Ik ga in september na ‘Three Corners Resort in El Gouna, Hurghada’ via Neckermann.
Maar waar ga je nu het best da visum halen? en moet je dan eerst je euro’s al wisselen??
Ik zou graag wat informatie willen…
Want iedereen zegt nu iets anders.
Kan er iemand het duidelijk uitleggen voor mij aub.
Ik wil goed voorbereid zijn, anders stress ik daar…
Nou je visum krijg je gewoon aan de duane als je een groot visum wil geef dat dan even aan.Voor de sinai woestijn is geen groot visum nodig,ben zelf net terug en heb gezien dat mensen met klein visum de woestijn ingingen en ook naar het sint catharina klooster mochten.Zelf ras mohamed is mogelijk met klein visum.Wil je niet duiken en alleen snorkelen heb je geen groot visum nodig, je betaald dan gewoon 5 euro extra en dan lost de hostes het netjes op.Was zo bij een reisgenoot van ons.Een klein visum is gratis, een groot visum kost gemiddeld 15 euro.Wil je naar cairo of luxor heb je echt wel een groot visum nodig.Ben je niet zeker vraag op je reisbureau het nummer van het egyptische consulaat en deze leggen je alles uit,hebben wij ook gedaan voor dat we vertrokken.Echt voor de sinai heb je geen groot visum nodig!!!
Moet je het gratis Sinai visa ook afhalen bij de banken in de luchthaven van Sharm (net als het groot visum) of kan je direct doorlopen naar de douane en zetten zij een stempel in je paspoort “Sinai visa only”?
wie kan mij nou eens echt vertellen hoe het zit met de visa voor egypte. wij gaan in december met 9 personen naar het vliegveld marsa alam waar we 5 kilometer verderop in port ghalib logeren.
het maakt mij dus wel wat uit of we niets (zoals vorig jaar in sharm el sheikh) of meer of minder moeten betalen.!!!
Op basis van tips vanuit een ander forum kan ik ook alleen maar adviseren (mocht je met zn 2 zijn) dat er een in de rij staat bij de (nederlandse) touroperators, en een op pad gaat voor een goedkoper visum. Laatste keer Hurghada (mei 2008) konden we bij een van de eerste wisselkantoortjes niet eens een visum krijgen…
Het kleine visum, zoals in Sharm el Sheikh, is alleen geldig in (een deel van) de Sinai. Voor bv Ras Mohammed heb je al een groot visum nodig, net al voor andere delen van Egypte.
Een gratis visum zal in Marsa Alam niet werken. Ik ben nog nooit in Marsa Alam geweest, maar ik denk dat ze daar ook wel een bank/wisselkantoortje hebben waar je een visum kan krijgen voor 15 dolar.
Nog even een andere vraag.
Ik hoorde dat je voor het verkrijgen van een visum 2 pasfoto’s moet overhandigen…klopt dit?
Dan moet ik namelijk vooraf hier in Nederland nog maar even bij een fotograaf binnenlopen!
Gewoon kopen op het vliegveld, is het goedkoopste. Reisorganisaties verdienen altijd aan dit soort ‘services’. Iedereen koopt het visum bij aankomst… Net zo gemakkelijk.
Voor de woestijn is er inderdaad geen visum vereist. Dit wordt wel door de meeste reisbureaus en ook ter plaatse niet gezegd. Ik heb nooit geen problemen gehad
Met een nederlands paspoort heb je geen pasfoto’s nodig en ook geen kopie van het paspoort. Je krijgt een sticker in je paspoort en die wordt bij aankomst (en ook weer bij vertrek) gestempeld.
Visum kost $ 15,-. Bij de bank (aankomsthal) betaal je € 12,- Euromunten nemen ze niet aan dus je betaalt € 15,- en krijgt het restant terug in LE. Koop je een visum via de reisorganisator (ook in de aankomsthal) dan ben je duurder uit. Als je reisorganisatie je niet verplicht heeft (check je reisinformatie) het visum via hun te kopen kun je beter zelf even langs de bank in de aankomsthal gaan.
Voor Marsa Alam heb je ook gewoon een visum nodig.
We verblijven in totaal 35 dagen in Egypte.
Kun je in Caïro ook gelijk een visum kopen voor meer dan maand?
Of moeten we verlengen?
Wat zijn dan de kosten?
Hallo allemaal,
Ik had een vraagje wie mij wat informatie kan geven voor visum. Ik weet dat je op vliegveld toeristen visum voor max 1 maand kan halen.
Maar ik ga stage lopen in Egypte. En ik heb een visum nodig voor minimaal 6 maanden hoe kan ik dat het beste regelen en moet ik daarvoor naar de ambassade in cairo?
hallo wij gaan 4feb naar hurgharda voor het eerst.
Moeten wij dan een groor visum of is een kleine genoeg???
Wij gaan 8 dagen en blijven in het resort.
Groet
Wilma:dag: