maanden extra aanvragen, kan je dan ook al doen, alleen in mijn geval doe ik dat pas op het laatste moment aangezien ik dan in totaal 9 maanden aaneengesloten kan verblijven. Maar je kan dit ook de 2e week van je verblijf in april dan al doen. vnaf dat moment krijg je dan 6 maanden en dan kan je na die 6 maanden voor 1 dag het land uit. (Zoals ze mij verteld hebben.)
Momenteel studeer ik af in Nederland als Psycholoog en in juli ga ik trouwen in Turkije, waarna ik hier ook zal wonen. Ik ben al maanden bezig met het verrichten van sollicitaties, maar ver kom ik.
Naast de Turkse paspoort, spreek ik ook vloeiend Turks en Nederlands.
De vraag of ik me goed kan aanpassen zet me soms aan het denken, waardoor ik van plan ben om me in eerste instantie niet uit te schrijven in Nederland. Dit houdt wel in, dat ik dan zorgverzekering dien te betalen. Voor iemand die in Turkije nog geen werk heeft gevonden, lijkt me dit een lastig situatie. Omdat ik gebruik kan maken van de zorgverzekering van mijn man, hoef ik eigenlijk voor Turkije geen zorgverzekering te betalen.
Wat raden jullie mij aan: Uitschrijven of ingeschreven blijven in Nederland?
Stel als ik me uitschrijf, blijven mijn rechten en plichten hetzelfde (kan ik zo bijvoorbeeld elk moment weer naar Nederland komen, heb namelijk de Nederlandse nationaliteit).
Mijn dochter wil voor een aantal maanden ( het worden er langer dan 3) in een hotel in antalya gaan werken. Haar werkgever regelt voor haar een werk vergunning, wat moet ze dan zelf nog regelen? Moet ze zelf toch iets regelen voor haar visum en waar kan ze dat dan doen?
dan moet ze alsnog een visum regelen bij de ambassade van rotterdam. en dit kan nog wel eens wat tijd in beslag nemen.
of in turkije een visum aanvragen. maar dan moet je op een turkse bankrekening geld hebben ze vragen dan een bepaald bedrag voor die 3 maanden wat ze zou moeten kunnen uitgeven. dit kan u als ouders ook als lening even op die bankrekening zetten. en na 3 dagen ongeveer kan ze het er weer afhalen en terug sturen via western union groeten
Hoi,
13 jaar geleden ben ik vanuit Izmir naar Nederland verhuisd, nu afgelopen zomer weer terug gekomen naar Izmir. Ik heb nog steeds spijt dat ik geen Master degree heb gedaan in Nederland. Ik zou dus je aan raden hier in Turkije meteen een master degree te hebben. dan heb je meteen ook een turkse diploma en weet je meer van de kultuur en kun je beter in Turks schrijven etc…
Toen wij naar Turkije moesten verhuizen moesten wij wel uitschrijven want onze kinderen zijn schoolplichtig. Je kunt mischien beter even naar de gemeente gaan en daar informeren dit hadden wij toen ook gedaan.
Veel sterkte en groetjes,
Aylin
Ik ga 26april voor een half jaar naar Turkije voor stage en ik dacht dat ik dit op een toeristen visum van 3maanden kon doen, door deze bij het consulaat te laten verlengen er een halfjaar van te maken? wat zijn hier de huidige regelgevingen voor? Kan iemand mij helpen want dit is nergens op internet te vinden? Gr. Chrissy
Ik ben het niet eens met wat ´KleineElly´ schrijft.
De werkgever krijgt voor uw dochter geen werkvergunning als er geen toestemming tot ´verblijf´is.
Wat de werkgever voor uw dochter regelt is een ´werkvisum´, een verblijfsvergunning voor de duur van de arbeid.
Zodra het dienstverband afloopt loopt ook haar verblijfsvergunning af.
Wil ze langer blijven zal ze naar het politiebureau in Antalya, afdeling buitenlanders, een verblijfsvergunning moeten halen.
Informatie te vinden op http://www.antalya.pol.tr/ingilizce/english.html
mag ik dan vragen wat ik verkeerd schreef. ik heb geschreven dat je zonder werk vergunning hier niet kan werken. er wordt tegenwoordig zwaar gecontroleert. en als je een langer visum wilt een toeristen visum dan kan dat wel. alleen moet je een turkse bankrekening hebben. en geld. want dat vragen ze namelijk
Ik bedoelde te zeggen, als je werkgever je werkvergunning regelt en van jou verder niets vraagt, hij een ´werkvisum´ voor je aanvraagt.
Dat is een andere procedure dan de ´verblijfsvergunning+werkvergunning´ en je verblijf is dan net zo lang legaal als je dienstverband duurt.
Op een ander forum heb ik tevens gelezen dat als je geen contanten op de bank hebt kan je ook toe met een ´wissel´ van een wisselkantoor. Heb je geen geld om te ´wisselen´ kan je die ´wissel´ ook kopen bij datzelfde wisselkantoor. Kost iets van 40 Lira of zo.
Hallo beste wereldwijzer vrienden/innen. Ik ben in Nederland geboren, officieel turks. Ben een man van 32 wordt over een paar maanden 33. Heb ervaring met zowel horeca, detailhandel, callcenter etc etc. Maar wil het liefst in Turkije een baan vinden waar ik lekker kan werken. Weten jullie toevallig waar ik wat kan vinden.
Ik heb nog geen slechte berichten gehoord over dit callcenter:
MSC Cağrı Merkezi / Kuşadası Back Office ve Call Center Agent aramaktadır. Flemenkçeyi ana dili gibi konuşan en az 4 eleman alınacaktır. Acil olarak fotoğraflı CV´lerinizi bu@multiservicecenter.eu gönderebilirsiniz.
MSC Call Center/ KUŞADASI zoek DRİNGEND minimum 4 nederlandstalige mensen voor call center en back office. AUB CV’s naar bu@mutliservicecenter.eu
Het is in ieder geval zeker dat ze nog mensen zoeken. Succes!
*Hoi allemaal,
Wij zijn een Nederlandse callcenter die opereert vanuit Izmir en Istanbul.
Wegens uitbreiding zijn wij op zoek naar enthousiaste agents die de Nederlandse taal goed beheersen, commercieel gedreven en sociaal zijn.
Wij bieden jou
Een prettige en informele werksfeer
Een vast (!!) goed basissalaris + provisie
Je gezondheidsverzekering (ssk)
Doorgroeimogelijkheden
Heb je interesse en wil je werken in een super gezellige sfeer? Neem dan contact op met Sinem Yanovali via telefoonnummer: 00 90 543-346 65 30, mailadres: e.gezginci@eromcc.com of door te reageren op dit bericht.
Ik heb een vraagje. Ik ga deze zomer werken in Turkije. Ik heb een bedrijf gevonden die een werkvergunning voor mij wil aanvragen. Alleen zou ik graag van iemand willen horen die dit al een keer heeft meegemaakt hoe het in zijn werk gaat, en welke documenten ik nodig. Ik heb dit natuurlijk ook al gehoord van mijn werkgever maar ze zegeen wel is vaker wat dus vandaar.