Visum te krijgen?

Hallo,

1 november 2008 willen wij naar Indonesie toe. Wij willen daar totaal 6 weken blijven door op 12 december van Bali naar Sydney te vliegen.

Weet iemand of je een visum kan krijgen bij het consulaat in Penang Maleisie als je een vliegticket van Sydney laat zien als uitreisbewijs?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen anders moet ik namelijk een andere oplossing gaan bedenken.

gr van Moira

Ik denk van wel.
Heb geen verstand van.
Je kan een 60 dagen toeristenvisum nemen , kost iets duurder dan de VOA , en het is voor eenmalig gebruikt . Dus zodra je uit Indonesia weg gaat naar Sydney , kan je niet meer terug naar Indonesia.
Of moet je weer een nieuwe visa nemen (30 of 60 dagen).
Of moet je die andere visa nemen , de multiple journey visa
Zie de site van KBRI Kuala Lumpur .

PS zit je in Nederland of zit je in malaysia.
Als je in Nederland zit kan je het ook regelen in Den Haag of de KBRI bellen .
De reisburo’ s- bemidelingsburo in Nederland moeten het ook weten.

Ik hoef geen multi entry ik ga nu 1 keer 6 weken naar Indonesie wij blijven bijna 1 jaar in Australie.
Ik denk zelf ook dat het voldoende moet zijn. Ik heb een toeristenvisum nodig voor 60 dagen. Ik ben niet in Nederland wij zijn aan het reizen ik ben nu in Thailand Koh Tao om precies te zijn voor 6 weken.

gr van Moira

In Bangkok hebben ze ook KBRI , neem ik aan.

Ik ga niet weer terug naar Bangkok. Ik zit nu in het zuiden van Thailand Koh Tao. Wij gaan met de trein van Chumphon naar Butterworth en dan met de boot naar Penang Maleisie daar zit een consulaat. Dan gaan we met de boot van Penang naar Medan of vliegen want dat is ook onwijs goedkoop via Airasia.

gr van Moira

Beste mensen,

Dit is waarschijnlijk al een aantal keer behandeld op dit forum maar ik kan geen goede zoekfunctie vinden. Is het mogelijk een zogenaamde ‘visumhop’ te doen? Dus je komt binnen op een 60 dagen toeristenvisum, gaat bij afloop naar Singapore en vraagt daar opnieuw een 60 dagen visum aan/ neemt bij terugkomst in Indonesie een visum-on-arrival. Kan dit, zo ja is er een minimum aantal dagen dat je in Singapore moet zijn etc.

Hartelijk dank,

Thom

Hallo,

Ik ken iemand die eerst 30 dagen had en toen het land weer uit gegaan is en weer terug is gegaan en weer 30 dagen heeft gekregen.

gr van Moira

Het land uit is het land uit, gelukkig zijn er (nog) geen regels die je verbieden dezelfde dag of de volgende dag terug te gaan.

Je kan echter ook (wanneer je een sponsor hebt) je 60 dagen touristenvisum omzetten naar een Sociaal Cultureel Visum en met max 4x 30 dgn verlengen.

Een visum-on-arrival is maximaal 30 dagen geldig. Dus als je vanuit Singapore terug naar Indonesië gaat, kun je voor een VOA kiezen uit 7 of 30 dagen.

Dat klopt .
Formeel kan men nog steeds “hoppen”.Eerst met VOA/Toeristenvisum , en dan met SosBud.
Tot nu toe is het een alternatief om langer te blijven dan 6 maanden.
Aan de andere kant is het niet de bedoeling geweest van de wetgevers.
Alle in en uitgaande bewegingen worden ook opgeslagen in de data base.

Dit staat in de site van Expat.or.id
Als je de sosbud te vaak verlengt .

After the six months has past, you have to leave the country, obtain a new visa, and the same procedure starts again. The longer you stay the more difficult it can become to have your visa extended as immigration officials may become increasingly suspicious about your activities in Indonesia. They may refuse to accept your sponsor and may ask you to leave the country almost immediatly (perhaps granting you one additional extension only). A social-visit visa is not the best option for a longer term stay, but apart from the KITAS/KITAP, there is no other option.

Deze alternatieve methode wordt vaak toegepast , ik weet niet hoe het in de toekomst gaat gebeuren.
Ze zijn nu strenger geworden .