mensen met een Belgische ‘reispas’ hebben geen pasfoto nodig, enkel als je alleen met je Belgische ID-kaart reist is dit nodig
wij gaan in september naar Nuweiba. Nu weten wij niet of wij op Taba of op Sharm vliegen. Op Sharm weet ik waar ik het visum kan kopen. Net voorbij de grote balie links bij de Bank. Kosten geloof ik 10 dollar. Klopt dat nog of niet. Maar hoe zit het met Taba. Waar kan ik het daar kopen. Want bij de reisoperator zijn we 40 euro kwijt. Dat was tenminste vorig jaar op Sharm met Skytours.
Alvast bedankt voor het antwoord.
Monique
Hoi,
weet niet waar je het visum in Taba koopt, maar het kost je 15 dollar. als je in euro betaalt, zeker zorgen dat je 12 à 13 euro betaalt en niet meer!
veel plezier!
aisha
Hoi Beste mensen,
De kost van de visum in Egypte kost slechts 15$ staat de prijs op de visum, u kunt gelijkkopen vanaf d bank in de luchthaven.
Groetjes
Ahmed khalil. zelf standigereis gids
www.goedkopevakantiesegypte.nl
Prijs is inderdaad nog $ 15,-- (vorig jaar augustus heb ik € 11,-- voor het visum betaald)!
Hoi Estha,
is dit visum ook geschikt als je buiten Nuweiba komt. bv naar ras mohammed om te duiken of niet
Volgens mij is dit visum geldig voor heel Egypte.
Ik heb nooit een ander visum gehad en ik heb van Cairo t/m Abu Simbel gereisd.
Wil je zeker zijn dan mail even naar de ambassade.
met deze visum kan je door heel egypte reizen dit is een groot visum
Hallo,
Ik wil graag weten of je op de luchthaven van Cairo ook eten en drinken met euro’s kunt betalen? Of welke andere manier is mogelijk?
Ik hoor graag van jullie.
Esther
Jammer dat ik niks hoor, er is zeker niemand die daar iets eet of drinkt.
Ik probeer het wel ergens anders
http://www.wereldwijzer.nl/images/icons/icon9.gif
Esther
Hallo,
Cairo is een wereldstad, iets groter dan Adam met 20 miljoen inwoners. Ze hebben een zeer moderene luchthaven met eten en drinken, etc. En ja je kunt er met euros betalen maar je krijgt je wisselgeld waarschijnlijk terug in egp.
Zou terplaatse je bij een bank euro`s omzetten in egp.
Houd er wel rekening mee dat de consumpties erg duur zijn.
Dit is ook het geval op andere luchthavens.
zowiezo veel plezier, grt. R
Dank je wel voor je reactie
http://www.wereldwijzer.nl/images/icons/icon7.gif
We zijn daar maar een paar uur om door te vliegen naar Johannesburg, dus die paar pondjes wissel is niet zo erg.
Of misschien met creditcard?
Esther
Via Corendon ben ik verplicht via hun een visum af te nemen voor 20 euro p.p. Moeten kinderen ook betalen? Volgens mij hoeven kinderen bijgeschreven in paspoort ouders geen visum aan te schaffen.
Corendon zegt dat ik waarschijnlijk wel moet betalen voor mijn kinderen?!
Kinderen bijgeschreven in een paspoort hoeven geen visum te kopen. er wordt gewoon een “twee” of meer bijgeschreven. Ook in het vliegtuig dus maar1 kaart per paspoort invullen en de gegevens van het(de) kind(eren) onderaan.
jaja…tuurlijk zegt Corendon waarschijnlijk wel…
die organisatie wil alleen maar geld uit de tassen kloppen van de mensen…
heb dit namelijk zelf ook ervaren doordat ik zelf visum had gekocht op vliegvield…scheelt gewoon de helft…(4 jaar geleden)!!!
ik zou dit goed uitzoeken…
Hoi
Op welke luchthaven heb je de visums dan gekocht en bij welk verkoop punt
groeten
Ron
Op de luchthaven in egypte. Als je vanuit vliegtuig hal binnenloopt zie je aan de rechterkant naast de douane doorgang van die hokjes waar je visum kan kopen. Volgens mij staat dit ook aangeven boven die hokjes. Dit was overigens aantal jaren geleden, ik weet niet of het is veranderd.
egypte heeft meer dan een luchthaven
maar op elke luchthaven zijn visa te verkrijgen, dat is geen probleem.
Waarom moeten belgen dit wel hebben. Wij hebben een internationale reispas. Moeten we dan nog een visum hebben voor sharm el sheikh ? Dank u
ik ben voor het laatst in juli in hurghada geweest nu ga ik over 3 weken weer maar moet ik dan bij aankomst weer betalen voor mijn visum?? groetjessssssss