Visum niet meer te verkrijgen bij aankomst?

Hoi

Ik wil 5 a 6 weken naar Egypte mijn vriend bezoeken in juli en augustus a.s
Maar las dat per 15-05-2015 het visum daarvoor niet meer te verkrijgen is op de luchthaven
Ik wil een aparte vlucht met appartement boeken met mijn Egyptische vriend in Hurghada

Ik zag op de site van de Egyptische ambassade dat er alleen een visum te verkrijgen is voor maximaal 30 dagen per keer

Weet iemand hier meer over?

Hallo,

Egypte heeft verklaard dat je weer vissum bij aankomst op de luchthaven in Egypte kan verkrijgen, maar ik heb vrienden uit Zuid Afrika die vorige week konden niet Komen omdat ze visum bij de Egyptische ambassade in Zuid Afrika moesten verkijgen ! ik adviseer je de Egyptische ambassade in Nederland te bellen om meer informatie te krijgen.

Met vriendelijke groet,
Ahmed,
www.egyptereisopmaat.nl

Hadden die vrienden ook een Nederlands/Belgisch paspoort?

Zuid-Afrikanen hebben nl altijd al een visum nodig gehad, terwijl Nederlanders een visum on arrival kunnen krijgen: Visa requirements for South African citizens - Wikipedia

@Nubia: zoals het er nu uitziet kun je deze zomer een VOA krijgen. Egypte wilt echter op den duur overstappen op een e-visum/ systeem waarbij je vooraf al dingen op internet moet invullen (net als Turkije) dus blijf de berichten in de gaten houden.

Het visum voor Egypte blijft ook na de datum van 15 mei 2015 voor individuele reizigers gewoon te koop bij aankomst op het vliegveld in Egypte.

http://www.thecairopost.com/news/144…s-upon-arrival
http://english.ahram.org.eg/NewsContent/1/64/126734/Egypt/Politics-/Egypt-postpones-scrapping-onarrival-visas-for-indi.aspx

Klopt krijgt sticker en stempel in je paspoort, kost 28 euro, en bij de bank 25 euro p.p., prijsverschil is dus niet meer zo veel, ben net weekje terug was super daar alleen erg rustig hotels zitten maar half vol of minder in hurghada, wel erg veilig je merkt helemaal nada niks daar van ongeregeldheden.

Als je langer dan 30 dagen in Egypte verblijft kun je bij het paspoortkantoor - in Cairo de Mugamma, in Luxor op Khaled Ibn Waleed street, in Hurghada in Dahar enz. - een verlenging van je visum regelen.

Als je vaker komt is het handig om er gelijk een re-entry bij te nemen, dat scheelt dan weer de volgende keer een visum op het vliegveld kopen.

Je eerste visum koop je dus op het vliegveld en daarna moet je die verlenging (en eventuele re-entry) op tijd bij een paspoortkantoor regelen.