Visum regelen???

Hallo allemaal,

Ik ga samen met mijn vriend volgend jaar september een jaar reizen door Azie. We willen beginnen in India en dan door naar Indonesie, De Filipijnen en dan naar Thailand.
Nu lees ik overal dat je Indonesie niet inkomt zonder visum.
Wij willen natuurlijk graag langer dan 30 dagen in Indonesie blijven.
Een vlucht India - Indonesie konden we niet vinden. Dat moet allemaal via Kuala Lumpur, maar hier moet je ook weer voor visa betalen als je het land binnenkomt.
Weet iemand hoe wij dit moeten regelen?

Alvast bedankt!

Je hoeft niet te betalen voor je visum voor Maleisie. Je krijgt gewoon een stempel in je paspoort en mag dan 3 mnd blijven.

Voor Indonesie moet je vooraf een visum regelen als je langer dan 30 dagen wilt blijven. Ik weet niet hoe lang je in India wilt blijven, als dit niet langer is dan 3 mnd kun je je visum voor Indonesie in NL regelen (dat is 3 mnd geldig, dwz dat je binnen 3 mnd na uitgifte het land in moet). Ga je langer naar India, dan moet je onderweg je visum regelen. Of dat in India kan weet ik niet, maar het kan sowieso in KL. De wachttijd is 1-3 dagen, maar je hebt wel een bewijs nodig dat je Indonesie verlaat.

Een weekje rondkijken rond KL is geen straf, het is een mooie stad. Ook in de omgeving kan je volop dingen doen.

Bedankt voor je reactie maar ik heb net gekeken bij air asia voor een ticket van india naar indonesie. Dit is dus niet mogelijk en je moet via KL.
Als je daar de prijzen wilt bekijken komt er een pop up omhoog dat VOA niet meer mogelijk is in KL.
Je moet hier dus ook visa betalen voor je doorkan naar indonesie.
En hoe zou jij aan? Via een ticket/bootticket?
We willen ongeveer 3 maanden of iets langer in india blijven, 3 maanden in indonesie en vanaf daar door naar de filipijnen.

groeten

Hallo,

VOA geld niet voor NL je krijgt als je Maleisie inreist over land en via de lucht een stempel voor 90 dagen. Ik ben net nog Maleisie in en uit gereisd en nog steeds zoals gewoonlijk. VOA geld alleen voor bepaalde landen in Azie.
In Indonesie 3 maanden kan wel maar dan zul je een visarun moeten gaan doen. Je krijgt namelijk maar 60 dagen als je een visa van te voren aanvraagd. Dan kun je heen en weer vliegen en dan krijg je 30 dagen. Let wel op dat je voor Indonesie dus een bewijs nodig hebt dat je binnen 60 en 30 dagen het land weer verlaat heb je dit niet kom je het land niet eens in.

Ik zou in jouw geval 3 mnd naar India gaan, dan een week naar Maleisie om m’n visum voor Indonesie te regelen en dan zou ik naar Indonesie gaan.

Zoals Moira al zegt, je visum voor Indonesie is maar twee maanden geldig. Onder bepaalde voorwaarden (gebruik zoekfunctie van het forum) kun je verlengen, maar het is makkelijker even het land te verlaten. Bij terugkeer kun je een visum on arrival krijgen. Zorg dat je een bewijs hebt dat je het land verlaat.

Of je per boot of per vliegtuig reist hangt natuurlijk van je route af.

Vliegen van Indonesie naar de Fillipijnen is waarschijnlijk het goedkoopste als je weer via KL gaat net Airasia.

Hoi,
Ik zat deze zomer in Indonesie en vloog vanaf Kota Kinibalu (Maleisie op Jakarta). Ons was verteld dat wij omdat we NL zijn 60 dgn op het vliegveld kregen, niet dus. Gelukkig konden we het wel in Jakarta verlengen, maar het kostte wel een vermoeiende en ingewikkelde dag op een immigratiekantoor.

Tip: Doe het weekje Maleisie en vraag hem daar aan. Lijkt mij het makkelijkste!

Als ik van kuala lumpur naar sumatra ben geweest, zou ik naar sulawesi willen. Dit is voordelig met air asia vanuit kuala lumpur. Mijn vraag is: moet ik dan twee keer een visum hebben voor indonesie, omdat ik twee keer in/uit ga ;of blijft het visum geldig voor 30 dagen ook als ik tussendoor weer even in maleisie ben.

zodra je het land uitgaat, krijg je een stempel op je visum en is het niet meer geldig. je moet OF een multiple entry visum aanvragen, OF gewoon een nieuw visum on arrival aanschaffen (dat laatste is makkelijker)

Dank je Jenny!
Maar wel jammer, twee keer betalen dus. Misschien toch voordeliger om niet via Kuala Lumpur te vliegen naar sulawesi. Heb jij hier tips voor. Evt vanuit Java/Bali…

Je kan vanuit (bijna) elk vliegveld op Sumtra naar Jakarta vliegen, en daarvandaan naar Sulawesi. Of vanaf sommige vliegvelden naar Batam, en daarvandaan naar Sulawesi.

Hoi,

Volgens mij vliegt Garuda vanuit Bali op Sulawesi. Wat betreft visa. Twee keer een visum on arrival is qua kosten ongeveer even duur als een visum voor 60 dagen, dus voor de kosten hoef je het niet echt te doen. In Kuala Lumpur betaalden wij zo’n 54 dollar voor een visum van 60 dagen, terwijl een visa on arrival voor 30 dagen 25 dollar kost. Ze zijn momenteel ook niet al te gemakkelijk in KL met het geven van visa voor 60 dagen, ze willen soms alleen een visum voor 30 dagen geven die je dan weer in Indonesie kunt verlengen. Als je van te voren al een visum voor 60 dagen wilt, dan zou ik aanraden om deze in Nederland te halen (moet je deze wel binnen 90 dagen gebruiken).

Je kunt overigens tegenwoordig je visum on arrival ook op Bali verlengen, maar zoals hierboven al wordt gezegd dat kost je wel wat papierwerk en tijd en dat kan maximaal 1 keer voor 30 dagen.

Succes in ieder geval. Het klinkt alsof je een leuke trip wilt gaan maken!

Ik heb ook even een visum vraag.
Ik ga voor 5 maanden naar Indonesie om stage te gaan lopen.
Dit doe ik met een socio-cultural visum (benodigde papieren heb ik).
Daarna wil ik nog 3 weken gaan rondreizen door Indonesie.
Moet ik dan een toeristenvisum aanvragen?
En kan ik die laatste beter meteen in NL regelen als ik ook de socio-cultural ga regelen? Of kan ik die laatste beter in Indonesie zelf regelen?
Alvast bedankt!