id-kaart of paspoort voor reis naar egypte

hallo ik ben Belg en wil met de kinderen via arke.nl vliegen van Schiphol naar Egypte…heb ik nu een paspoort nodig of is mijn elektronische identiteitskaart voldoende??? In maart dit jaar ben ik nog via Brussel gevlogen en toen was het niet nodig…

Hoi Daffyke,welkom op wereldwijzer!
Nou leuk dat je plannen hebt om op vakantie te gaan naar Egypte!
Heb je al het Egypte Forum ontdekt hier op wereldwijzer?
Daar kan je berichtjes posten alsook de ervaringen lezen van andere mensen.
Voor Egypte is het als Belg niet nodig een paspoort te hebben.
Je gewone elektronische ID-kaart volstaat,de ID-kaart moet wel 6 maanden geldig zijn.
Hier wordt wel op gelet bij het inchecken,is dit niet 6 maanden geldig zou je via de spoedprocedure een paspoort moeten aanvragen.
Je kunt het best kijken op de website van Buitenlandse zaken,http://diplomatie.belgium.be/nl/Dien...eisdocumenten/ daar kun je per land opvragen wat je nodig hebt van documenten.
Succ6 nog met de voorpret !
groet,georgessiam.

Hallo, Wij zijn nu ook in dit geval, hebben met een ganse groep juist over de grens een reis naar Egypte geboekt, nu de boeking rond is krijgen we van Neckermann NL het bericht dat wij een reispas zouden nodig hebben, ben nog maar enkele maanden geleden me corendon via Shiphol geweest en had toen gewoon mijn Id nodig, ik begrijp er niks van, de ambassade hier in België zegt dat dit niks met Egypte te maken heeft maar met de reisagentschappen die dit eisen, nu moeten wij wel allen ophoesten voor 80 euro pp voor een weekje Egypte, heeft iemand hier de laatste maanden ook ervaring mee, ben nog verder op zoek of dat dit werkelijk nodig is; we hebben nog tijd we vertrekken pas in November