Visum Indonesie

Hallo,

ik wil binnenkort naar Indonesie gaan voor langer dan 30 dagen. Kan ik het 60 dagen visum ook online aanvragen? Omdat ik op dit moment in Australie ben.

Alvast bedankt voor je reactie!

Cansons

Ga je vanuit Australie naar Indonesie? Dan zul je toch echt in Australie je visum moeten regelen. Na aanvraag van het visum krijg je nl een visumsticker (op naam) in je paspoort geplakt, en deze wordt afgestempeld wanneer je het land binnen gaat. Je moet dus met je paspoort langs de ambassade…

De gecompliceerde weg is om je paspoort en de benodigde papieren (met handtekeningen) naar Nederland te sturen, en vervolgens alles weer retour naar Australie te sturen. Geen beginnen aan dus, vooral omdat je zo je paspoort een paar weken kwijt bent!

Een simpel alternatief is om bij binnenkomst een VOA (Visa On Arrival 30 dagen geldig) te kopen en een keer een tripje naar Singapore of Kuala Lumpur te maken. Misschien zijn de kosten dan net zo hoog zoniet lager.

Ik probeer morgen naar het Indonesisch consulaat in Perth te gaan. Hopelijk kan ik het daar regelen. Bedankt voor de reactie jenny en Sumbar.

grtz

Even een klein vraagje over het aanvragen van een 60 dagen visum. Ik moet deze nog aanvragen, en heb op de site van de Indonesische ambassade gekeken wat ik moet doen. Dit komt allemaal goed, maar ik vertrek 1 maart al richting Azië. Heb ik nog genoeg tijd? Op de site staat 10 dagen volgens mij, maar ik snap het niet helemaal.

Zou het fijn vinden als jullie ervaringen willen delen etc!

Bedankt :zon02:

Niet voor het een of ander maar hebben we hier nu te doen met een wereldreiziger of een kleuter die nauwelijks weet wat ie aan het doen is…:chin: Kauwt je moeder nog steeds je voedsel voor of weet je zelf al waar de supermarkt is. Sjongejonge. Blijf maar lekker thuis en lees de kleurrijke en van veel foto’s voorziene folders over verre reizen en steek een wierookstick aan. :slapen:

Wat zit je nou moeilijk te doen. Dit is mn eerste verre reis, heb alleen een vraagje over het visum aanvragen. Maar heb inmiddels m’n antwoord al.

Groeten, Snapper.

Een dikke plaat heeft hij voor zijn kop dat Snappertje, op 4 januari in het draadje 6 mnd visum via Acces Indonesia heeft hij ongeveer de zelfde vraag gesteld, waarnaar ik hem in reactie 3 verwees naar de site van de Indonesische Ambassade:

http://www.en.indonesia.nl/content/view/394/175/ en hier staat toch duidelijk :

*Approved visitor visa applications will be ready for collection 4 (four) working days after date of submission to the visa office. *

Ik lees nergens 10 dagen, ik (en nog een aantal op het WWF) sta hier bekend als negatieve sijkert, maar je wordt dat vanzelf als je lang op dit forum rondhangt, wat een onzeker volk zijn onze toekomstige bekpekkers.

Hij snapt er inderdaad geen ene mallemoer van. Zoekt misschien een medereiziger die zijn handje vast houdt!
:smiley:

Jaha, leuk, een visum aanvragen voor 60 dagen. Twee keer naar Den Haag vanuit Arnhem (geen auto en slecht ter been) en een kleine week geen paspoort terwijl je hier een identificatieplicht hebt. Opsturen doen ze niet meer tenzij je een ‘kennisje’ hebt op de ambassade. (Net of je al in Indonesie bent)
En dan willen verlengen naar 90 dagen, op Bali. “Ja nee mevrouwtje, ja dat wordt heel moeilijk, ja, er is wel een versnelde procedure maar dat kost 750.000 Rp” Ja ja.
De hele boel naar Pati gestuurd, naar de Imigrasi omdat daar een ‘kennisje’ zat. Terug op Java kon ik in Jepara mijn paspoort plus visum ophalen, a raison van 1.200.000 Rp, inclusief boete voor ‘overstay’ omdat er net een paar ‘tanggal merah’ waren. Nice.
Heeft iemand een tip voor het verlengen van een bezoekvisum in Indonesia zelf? Ik ga in juni weer maar niet zo lang, dan kom ik er met zestig dagen wel uit.

Groet van Telukawur.

Heeft u een toeristenvisum of een SosBud visum aangevraagd ?.
Een SosBud visum is ook 60 dagen geldig , met de mogelijkheid van verlenging.
De prijs is duidelijk(vasteprijs) , maar je hebt een sponsor nodig.
De evereisten staan beschreven in de site van KBRI.

Als je slecht ter been bent , kan je via een bemiddelingsburo doen , zoals Pelita in den Haag .Kost je X euro meer.

Halla Surya,

Ik had een SocBud visum met mijn Indonesische aanstaand schoonzuster als sponsor, met uitnodiging. Ik weet van Pelita, maar ‘ons bin zuunig’ … Eigenlijk knap stom want zoveel scheelt het niet met zelf ophalen.
Je kan met je receipt natuurlijk ook iemand anders in de buurt van Den Haag sturen om het op te halen en het dan aangetekend laten verzenden.
Bedankt voor je vlotte reactie!

Groet van Teluk Awur

P.S. Weet je ook iets over het verlengen in Indonesia zelf? (Dus van 60 naar 90 dagen)

:d

Hallo daar,

Wat is het KaMin en waar zit het? Call me crazy, maar na drie keer Indonesia weet ik dat dus niet. Ik ben meestal ergens in de buurt van Semarang ivm familie daar (Jepara).

Groet,

Telukawur

P.S. Vind die strijdjes toch minder boeiend, kunnen jullie dat niet op een apart forum doen?

Zal wel Kantor Imigrasi zijn bedenk ik ineens. Maar die zijn niet in elke stad te vinden.

:d

Yoo! WTF? Bedankt voor je tips maarreh vanwaar dat geweld? En ik ben trouwens een meisje maar dat geeft niks heur.
Wist nog niet dat het hier de gewoonte was elkaar flink af te zeiken. Mooi dat ik t weet want ik kan ook flink van leer trekken, jangan khawatir.

Lieve groetjes van Telukawur:dag:

Welkom hier meisje en zet 'm op, de beuk erin. :vak02:

Ha ha ha, ik zit er meteen lekker in! Bedankt voor je welkom, Sumbar. Nu weet ik hoe de vork in de steel zit.
En dat ik me niet moet laten afschepen op Java door allerlei schimmige figuren die beweren ‘dat je dat niet zelf moet gaan regelen’. Ik denk dat er in Semarang gewoon een KanIm zit, en dat kan ik hier gewoon in me kursi malas opzoeken.
Beter nieuws nog is dat ik zo dadelijk ga boeken>>>; zes weken in juni en juli voor de zaak en voor de bruiloft van mijn broer. Dus deze keer zal het er niet van komen de tips uit te proberen.
Jullie horen nog van me!

Later,

Mbak Telukawur

Bener mbak.

Semarang is de ibukota van Propinsi Jawa Tengah.
Dus . de hoofdstad van Provincie Midden Java .
En daar heb je zeker een Kantoor Imigrasi.
En omdat je zuster (sponsor) daar woont kan ze makkelijk(er) voor jou regelen.