Visum Egypte

Is het zo dat Belgen gewoon een pasfoto en een geldige identiteitskaart moeten hebben als ze naar egypte gaan?

Hoi Bammerke,

Van wat ik zo kan vinden op internet denk ik dat je op een luchthaven in Egypte een toeristenvisum kunt aanschaffen, mits je in het bezit bent van een paspoort dat bij vertrek uit Egypte nog ten minste zes maanden geldig is. Dat is althans het geval voor Nederlanders.

Op de website van de Belgische ambassade in Caïro valt het volgende te lezen:

Aanvaarde reisdocumenten: paspoort dat nog minstens 6 maanden geldig is of identiteitskaart die nog minstens 3 maanden geldig is. Bij binnenkomst wordt tegen betaling een visum afgeleverd. Indien u niet over een paspoort beschikt, moet u een identiteitsfoto bij hebben die aan de immigratiekaart wordt gehecht. Voor kinderen jonger dan 12 jaar wordt een identiteitsbewijs met foto aanvaard indien de kinderen vergezeld van hun ouders reizen.

http://www.diplomatie.be/caironl/posts/nl/services/traveldocsdetail.asp?COUNTRYNAMENL=EGYPTE

Vraag alles in elk geval goed na bij de ambassade! Succes!

je kan bij aankomst een visum kopen, met je PASPOORT uiteraard! kost je ongeveer 15 euro

klopt helemaal,wij belgen moeten alleen 1pasfoto en onze identiteitskaart meenemen die nadien nog 6maanden geldig is yup yup
de prijzen kunnen nog al eens verschillen,bij de bank kan je ze kopen voor 14euro,dan bij zo een man voor plus minus 17euro
xxx

En waar ga je dan het best halen?
greetz

maar hoe zit het wanneer je een visum wilt aanschaffen voor 3 maanden. En wanneer je niet steeds opnieuw om de 3 maanden de boel moet aanschaffen, inclusief pasfoto’s, hoe kom je dan aan een visum dat bijvoorbeeld een jaar geldig is?
ezra

Hoi, Greetz

heb je inmiddels het visum gekocht en waar en wat was zo de prijs!???

Wij gaan 9 december t/m 19 december en voor het eerst…ben benieuwd!

Groet Liesbeth 1951

Er is blijkbaar veel verwarring omtrent de geldigheid van het paspoort voor nederlanders. Ik zie zelfs reisbureau’s op internet die zeggen dat een paspoort 6 maanden geldig moet zijn na vertrek uit Egypte. Dit is dus niet corrrect!!:slight_smile: De termijn van 6 maanden geldt voor zakelijke reizen naar Egypte en dus niet voor een toerist. Voor een toerist geldt een termijn van 2 maanden. Voorgaande is, d.d. 24 november 2008, bevestigd door de ANWB, de Marechausee van Schiphol en de vliegmaatschappij

De egyptische ambassade in Den Haag heeft mij zojuist telefonisch gemeld dat het visum voor toeristen 6 maanden geldig moet zijn.
De verwarring blijft dus. Ik houd zelf 6 maanden aan, dan weet ik zeker dat ik goed zit.

gr. lukiam, www.egypteforum.nl

Indien u over een internationalal paspoort beschikt moet die 6 maand geldig zijn en een gewone indentiteitskaart 3 maand. Indien u in sharm el Sheik verblijft en enkel een excursie doet naar het St Catharina klooster of taba kan je een gratis visum bekomen. Indien je een internationale paspoort hebt wordt de visum afgestempeld in het paspoort. Indien je een gewone idenditeiskaart hebt wel een pasfoto bijhebben