Je hebt ook hamams waar mannen en vrouwen gescheiden zijn. Ook wordt je dan als vrouw gemasseerd door een vrouw en een man door een man.
Er zit zo eentje aan de Kleopatra kant schuin tegen over het sportcentrum, hij heet iets met Kleopatra… maar ja zo heetten ze allemaal daar…
dat is ook het eerste wat ik ga doen in Alanya, de hamam!!!
ik sleep mn ouders en mn zusje mee.
Zij zijn nog nooit in Alamya of Turkije geweest, ik heb ze enthousiast gemaakt, ze wilden wel eens zien waarom ik het nou de hele tijd over Turkije had hehe (goed geregeld Rien :P)
Het is nu heerlijk om weer eens naam mn ouders te gaan, ze vragen nu steeds om info over turkije Dus ik voel me er weer helemaal thuis, hahaha
Nog precies 5 weekjes
Wij hebben 2 jaar geleden in Alanya in hotel Kleopatra Beste gezeten en daar was een mannelijke hamam. Daarbij had hij af en toe, assistentie van een jonge man en jonge dame.
Veel dames uit het hotel lieten zich door hem wassen/schrubben en masseren en hebben het ons (schoonzus en mij) ook aangeraden. Wij waren toen voor het eerst in Turkije, dus voor ons was het nieuw.
Mijn schoonzus en ik hadden er totaal geen problemen mee dat hij de handelingen deed, omdat hij dat bij alle dames en ook heren van het hotel deed. Het was voor ons een hele ervaring en vonden het ook heerlijk!
Mijn man had er totaal geen problemen. Zelf wou die niet, maar ik vond het zalig. Trouwens die jongeman die het bij ons deed, had jaren in Nederland gewoont en gewerkt, dus kent onze mentataliteit wel een beetje.
Maargoed, ik begrijp best dat sommige van jullie toch liever door een vrouw geholpen willen worden. In Mei gaan we ook weer een weekje en zal zeker weer een bezoek aan een hamam brengen.
In principe vind ik het prima om door een man gemasseerd te worden, zolang hij z’n handen maar houdt waar ze horen :lol:
Maar heb hier al zoveel verhalen over gelezen, ook trouwens door meiden die door vrouwen (!) waren gemasseerd…
Het komt nu wel heel erg dichtbij.
We vliegen vanaf vliegveld Twente om 21.20. Slik. Dat betekent dus midden in de nacht landen op Antalya en hopen dat de bus ons niet vergeet. Aankomen in Elysee Garden om heel ultravroeg in de morgen en dat met zo’n kleintje. Ik hoop maar dat ook in het voorseizoen het al een 24uurseconomie is…
Ik weet dat mijn berichtjes overwegend negatief getint zijn, ik zie er dan ook heel erg tegenop, maar als ik er eenmaal ben, heb ik heel erg veel zin om mijn dochter te laten kennis maken met zon, zee en strand!
Ik ben een tijdje niet geweest, was deze week ondergedoken(nachtdienst!)
Maar nu bendenk ik ineens… nog maar15 daagjes en dan gaan we!!!
Ik heb er mega zin in, en dan zeker naar de hammam!!!
Volgens mij kun je het beste aan het begin van je vakantie gaan. Als je al lekker gebruind bent wordt je huid er weer afgescrubt dacht ik, en da’s natuurlijk zonde We willen wel zo bruin mogelijk weer terugkomen…
Ik ben ook nog nooit naar de hamam geweest maar denk dat het er dit keer wel van gaat komen
Denk dat ik binnenkort ook maar een zonnebankkuurtje ga nemen. Ben ik tenminste een beetje voorgebruind. M’n huid schrikt zich een ongeluk als ik straks weer de hele dag in de zon zit :huh:
ja dat ken ik. Ik ga zowiezo in de winter 1x per week en nu de zomer er weer aankomt vaker. Momenteel even om de dag zodat ik bruin ben flink en dan een tijdje 2x in de week en dan weer 1x in de week en tegen de tijd dat ik naar Antalya ga is mijn huid wel aan de zon gewend
Wij gaan meestal meteen naar de Hammam, als het ff kan in het midden nog eens, en rustig de laatste dag ook. Als je de eerste dag gaat, dan gaat je oude velletje eraf, en het nieuwe word bruin. Dan gaat er aan het eind alleen een heel klein topvelletje af, en word je echt niet ineens wit!!
Maar ik weet zeker, 2 mei zitten wij in de hammam, Ilse!!!
Ook als je in het begin van je verblijf nar de hamam gaat. Moet je die zelfde dag even uitkijken in de zon, want je verbrand sneller. Maar je wordt ook mooier egaal bruin!!!
En dat met dat je je bruine kleur zou verliezen is een beetje overdreven. Je blijft echt wel bruin (als je al bruin was) na een hamambezoekje.
Hamam is echt aan te raden! Vooral iets van de eerste dag van je vakantie. Ik heb dan vaak spierpijn in mn schouders (van het dragen van de koffers) en een massage is dan echt niet verkeerd!!
Ik vind het dan heerlijk om even rustig te ontspannen, heerlijk begin van je vakantie/verblijf.
Ja zeker, 2 mei de eerste keer!!! en dan minstens nog 1 keer!!!
Wij gaan vaak rond een uurtje of 2/3 , dan drink je nog lekker een biertje in het zonnetje als je klaar bent, en de volgende dag kun je zorgeloos de zon weer in!
Ik ga 's winters ook vaak ff onder de zonnebank, maar ik wordt echt niet wit hoor als ik in de hammam geweest ben!
Ben ook al lekker aan het voor bruinen nu!
Moet ook wel, want de nederlandse zo laat het afweten dit voorjaar, maar ach, nog maar 14 dagen, een koffer is al klaar!!!
(ik heb niet zo’n zon hoor!)
Groetjes Ilse
Ik heb ook al een lekker kleurtje gekweekt hier onder de zonnebank. Ze hadden hier een paar maanden geleden een geweldige actie voor de zonnebank. Een strippenkaart van 10 keer voor 30€!!! Daar ben ik nog steeds van aan het genieten!! heerlijk!
Maar er gaat natuurlijk niets boven de echte zon!! Nog maar 11 daagjes
Nog beter dan de zonnebank: het echte zonnetje de afgelopen drie dagen! Van mij mag het vanaf nu het hele jaar zonnig blijven, graag nog iets warmer dan nu B)
Was gister zelfs al een beetje verbrand in m’n gezicht…