Vraagje over visum

ik heb zo juist de reispapieren op gehaald bij het reisbureau
zo kwam het visum ter sprake en ik zei dat ik al had gelezen dat je bij een balie de visum enkele euro’s goedkoper kon kopen
dat moest ik niet doen zei ze want met een goedkopere visum dan die van de gebruikelijke 17 euro mochten we niet alles zien ???

kan iemand mij hier meer over vertellen ?
kan me niet voorstellen dat ik ergens mijn ogen dicht moet houden omdat ik minder heb betaald

Hai,

Als je naar de Sinai gaat, zoals Sharm el Sheikh of Taba dan kun je op het vliegveld twee verschillende visa kopen:[ol]
[li]Een Sinai visum, dat gratis is maar waarmee je niet de Sinai uit mag en dus geen dagexcursie naar Cairo of Luxor kan maken.[/li][li]Een zogenaamd “groot” visum van officieel $ 15 per paspoort zijnde ongeveer 12 euro waarmee je in heel Egypte mag reizen. Dit kun je bij de bank op het vliegveld van aankomst in Egypte kopen en je krijgt dan je eventuele wisselgeld in Egyptische ponden terug. In je reisvoorwaarden staat soms echter vermeld dat je verplicht bent om dit visum bij de vertegenwoordiger van je reisorganisatie in Egypte, de man/vrouw die je van het vliegveld komt ophalen, te kopen. De prijs is dan vaak vastgesteld op een hoger bedrag dan de $ 15 en je komt er dan niet onder uit om het door hen vastgestelde bedrag te betalen, vaak tussen de € 15 en € 20 per paspoort. Mijn advies is om in je reisvoorwaarden te kijken of een dergelijke verplichting is vermeld. Zo niet, dan kun je het gerust bij de bank gaan kopen en laat je dan vooral niet laten leiden door wat de rest van de reizigers doet.:slapen:[/li][/ol]Mensen die vanuit Europa niet aankomen op een vliegveld in de Sinai kunnen alleen een gewoon/”groot” visum kopen, dus op Cairo, Hurghada en Luxor. Ook zij hebben soms een dergelijke verplichting in hun reisvoorwaarden staan.

Een fijne vakantie!>>>

Groet uit Luxor,
Miriam

In Hurghada koop je je visum inderdaad gewoon op de luchthaven. Als je uit het shuttlebusje stapt in het luchthavengebouw staan de lokale agenten van je touroperator (Neckermann, Jetair, …) klaar om je te tonen waar je je visum moet kopen: links als ik me niet vergis. Daar betaal je normaal gezien € 17. Als je in deze zaal doorgaat, dan heb je rechts achteraan ook een balie (bij de bank waarover Miriam Kok het ook heeft hierboven). Het kan zijn dat je daar je visum een paar euro’s goedkoper vindt. Is die daar niet goedkoper, dan schuif je daar in élk geval een pak minder lang aan. De rijen zijn er véél minder lang. Het visum is voor de rest net hetzelfde.

Ik ben een keer met neckermann duitsland gegaan, had een pakketreis. Toen ging ik een visum bij de bank kopen, later stond ik in de rij voor de douane en toen hoorde ik ineens mijn naam roepen.
Bleek dat het visum in de prijs in zat, dus ik ben met de man die mij riep naar de bank gegaan en heb daar mijn geld teruggekregen.
Erg netjes vond ik dat.

Bij dat kantoortje waar Lorelai het over heeft betaal ik doorgaans niet meer dan 10E. Erg relaxed inderdaad, veel goedkoper en geen lange rijen. Gewoon niet met de meute meelopen!!

ik heb mijn een visum voor 6 maanden aangevraagd !!
In Cairo ja de naam vergeten is ook altijd zo moeilijk met die namen .
Het koste mij iets van 20 euro misschien nog niet eens …

Hoi,
Zo’n Sinai-visum… moet ik daarvoor naar een aparte balie of stempelen ze dat af als je door de douane gaat. Ik reis naar Sharm el-Sheik en ben niet van plan om excursies te doen.

Gr. Jose