Paspoort of identiteitskaart bij vertrek van schiphol

Goedemiddag,

Als je als Belg vanaf Schiphol vertrekt naar Egypte - heb je dan je Belgische identiteitskaart nodig of een Internationaal paspoort ?

Mvg,
Bert

Beste Bert,

Wij werken onder andere als lokaal agent voor Sawadee Reizen en we hebben regelmatig Belgische landgenoten in deze groepen.

Zij adviseren hun gasten het volgende: Belgische reizigers hebben een geldig paspoort nodig dat nog zes maanden na vertrek uit Egypte geldig is of een Belgische identiteitskaart die nog drie maanden na vertrek uit Egypte geldig is met daarbij 2 losse pasfoto’s.

Ik hoop dat deze informatie voldoende is en ik wens je een hele leuke vakantie.

Groet uit Luxor, :zon02:
Miriam

www.kingfishertours.com

Wij vertrekken vanuit Duitsland naar Egypte.
We hebben een paspoort dat tot 2011 geldig is.
Moeten we dan ook pasfoto’s meenemen.

En betalen we dan € 15,- of 15 US-dollar?

Belgen hebben pasfoto’s nodig ivm de visumaanvraag, dus je hebt die pasfoto’s wel nodig.
Indien je je visum koopt bij een bank in de aankomsthal betaal je € 12,- (prijs van mei 2009). Ga je in de rij staan die de schreeuwende mannen van de diverse reisorganisatie’s je vanuit de aankomsthal toeroepen ben je meer kwijt (die prijzen kunnen oplopen tot boven de € 20,-). Sommige reisorganisaties verplichten je om via die mannetjes van die reisorganisatie te kopen maar als jij dat niet in je reispapieren hebt staan kun je je visum het beste bij de bank kopen.

Neem geen dollars mee. Je visum kun je in euro’s betalen. Verder kun je in Egypte ook met euro’s betalen. Maar beter betaal je ter plaatse in egyptische ponden, dan ben je voordeliger uit. Die ponden kun je meteen wisselen bij de bank in de aankomsthal of later uit de diverse geldautomaten halen.

gr. lukiam
www.egypteforum.nl

En Nederlanders met een paspoort dat nog twee geldig is? Ook pasfoto’s voor een visum?? Of geldt dit alleen voor identiteitskaarthouders?>>>

:dag:

Nederlanders hebben geen pasfoto’s nodig voor de visumaanvraag. Nederlanders hebben wel een paspoort nodig voor Egypte, een identiteitskaart wordt niet geaccepteerd.
Het is onduidelijk hoe lang je paspoort na vertrek uit Egypte nog geldig moet zijn. Sommige reisburo’s zeggen dat je paspoort nog 2 maanden na vertrek uit Egypte geldig moet zijn, de egyptische ambassade noemt 6 maanden. Ik neem altijd het zekere voor het onzekere en hou 6 maanden aan.

gr. lukiam
www.egypteforum.nl

dank je.
Dit is duidelijk.

Ik heb recent nog contact opgenomen met de egyptische ambassade en die zeiden inderdaad 6 maanden.

Hoi,eind oktober vertrekken wij ook weer naar het mooie Egypte en wij gaan zeker ons visum bij de bank halen.
Bedankt voor de info.:zon02: