Levert dit problemen op met het visum?

karin, ik begrijp je niet helemaal.

Als je een retour ticket van NL naar Jakarta hebt met een geldigheid van 3 mnd, kun je daar een visum voor Indonesie mee krijgen. Wel vantevoren aanvragen.

Als je een retour ticket hebt van NL naar Kuala Lumpur voor 3 mnd, dan kun je daar geen Indonesisch visum mee krijgen, je hebt immers geen bewijs dat je Indonesie verlaat. (Je vliegtuig vertrekt nl vanuit een ander land, dat telt niet.)

Als je van hier naar KL vliegt, en 3 mnd later vanuit JKT naae huis kun je zonder problemen in KL of Penang of desnoods in NL een visum regelen.

hoi jenny
ik bedoel het volgende.
we kunnen 3 maanden gaan reizen van 17 april tm 17 juli. en nou las ik ergens dat ons eerst plan niet gaat ivm visum, vroeg me af of dit nog zo was.

dus we dachten eerst we gaan naar jakarta heen en dan vanaf KL terug naar huis. maar dat kan dus helemaal niet omdat we dan met het visum zitten.

dus dan is er de mogelijkheid om naar KL heen te gaan en vanaf Jakarta terug. want dit kan dan wel, want dan hebben we bewijs dat we uit indonesie gaan.

of 3 mnd ticket naar indonesie en dan visum verlengen in bali of jakarta. want je kunt in nld alleen 60 dagen aanvragen.

Je kan evt een vliegticket het land uit boeken met www.airasia.com.

Hoe zouden jullie naar Maleisie willen gaan? Boottickets zijn bij mijn weten echter niet online te boeken.

ja we zouden dan vanuit medan naar maleisie willen gaan.
maar goed dat gaat dus niet , dan moet het maar andersom. eerst maleisie en dan indonesie voor 2 mnd.

ja alleen penang hebben ze dus gezegd dat het je een uitreisbewijs moet hebben binnen die 60 dagen en niet dat je over 1 jaar er dan pas uit gaat.

gr van Moira

hoi moira
dat bedoel ik ook dan gaan we eerst 30 dagen naar maleisie en dan 60 dagen naar indonesie, waar we dan vanaf jakarta weer terug vliegen.

Ja maar zei zeggen eigenlijk dat je dus ook al heb je geen bewijs dat je binnen 60 dagen het land uit gaat maar dus pas over 1 jaar het land uit gaat dat je dan toch het visum krijgt van 60 dagen.
Dat zou dan een vreemde manier zijn van het visumbeleid.

gr van Moira

Een ticket met een geldigheid van een jaar wil toch niet zeggen dat je over een jaar het land uitgaat ?

Hallo,

Dat is waar ik wist niet dat het geldigheid 1 jaar is ik dacht dat de datum vast lag dat je 1 jaar later het land uit zou gaan.

gr van Moira