Ik las op de site van de Egyptische Ambassade dat kinderen die bij het paspoort staan ingeschreven, geen eigen visum hoeven te kopen? We gaan naar hurghada. Wat zijn de kosten voor een visum en moet ik in euro’s betalen of in dollars??
Een visum kost officieel 15 dollar (12 euro), en je kan dit zowel in dollars als in euro’s betalen.
In de praktijk komt het echter voor dat mensen meer betalen, bv wanneer ze hun touroperator laten betalen. Prijzen kunnen dan oplopen tot 20 of soms zelfs 25 euro, omdat de touroperator ook winst wilt maken. Probeer dit te voorkomen, het is echt heel makkelijk om je eigen visum te regelen!
kinderen hoeven dan inderdaad geen eigen visum, dus dat scheelt alweer :zon02:
let wel, als je via een touroperator boekt, of het niet verplicht is via hen het visum te kopen. is dit niet het geval, dan kunt je op het vliegveld, voordat je door de paspoortcontrole gaat, bij de bankgebouwtjes je visum kopen.
veel vakantieplezier alvast!
ook al hebben je kinderen een eigen paspoort er is een leeftijdsgrens waarvanaf ze wel moeten betalen. Mijn kinderen hebben beide eigen paspoort zijn 9 en 6 jaar maar hoeven geen visum te betalen
de eerste keer in egypte kwam de tourguide er zelf mee de tweede keer wilde ze mij wel laten betalen en toen ik aangaf een half jaar eerder niet te hebben hoeven betalen belde hij naar zijn baas en inderdaad waren de kids gratis
dus gewoon ter plekke ff navragen is het beste ik geloof dat ze vanaf een jaar of 12 wel moeten betalen maar zeker weten doe ik dat niet. greetz Dimphij