Aankomende vrijdag vertrek ik naar Indonesie (jakarta) een halfjaar voor stage.
Nu zou het bedrijf mij sponsoren en mijn visa regelen en zouden ze het document versturen maar vandaag zeggen ze per mail in een keer dat ik het hier moet regelen in Nederland :retard:
Ik vond dat nogal raar dat ze daar nu pas mee komen sinds ik vrijdag al vertrek en dus binnen 6 dagen een visum moet regelen voor 6 maanden stage daar.
Nu vroeg ik me af of ik op het vliegveld in Indonesie een toeristenvisum kan halen (van 30 dagen) en de stage visum voor 6 maanden dus in Indonesie zelf regel, of kan dat niet omdat ik een ticket heb gekocht van 6 maanden verblijf gaan ze daar dan moeilijk over doen?
Wat is de beste oplossing…
Zucht
Hoop dat iemand een antwoord heeft iniedergeval bedankt!
Voor zo een visum heb je een brief van je sponsor, retourticket, pasfoto en geld nodig. Heb je de sponsorbrief niet dan ga je gewoon een 60 dagen toeristenvisum halen. Dat is ook verlengbaar ter plekke als je daar een sponsorbrief en de andere bescheiden kan overleggen.
Mocht je de brief niet hebben dan zou ik meteen een 60 dagen visum aanvragen, zonder allerlei verhalen op de Tobias Asserlaan, want anders gaan ze je vertellen dat je zo een brief nodig hebt.
Ik lees over het toeristenvisum van 60 dagen. Als je die bij de Ambassade in Den Haag aanvraagt krijg je die dan gelijk mee?
Of moet je nog een keer terugkomen?
Nee dat lukt niet, dat duurt enkele dagen, dat moet je maar even vragen. Als het te lang duurt vragen of het met spoed kan. Is vaak mogelijk tegen meer betaling.
Hangt er vanaf waar je woont, je kan ook een visumburo inschakelen, dat is vaak ook de moeite waard, hoef je zelf niet te wachten of iets uit te leggen. Kost wel even meer, maar geen tijd dat in zo een laatste week ook kostbaar kan zijn. Ik heb de laatste 10 jaar 1x een visum in Den Haag gehaald en dat was via het visumburo op de Veemarkt in ASD. Zij hadden een foutje gemaakt, maar mijn paspoort lag wel klaar op Schiphol, was dus toch goed geregeld.
Bedankt voor alle reacties! Aanstaande vrijdag kan ik niet gaan helaas.
een spoedvisum aanvragen was niet mogelijk en vandaag heb ik pas de sponsor brief gekregen en moet ik nog de kopie van t paspoort hebben van de persoon die de sponsorbrief heeft geschreven.
Ik was ontzettend in de stress afgelopen dagen en heb ook nix anders gedaan dan inlezen wat mogelijk is en wat niet, rondgebeld over het hele visum gebeuren etc.
Gister heb ik het reisbureau gebeld en gelukkig kon ik het ticket nog verzetten (moest wel 250,- betalen) maar er was geen andere keus ik vertrek nu een maand later zodat ik zeker weet dat alles goed geregeld is.
Iniedergeval bedankt voor alle info