Goedkoper visum Egypte?

Wij zijn in oktober 2009 naar Sharm El Sheikh geweest en hebben een (gratis) klein visum genomen. Dat is een stempel in je paspoort en kost dus niks. Hier heb je genoeg aan als je naar een resort gaat en vooral rondom je hotel blijft of excursies maakt in de buurt. En hoewel eerst werd aangegeven dat je voor Ras Mohammed wel een groot visum nodig had, bleek dat achteraf niet zo te zijn en zijn we daar gewoon gaan duiken. Dus: maak de vakantie niet extra duur en kies voor een klein visum. Maar als je wel naar bijv. Caïro op excursie wilt, heb je een groot visum nodig en moet je dus betalen. Dat kostte in oktober 2009 25 euro per persoon.

Odat is goed nieuws bedankt , maar wij gaan naar hurgarda.
En wat ik begrijp ondanks dat wij op het resort blijven dat je wel een groor visum nodig had???

Weet je dat mischien ook???
Beankt hoor

Wilma

Voor Hurghada heb je inderdaad een groot visum nodig.

Gr. lukiam
(www.egypteforum.nl)

dank je wel
wilma

HOi Rineketineke,

HOe maak je de egyptenaren duidelijk dat je z’n klein visum wilt? Wij gaan het visum halen bij de bank. We blijven vooral in het resort en zullen een keertje de stad ingaan en misschien een boottochtje doen…Kan dat met een klein visum? (we verblijven in sharm el sheikh)

Groetjes Nikki

Ik vlieg in oktober via Cairo naar Johannesburg. Weet iemand of ik een visum nodig heb voor Egypte.

Ik hoor graag iets van jullie.

Groet
Esther

Als je in de transferruimte op het vliegveld van Cairo blijft heb je geen visum nodig. Anders wel.

Gr. lukiam
(www.egypteforum.nl)

Duidelijk antwoord Lukiam !!! Dank je wel.

Groeten
Esther

Even voor iedereen!!!

HOe maak je de egyptenaren duidelijk dat je z’n klein visum wilt? Wij gaan het visum halen bij de bank. We blijven vooral in het resort en zullen een keertje de stad ingaan en misschien een boottochtje doen…Kan dat met een klein visum? (we verblijven in sharm el sheikh)

Groetjes Nikki

Gewoon zeggen: “Sinai only”.

Gr. lukiam
(www.egypteforum.nl)

Super dankje! We gaan het proberen en scheelt toch weer 12 x 4 = 48 euro!
:dag:Groetjes Nikki :NETHERLAN

Nog even een vraag wij komen aan in luxor en gaan 2 weken rondtrekken en hebben dus een groot visum nodig.
Kan ik dat met euro`s betalen of is er voordat visum gaathalen nog mogelijkheid om lokaal geld te pinnen.
Bedankt!!!

Je kan het met euro’s betalen en als het teveel is krijg je het wisselgeld in ponden terug.

1 like

Als je een bootochtje naar Ras Mohammed wilt maken, en ook als je daar wilt duiken, dan heb je een groot visum nodig en volstaat het ‘sinaï only’ visum niet.

ALs ik het goed begrepen heb is het visum gewoon een stickertje?
Waar kleeft men dit dan op? Heb je een speciaal papier nodig?
Ik ben in het bezit van een Belgisch paspoort.

Een visum is een sticker dat in je paspoort geplakt wordt. Het kost 80 EP, dat is ongeveer € 12,-. Als je in Euro’s betaald, rekenen ze € 20,- of US $ 20,-. Een klein visum volstaat voor de gebieden rond SES, máár…als je onverhoopt je paspoort verliest, een ongeluk krijgt en naar een ziekenhuis buiten dat district nodig hebt, dan kan dat dus niet. Dan schijn je écht een probleem te hebben.
Wát ze dan precies doen, weet ik niet, maar het schijnt een hoop problemen te geven, en daarom adviseert men een gewoon visum te kopen.

1 like

Mensen met een belgisch paspoort moeten een of meer pasfoto’s meenemen en krijgen een apart kaartje met daarop het visum.
Mensen met een nederlands paspoort hebben geen pasfoto’s nodig en krijgen de sticker in hun paspoort geplakt.

Gr. lukiam (www.egypteforum.nl)

Wij wouden graag de visum zelf kopen en niet via een reisorganisatie.
Krijg je dat apart kaartje ook aan de ‘bank of Egypt’ ? Of enkel de sticker?

Je kan dat inderdaad ook kopen aan die Bank of Egypt. Het principe blijft hetzelfde uiteraard.
Heb je een reispas, dan wordt de sticker in de reispas gekleefd, heb je enkel een identiteitskaart, dan heb je ook een pasfoto nodig en wordt een apart kaartje gemaakt, met je pasfoto en die sticker.

Kijk eerst naar de voorwaarden van je reisorganisatie of het verplicht is via hen te kopen.

Bij Rosettareizen moesten we via hen kopen voor € 30 terwijl een visum op de luchthaven maar € 12 kost. Geen lange rijen en extra service en begeleiding volgens Rosetta. We kregen het visum via hun Egyptenaar maar moesten vervolgens in dezelfde lange rijen wachten net als alle anderen die het visum intussen kochten terwijl wij wachten.
Nooit meer Rosetta.

Cairo: Voor de paspoortcontrole links is een loket van een bank. Je kunt daar je visum kopen voor € 12 of $ 15. Je kunt alleen met papiergeld betalen. Je krijgt in Egyptisch geld terug.

Visum is 1 maand geldig.