ik heb enige problemen waar ik mee zit m.b.t . het visum. ik wil namelijk het volgende :
ik reis 4 maanden door indonesie, en vraag dus van te voren in nederland een visum aan van 60 dagen. nou wil ik van nl naar bangkok vliegen en terug, deze ticket is dan 4 maanden geldig of langer; nog uitzoeken…
maar ik begrijp dat ik ook een ticket het land uit moet hebben om te laten zien bij de douane dat bewijst dat ik na 60 dagen het land uit ben?
dit ook aan de ambassade in nederland moet tonen?
dus kan ik dan het beste vanuit hier bv. met airasia een ticket van indonesie naar maleisie boeken?
heeft iemand tips of andere ideeen hoe te reizen als ik 4 maanden wil, met een visum van 60 dagen??
Aangezien ik zelf de laatste keer dat ik langer dan 60 dagen naar Indonesie ging geen tickets terug naar huis had, heb ik gewoon een enkele reis met Air Asia het land uitgeboekt als bewijs dat ik het land zou verlaten. Dit ticket heb ik uiteindelijk gecanceld, maar ik had iig mijn visum op zak.
bedankt voor je antwoord, had jij dus een enkele binnenlandse vlucht geboekt naar? en waar kan je ter plekke de visum van 60 dagen verlengen? of maakt dat niet uit in welke stad…
nee, ik heb geen binnenlandse vlucht geboekt, maar een ticket het land uit. dat is heel wat anders.
de vlucht die ik geboekt had was van medan naar penang, omdat dat toevallig het goedkoopste was. waarom boek je niet alvast gewoon een vlucht van indonesie naarB BKK, als je toch al weet dat je daar heen wilt en wanneer?
ik ken alleen een visum bureau op Bali (zelf nooit gebruik van gemaakt), niet in andere steden.
wij hebben de planning eens zitten maken voor sumatra komen we op 23 dagen. java 40 dagen en dan willen we bali nog een dag of 10 en dan eigenlijk nog lombok.
we hebben 90 dagen de tijd, maar we krijgen maar een visum voor 60 dagen.
is er geen enkele een manier om in nld al een visum voor 90 dagen te krijgen , of in maleisie ?
en op bali kan je dus die 6o dagen visum verlengen ? waar is dat in denpasar, of ergens anders ?
Je kan een 60 dagen visum verlengen, andere visa zijn er niet voor de gewone toerist. Ik zou dat op Bali doen via een Biro Jasa (tussenpersoon). De eerste verlenging met een maand is relatief eenvoudig. Een andere mogelijkheid is om naar Singapore te vliegen, via Batam is het goedkoopst en een nieuw visum bij de KBRI te halen. Via een bemiddelingsbureau kan dat in een dag (voor 1100 u gehaald 1600 u klaar). Je kan op Batam verblijven en heen en weer met de ferry, daar gaan er een paar per uur van, Van Batam zijn er heel veel vluchten naar Java en evt, verder naar Den Pasar.
maar op bali kun je zeker dat visum verlengen dus ?
en in welke plaats kan dat ?
en weet iemand toevallig ook of je een ticket van airasia gemakkelijk om kunt boeken. we moeten eerst een vlucht het land uit boeken om een visum voor 60 dagen te krijgen maar die gebruiken we dan niet omdat we dus later vliegen.
Het Kantor Imigrasi is in Den Pasar, je hebt voor de verlenging een sponsor nodig, een Biro Jasa regelt dat voor je, uiteraard tegen betaling. Dus daar moet je naar op zoek, zij doen de rest. De eerste verlenging is heel eenvoudig.
Voor AirAisa moet je even in hun voorwaarden kijken, staan uitgebreid op hun site
Het is niet zo slim om je reis heel strak te plannen en zeker niet om allerlei tickets van te voren te boeken, reizen in Indonesia vraagt een flexibele houding, heb je deze niet dan wordt het een reis vol ergernis.
nee we plannen ook niet strak maar ja we moeten na die 60 dagen een ticket uit indonesie boeken.
of we nou wel of niet eruit gaan.
verder boeken we helemaal niets. alleen vlucht ams - KL en KL -ams of singapore dat weten we nog niet.
weet jij toevallig wat je daarvoor betaald, voor een visum verlenging beedoel ik.
De regels verschillen van kantoor tot kantoor, in Yogyakarta waar ik voorheen verlengde vroeg men om een ticket, in Solo waar ik nu mijn verlengingen haal nooit.
Ik betaal 400.000 Rp, ik doe het zelf rechtstreeks bij de ambtenaar. Ik denk als je het via een bureau op Den Pasar doet 500 - 600.000 Rp een mooie prijs is, dat is incl. de sponsorbrief.
Die zijn er in elke plaats waar er immigratiekantoren zijn, maar als toerist ben je het beste af in een plaats waar veel buitenlanders zitten, dan is het routine, in kleine plaatsen gaan de ambtenaren teveel aan geld denken. In Yogya zitten er 8000 buitenlanders, in Solo slechts 400, dus is Yogya de beste keuze. Je moet gewoon in de tourist hangouts informeren. Je ziet in de toeristenwijken (Sosrowijayan en Prawirotaman) ook bij reisburo’s (die doen dit meestal erbij) bordjes met “Visa” hangen. Maak je geen zorg voor die ene maand is het een vrij eenvoudige procedure, de tweede verlenging is een stuk ingewikkelder met foto’s en vingerafdrukken en zo, dan wordt je als een “gevaar” beschouwd :lol:
Met plezier gedaan:zon02: Houdt er ook rekening mee dat de aanvraag 10 dagen voor het aflopen van het visum bij het Kantor Imigrasi ingediend moet worden.
hoe lang duurd het voordat je een visum krijgt ? is dat 10 dagen ?
en gaat die in op de dag dat die andere verloopt of gaat die in op dag van aanvraag ?
Dat kan bij de eerste verlenging binnen twee dagen. Die tien dagen is echter een wettelijke verplichting, het nieuwe visum gaat in als het oude is afgelopen.