Help! Hoe zit 't nou met die visa??

hey

ik vertrek 29 oktober naar azie. mijn plan is beetje in deze volgorde: thailand (59d), myanmar (30d), thailand (59d), laos (30d), vietnam (30d), cambodia (30d) en terug thailand (59d).

ik wou een triple-entry visum voor thailand nemen met steeds 59 dagen ertussen maar deze mag niet meer worden gegeven blijkbaar :frowning:
en vroeger kon je de grens eens over springen en dan weer 30 dagen blijven maar ook dit is veranderd naar 15 dagen. nu dus aant zoeken naar alle mogelijke opties om mijn verblijf zo lang mogelijk te maken.
ik kan een visum kopen voor de eerste 3 maanden. geen re-entry!

Iemand een idee hoe ik de 2 volgende bezoeken aan thailand tot een 59 dagen zou kunnen blijven en liefst zonder elke 15 dagen een grens te moeten opzoeken

en mag ik nog steeds tot 6 grensovergangen doen (totaal 90 dagen)

hoop dat iemand me kan helpen
groet johan

Multiple entry mag en wordt nog steeds gegeven. En dat lijkt me echt de beste oplossing voor je.

maandag 28/09/09 naar de ambassade geweest en multiple entry mag niet meer worden gegeven.
deze visum was inderdaad de bedoeling.

weinig reactie op mijn post, zou het kunnen dat situatie verschilt tussen belgie en nederland? lijkt me wel onwaarschijnlijk

Johan je zou tijdens je verblijf in thailand een vlucht met air asia kunnen maken naar een van de buurlanden en dan weer terug dan krijg je nog wel 30 dagen als je tenminste een bewijs (ticket) het land weer uit hebt binnen deze dertig dagen dus dan kan je met een double entry visa (word volgens mij nog wel afgegeven) eerst 2 keer kunnen gaan en de laatste keer met een vliegreisje er tussen

groet dirk

Arthur ik weet niet of het in thailand zelf ook mogenlijk is oom z’n visa te regelen maar dat lijkt mij wel maar in KL en of in Borneo moet dit bij de thaise ambassade of consulaat wel kunnen

groet dirk

In Thailand zelf kun je geen visa regelen.

Er kan zeker een verschil zijn tussen de ambassades in Nederland en Belgie, er is zelfs al verschil in beleid tussen uitgiftepunten binnen een land, het consulaat in Amsterdam is bijvoorbeeld veel gemakkelijker (en vriendelijker) dan de ambassade in Den Haag.

hey

Ook in belgie is er dus een verschil. In antwerpen bestond de mogelijkheid tot geven van een multiple entry niet en in brussel heeft dit me 5 minuutjes gekost.

bedankt voor de hulp.

groet van een gelukkige reiziger

http://www.johanipunani.blogspot.com/

In antwerpen is een consulaat,en die reiken geen visums uit.g.s

vorig jaar 4 vriendinnen van mij om visum in antwerpen geweest en ze hebben ze zonder probleem gekregen :s

Heb 5jaar geleden een visum aangevraagd ,via een reisbureau bode,werd mijn passport aangeboden in Antwerpen,waar ze hebben gezegd dat je voor visums in Brussel moet zijn!!Het kan nu zijn dat je visum wordt uitgereikt in Antwerpen? moest dat het geval zijn zoveel te beter,zou ik zeggen!!mbg:georgessiam.

Hallo,
Ik heb een vraag over het aanvragen van me visum voor Thailand. Als ik een visum aanvraag voor 30 dagen en ik voor die 30 dagen bijvoorbeeld naar Laos ga, heb ik dan die dagen nog als ik dan weer terug ga naar Thailand? En wat als ik na 30 dagen bijvoorbeeld naar Laos ga en daarna weer naar Thailand terug wil. Kan je dan iets van een visum daar regelen of kan je dan nog maar zoveel dagen in Thailand blijven?
Misschien staat zo een vraag hier al maar ik hoop dat jullie mij vraag kunnen beantwoorden

hallo Nouk, voor dertig dagen heb je als je bewijs van het verlaten van het land hebt (vliegticket) geen visum nodig als je met een vliegtuig aankomt kom je thailand over land in dan krijg je 15 visum vrije dagen met bewijs van vertrek (weer een vliegticket)
heb je geen bewijs van vertrek dan heb je wel een visum nodig en als je dan naar bijvoorbeeld 25 dagen het land verlaat met een 30 dagen visum ben je die dagen inderdaad kwijt
je kan echter ook een double entry visum aanvragen (momenteel ook gratis) hierbij krijg je 2 keer 30 dagen visum en kan je dus 2 keer thailand in komen voor dertig dagen
ook kan je in Laos bij de thaise ambassade een visum aanvragen voor de 2e periode in thailand

ik hoop dat het nu wat meer duidelijk is voor je

groet dirk

Hallo allemaal, ik ben vorige week naar de Thaise ambasade in den Haag geweest om een 3 entry visum aan te vragen, ik ging er vanuit dat ik 3x 30 euro moest betalen maar het is wat ik begreep al sinds de problemen van febr jl gratis, vandaag mijn visum opgehaald en nog eens met nadruk gevraagd, en ik heb dus echt 3x 60 dagen gekregen! Dus ik denk dat het voor veel mensen die hier net als mij vragen over hadden/hebben veel makkelijker om gewoon een 3 entry (van 60 dgn per entry) te gaan halen, dat scheeld je echt een hoop rompslomp in Thailand zelf…

Mocht er iemand zin hebben in een biertje, ik ben er vanaf 3 nov! HaHa…

Hoi Johan,

Ik weet niet of je probleem al is opgelost, lees anders even mijn laatste bericht, want ik heb vandaag dus gewoon 3x 60 dgn visa gekregen in den Haag.

Gr Arthur

Ik heb wel een tetourticket maar dat is dan langer dan 30 dagen dat ik het land in kom. Als ik het goed begrijp moet ik dan wel een visum aanvragen voor 30 dagen? Kan ik de double entry visum aanvragen in nl bij de ambasade?

officieel moet je inderdaad een visum hebben. Aan te vragen (en gratis) bij consulaat in Amsterdam of ambassade in Den Haag.

Je kunt ook de gok nemen en zonder visum gaan. Immigratie zal niet moeilijk doen, mogelijk de vliegtuigmaatschappij wel.

Bedankt voor de info! Nog 1 klein vraagje… gaat de visum gelijk in of kan je aangeven welke datum het kan ingaan?

Bij de douane krijg je een stempel en daarmee word je visum “geactiveerd”. Je krijgt in je paspoort een “USED” stempel op je visum en krijg je een andere stempel die aangeeft wanneer je bent aangekomen en op welke datum je weer weg moet zijn.