Help visum

.
Mijn verhaal over vroeger is een antwoord op jou vreemde reactie om zo maar binnen te vallen midden in een "discussie"en allerlei veronderstellingen plaatst.

Eerlijk gezegd heb ik als Indonesier niet dezelfde problemen als van een buitenlander.
En de meeste buitenlanders die hier lezen zijn gewone toeristen die niet urenlang bij 1 of andere KanIm in de rij moeten staan om iets te regelen(officieel) of te ritselen :disgust:.

De topic is opgestart door een gewone toerist die alleen een gewone vraag stelt over een visumaanvraag.
Dat wordt min of meer beantwoord .
Het is ook een makkelijk te beantwoorden vraag , of je neemt een toeristen visum of je neemt een SosBud visum als je langer wil blijven dan 60 dagen.

Vind toch vreemd dat je weer komentaren over mij geeft , zo te zien lees je ook mijn verwar verhalen.
Pas maar op dat je niet weer kots en kotsmisselijk wordt .

Trouwens ik reageerde op de postings van Karin.
Moet Meneer Maryono maar vertellen waar ik in mijn posting fout geweest ben.

En door de reactie van BoomAap :
Ha daar is ie om weer wat verwarring te schoppen, nog nooit een visum gezien, aangevraagd of verlengd.
Ik heb vaker een visum (in dit geval toeristenvisum) gezien en aangevraagd.
Verlengen nog nooit , simpel feit , wij moeten weer terug naar onze bazen , en naar school.

Wordt het weer verder afdwalen van de topic ?

Zullen we OnTopic gaan ?

Oya , wij kunnen nu concluderen dat het soms verstandiger is om de visumaanvraag perikelen door een Biro Jasa te laten doen , en zeer zeker in Indonesia.
In Nederland is het ook zo , je heb Biro Jasa -
Het is niet praktisch en economisch als je zelf regelt , en zeker als je ver woont van Den Haag.

Dit wordt ook bevestig door onze ervaringsdeskundige .

Ik heb de hele procedure om een visum te verlengen weer eens persoonlijk meegemaakt, weet ook weer hoe de bureaucratie in Indonesië werkt. Maar ik heb wel wat sympathieke mensen op ket Kanim leren kennen. Als ik naar de kosten kijk die ik gemaakt heb is het beter een Biro Jasa in te huren.

Ik heb nog geen ervaring , maar wat ik zeker weet is dat ik een Biro Jasa gaat inhuren mocht ik voor mijn vrouw ooit een KITAS of KITAP wil aanvragen.

Inderdaad is dit topic opgestart door een gewone toerist en zijn er antwoorden op de vragen die er waren gesteld. Toen de materie min of meer was afgewerkt, moest SA zich er zo nodig mee bemoeien en een zooitje verwarring schoppen. Het is net een klein kind, die veels te vet en te lui is om te kunnen voetballen, maar moet altijd meedoen anders zet ie een grote keel op en gaat off-side en dergelijke blèren, het vervelendste jongetje van de klas, als de meester even niet kijkt krijgt ie ook altijd een paar klappen. Hij begint ook weer allerlei termen die hij met Google op het internet gevonden heeft erbij te betrekken gevolg weer een van de verwarhalen van deze megalomane bemoeial. Door zijn taalgebruik zijn zijn berichten bijzonder moeilijk te volgen. Ga toch vertellen over auto met chauffeur, 10 sterren hotels, jongedames, tukang pijit asmara of biasa, daar ben je goed in, maar houd het asjeblieft kort, voor de rest afgekeurd, nitwit. :thumbsdown:

Dat is nog ver weg, de AOW leeftijd wordt opgetrokken als je bijna 67 wordt dan trekken ze het op naar 68 enz., enz. Je kan beter rollatorrijlessen nemen op een motorcrossbaan dan weet je hoe je over twee jaar als je weer in Indo bent met de situatie kan omgaan. :slight_smile:

Overigens kan het nooit kwaad als je de ambtenaren van een voor buitenlanders belangrijke afdeling op het Kanim persoonlijk kent, wie zeurt er hier altijd over netwerk ? Of is dat soms alleen UW netwerk.

Nou nou , ik kan altijd vervroeg uit treden .
Krijg ik natuurlijk minder AOW , waarschijnlijk meer dan 20% , maar ya 1 eurie is 15.000 rupie waard .
Ik kan altijd heen en weer reizen ,6 maanden daaro en 6 maanden hiero.
Hoef ik ook geen NPWP de Indonesische sofinummer te hebben , want als je meer dan 180 dagen woont moet je belasting betalen.

Voor de toekomstige migranten is ook belangrijk om te weten dat de Belastingen buitenlanders met inkomen en vaste verblijfplaats gaan belasten.

Weer appel en peren vergelijken en als knollen verkopen.

Nogmaals , er is dag en nacht verschil tussen een doorsnee Orang Toerist en een Migrant .
Dat is toch duidelijk , ook voor jou .

Ik heb in 19 jaar 50.000 Rp belasting betaald (afgezien van PBB)
Maar daar staan tegenover tientallen miljoenen Rupiah aan “servis” dus dat is wel goed gekomen, daar zorgt de Indonesiche ambtenaar wel voor.

Voor de rest maakt u zich weer eens schuldig aan dagdromerij :slapen:

het meeste wat u hier schrijft is voor mij zo duidelijk als “air keruh”

Ik ben trouwens geen Migrant, ik verblijf hier “tijdelijk”. Trouwens over een aantal maanden ga ik heel andere dingen doen, ook met Indonesia.

Alsof dat mij en mss ook anderen interesseren.
Het gaat om jou posting , jou inhoudelijke bijdrage is altijd welkom.
Jou ervaringen in Solo e.o , jou eventuele reisverhalen.

Wat wel leuk is om te weten , hoe je dat voor mekaar kan krijgen , om nog niet eens 3000 rupiah , nog niet eens 20 euro cents per jaar belasting te betalen.
Zal de toekomstige migrant ° dus mensen die daar willen werken en wonen wel interesseren.

Pertel es , pertel es .
Dat is de ei van columbus , zo´n constructie kan je voor goud verkopen.

Dat vind ik echt een geweldige opmerking van u, dit in verband met al dat gezeur over uw netwerk, de baantjes die u hebt geweigerd, uw vrouw, uw zoon, uw Lada, uw Lidl, uw vrienden, uw gegoochel, uw mening, die -tig keren, die tienduizenden die u gesproken heeft in Indonesië, die jongedames, die masseuses, kortom bijna alles waar u mee voor de draad komt.

In 1993 kreeg ik een KIM/S zoals een KITAS toen nog heette toen bleek ik ineens ook belasting te moeten betalen. Ik moest met zo een PNS praten, mijn Indonesisch was toen nog van dat pasar Maleis. Ik had verteld dat het bedrijfje nog in opbouw was en ik voldoende had om van te leven maar zeker geen jaar voorruit belasting betalen over een inkomen dat uit de lucht was gegrepen. Hun moeilijk doen, want ik had het allemaal in Jakarta geregeld, maar werkte in Tasikmalaya. Ik heb toen aangeboden om 50.000 Rp per maand te betalen en de eerste termijn voldaan, met een kwitantie, nooit meer iets gehoord, die honden heb ik rustig laten slapen. Ter uwer geruststelling 50.000 Rp in 1993 was heel wat meer waard dan die bedragen die u noemt. Bij de verlengingen van de KIM/S heb ik gewoon een kopie van de kwitantie bijgevoegd als bewijs van betaling. In mijn contacten met instanties gedraag ik me altijd vrij dom, alsof ik niets weet noch begrijp, dat helpt vaak zeer. Ik ben trouwens in datzelfde jaar verschrikkelijk geript, ik denk zo een 1000 gulden vanwege overstay. Ik moest toen Indonesië uit, was weliswaar 2 dagen later weer terug. Dat was echt een slimme truc die ze mij hebben geflikt, dat geloof je niet hoe slim die ambtenaren zijn om aan een pak extra geld te komen. Je moet als buitenlander er zeer voor oppassen niet in de fout te gaan, want je hebt geen enkel recht of poot om op te staan. Dan heeft een asielzoeker het in NL veel beter.

Ik bepaal zelf wel wat ik schrijf, ik denk dat u zich beter met uw eigen waterverfbijdragen kunt bezighouden, want u heeft hier weinig zinvols neergezet. Vaak geklaag over de anderen, overigens een typisch Indonesische eigenschap.

heeft iemand van jullie ook ervaring met de overtocht mellaka / dumai ? ik zie dat dat ook maar een tocht van 1 3/4 uur is.
ik dacht nu mss is dit makkelijker dan een verlenging regelen. eerst sumatra bezoeken met visum on arrival dan terug naar mellaka visum aanvragen in KL en dan naar jakarta vliegen en dan 2 mnd java en bali.

Dumai ligt een vreselijk eind van de bewoonde wereld af, het is een plaats waar de olieindustrie belangrijk is. De boten naar Malakka vond ik er altijd een beetje dubieus uitzien. Als je naar Malakka wilt, wat ik je ten zeerste aan kan raden, een van de leukste steden die ik in deze buurt ken, is het beter om de Ferry van Batam naar Singapore te nemen. Vanaf Harbour Front de MRT of Taxi naar Lavender Street te nemen en daar vanaf de busterminal naar Malakka te gaan. Je kan ook van Queens Street op de terminal daar een van de vele bussen naar Johore Bahru nemen en vandaar een bus naar Malakka. Of rechtstreek van Harbourfront naar de Causeway, lopend de grens over, dan een bus naar Johore Bahru en verder naar Malaka. Er zijn vanaf Batam trouwens ook een aantal ferries naar Johore Bahru.

oke dat kan ook. maar van singapore naar batam hoelang is dat ?
en hoe kom je van batam naar het vaste land ?

S’pore - Batam 45 min

naar Batam vliegen of varen, net als naar elk eiland :nod:

ja haha dat begrijp ik vliegen of varen.
maar ik bedoel natuurlijk naar welke plaats ga je dan vanaf batam, met de boot.
dumai is al op het vaste land toch ?

Sorry ik begrijp dit niet ?

vanaf batam willen we dan naar sumatra. welke plaats kun je dan vanaf batam het gemakkelijkst naartoe met de boot ?

daarom had ik het over dumai omdat ik dacht dat dit al op het vaste land van sumatra lag. het gaat met niet zo zeer om malakka maar om hoe we naar sumatra zullen gaan.
ik dacht dat dumai de korste verbinding was. mar jij had het over singapore - batam. en dat is ook een idee maar ik vraag me alleen af waar je dan vanaf batam naartoe kunt varen.

Hi Karin,

Het begint mij te dagen

Dumai is een incourante bestemming, olievelden daaro.

Vanaf Batam. is vliegen goedkoop, moordende concurrentie met veel vluchten. Als je wilt varen, ik heb zelf wel eens (omgekeerde richting) Jambi - Kuala Tungkal, dat gaat per busje en verder per ferry naar Batam. En een paar keer Batam- Pekanbaru vv. Die tocht gaat via allerlei eilandjes in de Riau archipel en dan over de Siak rivier, die breed en diep is naar Pekanbaru. Ik heb ooit wel eens toen ik op een boot van Pekanbaru naar Batam zat in Selat Panjang een dag en een nacht moeten overblijven wegens motorpech. Dat is een plaatsje met veel woningen op palen ergens midden tussen de eilanden. Geen auto’s want geen wegen, iedereen zat in de handel in spullen die van de overkant binnen kwamen, in het duister.Het lag daar stampend vol koelkasten, wasmachines, TV’s enz. Er waren zeer veel karaoke clubs en voor de kust lag een groot schip met meisjes van en voor plezier. Was een bijzondere ervaring.

Van Batam, maar ook van Singapore kan je nog naar Tanjung Pinang, op het eiland Bintan, is ook wel OK daaro.

x

ja we zoeken alle opties maar uit.

ik heb eigenlijk geen zin om de moeite te doen om het visum te verlengen. maar mss zien we dit te moeilijk in.

dus dan zou eerst sumatra en dan binnen 30 dagen terug naar maleisie of singapore niet zo slecht zijn. en dan vanaf hier naar jakarta met een visum voor 60 dagen.

maar ja de andere optie houden we ook nog open, mss is 60 dagen indonesie gewoon genoeg en doen we volgend jaar of over 2 jaar de rest.
dan zouden we gewoon sumatra met ferry binnen komen (waar dan ook) en dan tot surabaya en dan terug vliegen.

alleen het probleem is dat je vooraf de keus moet maken. 30 dagen visum kun je niet verlengen en in 30 dagen komen we niet veel verder dan sumatra.( we komen op min 23 dagen).