Levert dit problemen op met het visum?

als wij naar indonesie gaan vliegen we of via dus - naar KL. dit is een 3 mnd ticket ,we blijven eerst 1 mnd in maleisie en dan willen we van sumatra, java, bali en dan terug naar jakarta voor onze terug vlucht. (alles over land en water).
maar kan dit of geeft dat problemen met visum ?

en als we er voor kiezen,want dat vind ik opzich prettiger, om van jakarta nar Kl over land en water te reizen. lukt dit met visum dan wel ? we willen dan 60 dagen indonesie en de rest in maleisie.

Hallo,

Je mag over land de grens wel over maar je moet van tevoren het bewijs hebben dat je binnen 60 dagen het land weer verlaat. Anders krijg je dat visum niet. Ze waren er in Penang erg streng op anders hadden we het visum ook niet gekregen. Wij hadden gelukkig als uitreis bewijs dat we naar Australie zouden vliegen.

gr van Moira

dus als ik het goed begrijp is het dan beter om van maleisie naar indonesie te reizen en dan vanaf jakarta terug naar huis.
zodat we de terugvlucht hebben.

kun je je visum dan dus ook niet in nld al aanvragen,we hebben natuurlijk geen bewijs dat we daar op de boot gaan ? kun je dan 60 dagen ergens in maleisie halen ?

en als we nou een ticket voor jakarta hebben en dan 3 mnd later uit KL terug , hoe krijg je dan je visum ?

De visumafdeling vraagt een ticket waarmee je Indonesia **uit **gaat, kan per boot en per vliegtuig.

Je kan je visum natuurlijk ook bij de KBRI in Kuala Lumpur aanvragen, is gemakkelijker en veel sneller dan in Den Haag.

Hallo,

Ze zijn gewoon bij de aanvraag van je visum heel streng je moet dan al aantonen dat je een uitreisbewijs heb anders krijg je je visum niet. Wij hadden ons visum in 24 uur dus de volgende dag weer ophalen. We hebben hier 140 ringgit per persoon voor betaald als ik het goed heb dit was in Penang.

gr van Moira

Streng…? In het geheel niet, althans Kuala Lumpur en Singapore. Je moet gewoon aan de voorwaarden, die niets voorstellen, voldoen. In Den Haag kunnen ze wel zeuren, maar dan nog dan heb je iets fouts gedaan, met invullen of zo. Daar let een Indonesische ambtenaar heel erg op.

Wees blij dat je geen Indonesier bent die naar Europa wilt reizen, dan zijn ze streng, zelfs onmenselijk (NL ambassade te Jakarta)

Hallo,

Nou ik vond ze in Penang niet echt bepaald aardig en we kregen de formulier ongeveer aangegooid het klopt niet dit moet anders. Ik ken genoeg ambassades en consulaten waar het gewoon normaal er aan toe gaat maar in penang vond ik het niet echt fijn.

Misschien niet beleefd genoeg in hun ogen, of een verkeerd kledingstuk aan, zonnebril op. Op sommige zaken die bij ons heel gewoon zijn kunnen Indonesiers “overdreven” reageren, ieder land heeft zo zijn mores.

Hallo,

Wij zijn altijd zeer beleefd want we weten dat het streng kan zijn. We waren keurig gekleed we kleden ons altijd netjes voor een ambassade en consul voor het geval dat. Sommige ambassades eisen dat ook anders kom je er niet in.
Het boeit ook niet ik vind het persoonlijk wel streng want Maleisie stelt totaal geen eisen en Thailand ook niet echt en krijg je een visum juist wel als je een enkele reis heb.
Ik ken nog wel meer landen waar het supermakkelijk is om een visum te krijgen.

gr van Moira

Volgens mij is het ook erg gemakkelijk om een Indonesisch visum te verkrijgen, ik heb nooit moeilijkheden gehad, ik ga meestal naar Singapore en daar is de service zeer efficient. Ik heb inmiddels paspoorten vol met die stempels, de laatste jaren sticker. Maar ik begrijp wel een beetje wat je bedoeld, in het algemeen zou de Indonesier wel wat vriendelijker en vooral openenr t/o de buitenlander kunnen zijn en niet doen alsof die van een andere planeet komt.

dus eigenlijk is de beste optie dan in ons geval , eerst 1 mnd maleisie hier zijn geen problemen om visum te krijgen.
en van hier uit naar indonesie en dan zodat we binnen 60 dagen terug vliegen naar dld.

dus een 3 maanden ticket naar indonesie gaat je niet lukken met visum regelen voor die tijd omdat je dan niet binnen 2 mnd eruit gaat.

Hallo,

Ja volgens mij kun je geen 3 maanden visum krijgen zover ik weet alleen 60 dagen.

gr van Moira

Dat lijkt me een verkeerde gedachte, het criterium is “ticket het land uit” niet hoe lang het ticket geldig is, het moet natuurlijk wel na 60 dagen te gebruiken zijn. Ik gebruik altijd een jaarticket.

Voor 3 mnd, moet je een 60 dgn visum 1 keer verlengen met 30 dgn.

Hallo,

Dat is vreemd in Penang hebben ze aangegeven dat het een bewijs moet zijn dat je binnen 60 dagen het land uit moet zijn en dat het ook uit het vliegticket moet blijken.

gr van Moira

Dat zijn dan de regels die ze daar hanteren, een Indonesiche ambtenaar mag dat volgens de wet. Hij heeft een “hak pregoratip”. In Singapore kan je met een ferryticket aankomen, dat raden ze zelfs aan als je zonder ticket komt aanzetten.

Dus kan men beter niet naar Penang om een visum op te halen, KL is dan een betere keus. Daar duurde het drie dagen, maar ik heb vernomen dat het tegenwoordig een dag is. Maar die ervaring heb ik zelf niet. In S’pore is het ook 3 dagen, via een agent een paar uur.

Ik heb in Penang een visum aangevraagd met een bootticket van Medan naar Penang. Geen probleem hoor! En 24 uur later lag mijn visum klaar.

(En dat bootticket heb ik vervolgens gecanceld, want ik wilde vanaf Batam het land verlaten.)

Hallo,

Dus heb je toch een uitreisbewijs?
Boomaap geeft aan dat het niet nodig is als je een visum haalt in Singapore. Dan vinden ze een vliegticket dat je pas over 1 jaar gaat vliegen blijkbaar ook goed en krijg je ook die 60 dagen zo begrijp ik het nu.

gr van Moira

oke. begrijp ik het nu goed ?

dus vanuit hier naar jakarta met een vliegticket met 3 mnd later terug vanuit KL gaat met visum niet lukken ?

en vanuit KL of Pedang naar indonesie met een terugvlucht die 2 mnd later vanuit Jakarta is is geen probleem, dan kunnen we een visum in pedang of KL halen.

maar krijg je met een ticket voor 3 mnd indonesie in nld ook geen visum ?

Als je een ticket hebt van over een jaar heb je toch een uitreis bewijs?

Dat is inderdaad het criterium “a ticket out of the country”