Ik heb veel gelezen dat als men naar Egypte gaat, je het visum niet via je reisorganisatie op het vliegveld moet kopen maar gewoon aan de geld wisselbalie, aangezien dit bijna de helft aan kosten scheelt.
Heeft hier iemand ervaring mee??
En hoe gaat dat in zijn werk, is het niet van belang hoeveel dagen je daar blijft, en staat het ook aangegeven op het vliegveld waar je dat visum krijgt???
Ja we betaalden 25 euro voor ons 2 bij het geldwisselkantoor.
Hebben wel heeeeeel veel problemen gehad met Corendon, want zij slaan hier munt uit, en verplichten je min of meer om via hun het visum op de luchthaven te kopen.
Dus reis je met Corendon, en je bent nog nooit in Egypte Egypte geweest…pak je visum gewoon via die reisorganisatie want dan bespaar je je een hoop gezeik.
het klopt idd dat het visum goedkoper is wanneer je die op het vliegveld bij de “bank”-loketten koopt. let er wel op dat er soms in de reisvoorwaarden van je touroperator staat dat je het visum bij hen moet aanschaffen. dan ben je wettelijk verplicht dat ook te doen.
hey Egypte- fanaten
het klopt inderdaad dat er wel wat verschil op zit hoeveel je je visum kunt betalen op de luchthavens in Egypte.
alsook je hoeft hier in België geen reispas te voorzien om naar Egypte te reizen, het is voldoende om je identiteitskaart mee te doen en 2 recente foto’s
tip:
[ul]
[li]ga gewoon elk kotje af waar ze de visa verkopen en je hoort wel meteen hoeveel ze vragen. Wat ook al wat kan schelen is als je voor een groter aantal personen in 1 keer jullie visa kunnen kopen.[/ul] [/li][ul]
[li]in de luchthaven van Hurghada is het laagste wat ik tot hiertoe heb moeten betalen was 13 euro[/ul]Veel geduld hebben is iets wat je al ervaart eens je moet aanschuiven in de luchthaven om je visa tegen een lagere prijs te kunnen bemachtigen.[/li]
Als ze je vragen om eventjes te wachten tracht dit dan ook te doen en jaag de loketbediende niet op zoveel te vriendelijker zijn ze ook voor jou.
In Sharm zit het aan je linkerhand, visa voor 15 euro. Als je iets verder door loopt, kun je (ook links) ook een visum bij de bank kopen voor 15 dollar.
In Cairo zit het loket vlak voor de bagage reclaim aan je rectherhand
Dag iedereen,
in Hurghada moet je bij binnenkomst van de aankomsthal NIET naar links bij alle anderen in de rij gaan staan met balies waarboven “Neckermann” of “Jiba” of “Arke” e.d. staat
(Visum kost daar € 17,-)
Je moet de hal schuin naar rechts oversteken. Daar zie je een stuk of 5 hokjes waarboven “Bank” staat ofzo. Daar kun je je euro’s omwisselen voor egyptische ponden, èn een visum kopen voor (ik meen) € 10,-
Je ontloopt dus die rij van een kwartier en met een gezin van 4 personen ben je dus al € 28,- goedkoper uit.
Succes !
Bij de reis die ik net geboekt heb, stond het visum inderdaad als een verplichte post op het overzicht. Misschien dat het daardoor op het vliegveld iets sneller gaat, (hoop ik tenminste) .
Ik las net dat er geen visum meer nodig is voor Sinaï Taba, is niet correct. Eens je de luchthaven binnenstapt of dat nu cairo, taba of sharm el sheik is altijd een visum vragen van 15 dollar en zo kan je vlot reizen in de sinaï.
Je kan idd geen visum plakken in je internationale reispas maar als je een hotelreiziger bent (ik absoluut niet) dan is dat geen probleem. Enkel nadien als je een uitstap wil plannen in de prachtige woestijn ga je het lastig krijgen om er door te geraken.
Voor meer info about Egypt iedereen kan me mailen.
ik ben net 1 dag terug uit egypte en ook ik heb gewoon aan de balie van neckerman mijn visum gehaald.Ik betaalde ook 12euro voor een visum.
hoe kan het dat er mensen zijn die veel meer kwijt waren??
hoi
wat er bedoelt word met geen visum is denk een sinai visum dat is gratis dan krijg het stempel sinai only in je paspoort maar dan kan je niet naar ras mohammed en sommige andere excursies doen .
het visum kost 15 dollar dus som zit het prijsverschil in de wisselkoers .
maar als je het via het reisbureau koopt is het altijd duurder. maar pas op want bij sommige touroperators is het verplicht om het via hun te kopen dat staat in je reispapieren
met vriendelijke groeten marissa
Ik zit nu in Egypte en ik betaalde in sharm el sheikh 85 egyptische ponden dat is ongeveer 11, 12 euro.
Je heb 2 banken bij de ene betaal je met euro’s of dollar en bij de andere bank betaal je met egyptische ponden. Je heb deze aan de linkerkant zitten en je hoeft dan niet in de onwijs grote rij te wachten. Ik zal zeggen gewoon doen scheelt je geld en tijd. Ik moest jammer genoeg erg lang wachten op me koffer maar ja hoort erbij.
Voor de golf van Aqaba is geen visum meer nodig. Dit behelst het deel tussen Taba en Sharm el Sheik…
Mocht je buiten dit gebied willen reizen dan heb je een visum van 15 dollar/10 euro nodig…