Help! Hoe zit 't nou met die visa??

HAllo,
Als ik het goed begrijp hoef je geen visa voor Thailand, Cambodja en Vietnam te regelen als je maar een retour ticket kan laten zien waaruit blijkt dat je binnen 30 dagen het land verlaat.
Ik heb begrepen dat dit voor China wel nodig is, kan iemand mij vertellen hoe het zit met Japan?

groet
Annie

Dat klopt niet helemaal je moet voor Vietnam wel een visa hebben anders kom je het land niet eens in. Het is geen visa vrij land. Je kan wel via internet een visa aanvragen moet je in het vietnamstuk zoeken daar kun je dat lezen.
Thailand is het enige land waar je inderdaad een ticket laat zien dat je binnen 30 dagen het land weer uit gaat. Cambodja maakt het allemaal niets uit als je maar betaald en dat is 20 US dollar.

gr van Moira

Ok na al deze verhaaltjes lezen ben ik ook een beetje in de war… Mijn situatie:
Ik zit op dit moment in india en vertrek eind december van Delhi naar Bangkok.
Ik heb vanuit nederland geen visum kunnen regelen omdat dat op het moment van aanvragen in zou gaan en dat te vroeg was aangezien ik eerst naar India ging.
Ik heb een terugticket halverwege maart naar Nederland. In de 2,5 maand tussen aankomst en vertrek zal ik lde grens met maleisie overgaan en wellicht ook die met laos.
Moet ik in delhi bij het thais consulaat proberen een visum te regelen voor thailand (gaat misschien wel lastig worden tijdens kerst). Of kan ik gewoon op het vliegtuig stappen en in thailand een visum on arrival regelen?
Please help me out :wink:

Mirjam als je je houd aan de 30 dagen regel dan hoef je niet een speciaal visum aan te vragen ga je over de grens van Thailand naar een ander land kan je weer 30 dagen voor uit in Thailand als je weer terug komt
succes

fransje dit klopt als je 1 keer in thailand bent maar niet als je thailand inkomt. dan moet je of een uitreis bewijs hebben of een visum hebben als je langer dan 30 dagen ticket hebt of enkeltje.

Het klopt wat Karin zegt, dat is ook wat EVA air mij vertelde. Ik moet met een uitreisbewijs na 3 maanden een standaard toeristenvisum hebben, anders nemen ze me niet eens mee.

Als de Thaise douane je niet toe zou laten, is de luchtvaartmaatschappij verplicht om jou weer mee terug te nemen. Daarom doet EVA air daar zo moeilijk over. Andere luchtvaartmaatschappijen doen daar misschien minder moeilijk over. Een vriendin van mij vloog vorig jaar (via Qatar) naar BKK en had geen visum en voldeed niet aan de regels. Ze werd wel toegelaten. Dus het hoeft niet perse een probleem te zijn. Maar ik zou op safe spelen.

Wat hier boven vernoemd word klopt helemaal. Ben je er met Vietnam wel uit gekomen?
Anders boek je een goedkoop ticket van airasia binnen die 30 dagen dan hoef je ook geen visum meer aan te vragen.

gr van Moira

Wat Karin, Pernette en Moira zeggen klopt helemaal.

Nog 1 vraag van je beantwoorden: visa on arrival is niet mogelijk voor Nederlanders (en andere Westerse landen).

Ik ben nu al zo vaak in Thailand geweest en heb er nog nooit een probleem van gemerkt en dat een maatschapij je niet mee neemt heb ik nog nooit mee gemaakt en neem meestal een 3mnd ticket houd je aan de 30 dagen (spel)regel en er is niks aan de hand
Groetjes Fransjes

Ik zou zeggen: check op z’n minst even je luchtvaartmaatschappij.

EVA air zei dat ze me echt niet meenemen in het vliegtuig als ik geen visum heb (ik heb ook 3 maanden ticket).

Zo zijn de officiële regels. Dat het vaak lukt zonder visum, is mooi meegenomen, maar als het niet lukt, sla je jezelf voor je kop dat je niet even een visum hebt gehaald.

Fransjes, in dit geval vliegt de vragensteller vanuit Delhi. Ik weet niet met welke maatschappij, maar stel Air India. heb je enig idee van het beleid van Air India op dit gebied? Ook de Amerikaanse maatschappijen staan er om bekend dat ze strikt zijn wat betreft visa, en pernette geeft al aan wat het beleid van Eva is.

Dat jij tot op heden geen problemen hebt gehad is heel leuk voor je, maar ik vind het erg gevaarlijk om zo’n advies blind te geven, zonder de details te kennen.

Hey!
Ik heb ook nog een vraagje ivm visum voor vietnam.
Ik zou graag deze week mijn visumaanvraagformulier versturen naar de ambassade in brussel om het zeker op tijd te hebben, we vertrekken op 3 september. Het probleem is dat je moet invullen wat je “port of arrival and departure” is maar onze route staat nog niet vast en dat weten we nog niet. Weet iemand of dit belangrijk is?
THanks!

Nee, is niet belangrijk. Als er maar iets staat.

Visumplicht in Thailand voor 30 dagen is dit geen enkel probleem vanaf de 31 ste dag wel
de vereisten geldige reispas voor een gewoon visum minimum 6 maanden geldig na terugkeer naar Nederland of Belgie,voor een jaarvisum 18 maanden vanaf uitreking van het visum.
3 pasfoto’s 2 formulieren ( Application from ) volledig invullen en eigenhandig handtekenen.
de visakosten ( visafree ) moeten betaald worden op voorhand.
soorten visum toerismevisum Non Immigrant visum-business Non Immiigrant Visum Others.
Non Immigrant visum Others O
voor personen met een thaise nationaliteit en Belgisch paspoort
voor gepensioneerden met recent uitreksel van de pensioenkas
dit dokument is verplicht+bewijs van pensioentoren van de pensioenkas.
voor personen die gehuwd zijn met een persoon met de Thaise nationaliteit
voor personen die voor andere reden naar Thailand gaan ( Others )
een jaarvisum = Multiple entre laat U toe één jaar lang ongehinderd Thailand binnen en buiten te gaan met een maximun van 89 dagen aan één stuk door .
één ingang ( one entry) visum voor 3 maanden
ik zelf raad iedereen aan om een visum aanvraag te doen ( 60 dagen) voor mensen die langer blijven dan 26 dagen waarom U weet nooit dat men ziek wordt na 30 dagen moet u het land verlaten en staan er hoge boete’s en administratieve problemen.
indien U nog iets wenst te weten dan hoor ik dit graag.
frankythai

voor kinderen Geldt de zelfde procedure als volwassen , ook zij moeten een visum aanvragen
als het kind met 1 van beide ouders reist is er ook een dokument nodig van de dienst burgerlijk stand ( gemeentehuis).
dit is een bewijs van ouderlijke machtiging de persoon die niet meereist handtekent dit document en geeft hiermee toestemming aan de andere persoon om met het kind te reizen.
Belgie , Nederland schikt zich naar de Internationale Europese richtlijnen die aanbevelen om aan elk kind afzonderlijk een individueel international paspoort of reispas uit te reiken
groeten,
frankythai

Een bericht van de Royal thai consulate general in Amsterdam deze meldt op haar website dat men vanaf 1-07-2009 tot 1-12-2009 niet meer kan wachten op U visum de aanvraag duurdt 1 a 2 werkdagen dus wees op tijd voor u aanvraag te doen tel:020/465.15.37
website www.thaiconsulate-amsterdam.org enkel geldig voor Nederlanders
Groeten,
Frankythai.

is idd niet belangrijk voor visum vietnam.
alleen de datum die je invult vanaf die dag gaat je visum in. dus kom je later vietnam in dan op je visum dan verlies je die dagen. kom je eerder bij de grens dan kom je er niet in.

Even een vraag over visumaanvraag, ik kom 3 nov aan in BKK en vertrek 11 nov naar Borneo en daarna naar Filippijen, ik kom 21 dec weer terug naar BKK en vertrek dan 26 febr weer naar Amsterdam, wat kan ik nu het bste doen, een 2 entry visa nemen, maar dat vind ik zonde want het eerste verblijf is maar 7 dagen en voor de tweede perioden kom ik weer een paar dagen tekort? Tips?

arthurkoole ik denk dat je het beste een toeristen visum (3 maanden) aanvraagd voor je tweede verblijf in thailand voor het eerste verblijf heb je geen visum nodig er van uit gaande dat je een vliegticket naar borneo hebt
alvast een fijne vakantie gewenst

groet dirk

Hoi Dirk,

Dank je voor de reactie, ik heb idd een ticket KL en daarvandaan Borneo, is het vanuit Thailand ook mogenlijk om een 3 mnd visa te regelen? Of moet ik dat in NL doen? Als ik het in NL moet doen loop ik dan niet het risico dat ze bij mijn eerste aankomst gelijk mijn visum afstempelern en dat die bij vertrek na 7 dgn vervalt?

Alvast bedankt voor de hulp:thumbsup:

Groetjes Arthur