Visum Egypte ook na 15 mei a.s. te koop op vliegvelden

Zoals verwacht - en vooral erg gehoopt - blijft het visum voor Egypte ook na de datum van 15 mei 2015 voor individuele reizigers gewoon te koop bij aankomst op het vliegveld in Egypte.

http://www.thecairopost.com/news/144494/topnews/egypt-retracts-decision-to-ban-visas-upon-arrival http://english.ahram.org.eg/NewsContent/1/64/126734/Egypt/Politics-/Egypt-postpones-scrapping-onarrival-visas-for-indi.aspx

Fijn! Bedankt voor het delen.

Oh ik zie het nu, maar op de website van de Egyptische ambassade in den haag staat dit:

Hier ook nog een Nederlandse bron uit de reisbranche die bevestigt dat het visum tot nader order - dus ook na 15 mei 2015 - op het vliegveld verkrijgbaar blijft: Egypte annuleert visumplan - Travelpro

Ze werken in Egypte aan een vergelijkbaar systeem dat vorig jaar in Turkije is geintroduceerd, het aanvragen van een E-visum via internet.

Er wordt gezegd dat het nieuwe systeem over 6 tot 8 maanden gereed zal zijn, we gaan het zien …

Groet,
Miriam

Dus ik kan m gewoon op de luchthaven krijgen? Ik hoor verhalen van alle kanten de ene visum instantie in Nederland zegt dat het niet kan op de luchthaven in Egypte, ook allemaal nieuws artikelen bevestigen dat.
Een reisorganisatie via AirBNB waar ik mijn appartement heb geboekt zegt dat het wel kan. Ik ben namelijk een individuele reizger losse vlucht en los appartement en ga over 2 dagen dus weg en heb er niet meer aan gedacht via Nederland een extra duur visum aan te moeten vragen. Hopelijk kan t nog op de luchthaven
Ik verblijf 7 weken in Egypte

Maar ik schrok al en zag dat t oud nieuws was, de mededeling was in maart geintroduceerd en ik las nu inderdaad dat ze het oude visum systeem
zo houden en dat het pas binnen een aantal maanden veranderd in een digitaal systeem idd :slight_smile:

Goedemiddag,

Is het nog steeds mogelijk om als individuele reiziger een visum te kopen op het vliegveld in Cairo? Visa diensten geven tegenstrijdige berichten.
Is er misschien iemand die kort geleden naar Cairo gereisd is?

Alvast erg bedankt!

Hi IngeNL,

Je kunt nog steeds het visum bij aankomst in Cairo voor $ 25 bij de bank kopen.
Wij hebben regelmatig aankomsten van gasten en de laatsten kwamen afgelopen zaterdag aan.
Veel plezier in Egypte!

Groet uit Luxor,
Miriam

1 like

Bedankt voor de snelle reactie. Nog voor de zekerheid…

We reizen zelfstandig met Egyptair niet via een touroperator. Dan kan het ook? Ene visumdienst zegt wel andere niet als je niet met touroperator reist. En vindt zo gedoe om vooraf aan te vragen.

Alvast bedankt weer voor de reactie!

Hi IngeNL,

Ook als je zelfstandig met Egyptair reist kun je bij de bank op het vliegveld voor $ 25 je visum kopen, geen probleem.

Gr. Miriam