Die zijn er helaas niet… De luchthaven op Samui is eigendom van Bangkok Airways. Tot kort geleden was Bangkok Air de enige die op Samui vloog. Inmiddels hebben ze ook Thai Airways toegelaten (beperkt aantal vluchten per dag).
Volgens mij vliegt Thai ook 1x per dag nonstop Chiang Mai -> Samui, maar is natuurlijk ook geen lowcost.
Anders Chiang Mai - Bangkok en Bangkok - Surat Thani, maar dan ben je natuurlijk langer onderweg en moet je vanaf Surat nog met de bus/boot…
Wat dave schrijft klopt inderdaad je zult altijd een overstap hebben in Bangkok. Ze hebben wel 1 vlucht per dag toegelaten vanuit Kuala Lumpur maar daar betaal je ook flink voor 120 euro voor 2 personen is vrij pittig maar goed het is snel en het is Fireflyz.
Of je moet de nachttrein gaan van Bangkok naar Surathani en dan de boot naar Koh Samui en anders flink betalen voor de vlucht met Bangkok Airways of Thai Airways.
cheerHoi Tess,
Wij zijn er twee jaar geleden geweest. En komende zomer kom ik ook kort weer in Bangkok. Wat je vraag betreft, ligt het een beetje aan wat je wilt.
In Chiang Mai en omgeving is veel te beleven en doen. Als je naar Chiang Mai gaat, zorg dat je er in het weekend gaat voor de zaterdag en vooral de zondagmarkt. Deze laatste is 's avonds en mag je echt niet missen. Wij vonden dit veel interessanter dan de nightmarket elders in de stad. Als je een beetje basic wilt overnachten voor niet te veel geld maar wel prima guesthouse, kijk dan even op hollandamontri.com - hollandamontri Resources and Information.
Uit ervaring weet ik dat het een leuk en vriendelijk guesthouse is in Chiang Mai. Met 5 dagen overnachten in Chiang Mai heb je ook voldoende tijd om wat dagtrips te maken. Kijk anders even onder www.viengtravel.com of www.thailandonline.nl
Vooral de 3 á 4 dagen de jungle in naar de bergvolkeren is zeer de moeite waard. In totaal hadden we 6 weken en hebben wij 3 weken in Noord Thailand doorgebracht en afsluitend een week op Koh Samui.
Een handig boek is Trotter Thailand, de NL tegenhanger van de Lonely Planet. Zeer handig om bij je te hebben. Veel plezier!!:zon02:
Groeten,
Gerard
>>>
Tess is inmiddels alweer terug in NL aan haar posting te zien ![]()
Wat boeken van dagtrips betreft: zou ik gewoon ter plaatse boeken bij een lokaal bureautje…ongetwijfeld goedkoper dan via bijv. thailandonline.nl
Alhoewel velen deze mening is aangedaan is dit maar beperkt waar Dave. Zeker in de drukke tijd betaal je bij de locale agenten en dan met name in de toeristen plekken zoals Khao San Rd, Chieng Mal, Hua Hin, Samui en Phuket de hoofdprijs.
Waar het “geloof” vandaan komt is mij al jaren een raadsel maar waarschijnlijk omdat het in de NLse mentaliteit ligt om altijd zo weinig mogelijk te willen betalen.
:vak02:Kan het niet laten om toch even te reageren. Goedkoop vliegen binnen Thailand is weldegelijk mogelijk mits je ver vooruit boekt.
Een ticket in juni van Bangkok naar Chiang Mai via www.airasia.com kost op dit moment 30 euro. Volgens mij is dat een koopje. Zoals gezegd vooruit denken loont de moeite! Er zijn overigens meerdere lowcost carriers.cheer
Ik heb een aantal jaar geleden eens een kleine proef op de som genomen…
Voor vertrek eens gekeken wat ik voor bepaalde bekende excursies zou betalen als ik deze vooraf in Nederland zou boeken en vervolgens gekeken wat ik in Thailand voor identieke excursies (Grand Palace, River Kwai, Ayutthaya, jungletrekking) zou betalen.
Mijn conclusie destijds was dat je voordeliger uit zou zijn bij boeken in Thailand. Mijn ‘onderzoek’ is echter wel al van een aantal jaar terug.
Reisorganisaties in Nederland zijn natuurlijk niks anders dan een tussenpersoon tussen de klant en de lokale agent, dus deze tussenpersoon gooit er ook nog eens een eigen marge op om er iets aan te verdienen.
Het gaat dan wel niet om gigantische bedragen die er tussen zaten, maar ja, wij Nederlanders willen altijd het goedkoopste, daar staan we nu eenmaal om bekend…
Echter zal ik zeker niet ontkennen dat je op de echt toeristische plekken als Khao San e.d. ook gewoon de hoofdprijs zal betalen. Rondom Khao San zal ik ook niet zo snel een excursie boeken…sowieso heb ik niks met Khao San Rd. en je zal mij daar dan ook niet tegenkomen… De prijzen die daar gehanteerd worden zijn dan ook niet bekend bij mij…
Maar er is ook niemand die dit ontkent hier…
In dit topic wordt juist gezegd dat je met de lowcost airlines NokAir en AirAsia goedkoop kunt vliegen binnen Thailand. Normaliter geldt: hoe eerder je boekt, hoe lager het tarief (tenzij de airline op een later tijdstip met promo-tarieven komt).
Cxxis heeft het in zijn posting over boeken van excursies, niet over boeken van binnenlandse vluchten ![]()
Hoe zit het met die ‘night owl’ en ‘early bird’ vluchten van Bangkok Air?
Het zijn leuke acties, maar niet ver van te voren te boeken. Als ik het zo op de site bekijk. Echter sta ik nu op het punt om binnenlandse tickets te boeken via Bangkok Air van Chiang Mai naar Ko Samui en week later van Ko Samui naar Bangkok. Prijs ongeveer 200 Euro.
Ik kan ook wel iets goedkoper met Air Asia vanaf Chiang Mai via Bangkok naar Surat Thani en dan met de ferry naar Ko Samui. Terug met Bangkok Aw vanaf Samui naar BKK. (scheelt 50 Euro geloof ik)
Denk dat vlucht direct naar Samui makkelijker en bovenal stukken sneller is. Daarbij zijn de tijden veel relaxter (minder lang wachten op BKK, veel eerder op Samui).
Is het de moeite om te wachten tot de early/night aanbiedingen (met het risico dat vlucht volgeboekt is) of is het toch wel raadzaam om maar gewoon te boeken? Omdat het uiteindelijk toch niet zoveel zal schelen?
die ‘night owl’ en ‘early bird’ vluchten van Bangkok Air zijn de eerste en de laatste vlucht van de dag en deze zijn eigelijk altijd wat goedkoper dan de andere vluchten die aanbieding is dus niet een actie die nog moet komen
daar hoef je dus niet op te wachten
Zijn wel degelijk acties ![]()
Kijk maar ff op de site van Bangkok Air. Bepaalde routes in bepaalde reisperiodes.
De vlucht die ik wil boeken is de eerste van die dag, maar niet goedkoper dan die van paar uur later. Kan geen early bird boeken dus en op de site staat zelfs nog de early-bird actie tot 31-03…
ok sorry voor de verkeerde info… dan zal het wel komen omdat ik binnenlandse vluchten altijd pas boek als ik al in thailand ben dus pas net voor ik vlieg dat is dan waarschijnlijk de reden dat ik dit dacht ik weet niet welke periode dat je reist maar op een aantal bijzondere dagen en het aller drukste seizoen na zijn deze vluchten eigenlijk nooit volgeboekt en kan je dus vlak voor vertrek nog boeken
ik lees op AroundTheGlobe in een oud topic iets over dat je bij t inchecken je boekingscode en de credit card waarmee is geboekt moet kunnen overleggen bij AirAsia.
dit lijkt me nogal raar, waarom zou je je CC moeten kunnen laten zien ? de tickets zijn immer betaald…
paspoort moet toch voldoende zijn ?
iemand die me hier meer over kan vertellen ??
Hallo,
Wat je overlegt is de print van Airasia is trouwens ook niet verplicht en je paspoort. Ze hebben het recht om naar je creditcard te vragen om te checken of jij diegene bent die de creditcard bezit. Dit hebben ze in de 14 vluchten die ik gemaakt heb 1 keer gedaan. Dus ze doen dit niet altijd dit doen ze dus random. Dit doen trouwens meerdere maatschappijen ik heb deze controle bv ook gehad bij Malaysia Airlines.
Bij het online boeken van vliegtickets wordt helaas wel eens gebruikt gemaakt van gestolen creditcards. Het wil dus wel eens voorkomen dat er bij de incheck naar de cc wordt gevraagd zodat ze kunnen zien dat passagier ook daadwerkelijk de cc-houder is. Is dus om fraude te voorkomen. Zoals Moira ook al aangeeft, wordt er niet altijd naar gevraagd, maar nemen ze steekproeven. Toevallig heb ik het 2 weken terug bij Bangkok Airways meegemaakt waarbij ze bij incheck ook mijn creditcard wilden zien, was voor mij de eerste keer.
ok bedankt voor de reacties.
nu heb ik dus zelf geen credit card, maar we hebben wel al geboekt (credit card van schoonmoeder).
is het handig om een kopie hiervan mee te nemen misschien ?
Hallo,
Dat mag dus niet je mag geen vliegtickets boeken als diegene van wie de creditcard is niet meevliegt. Dit kan problemen geven. Ook een kopie is niet genoeg want dan zou je nog steeds kunnen frauderen want wie bewijst dat jou schoonmoeder je schoonmoeder is.
Dit staat ook heel duidelijk in de voorwaarden van in dit geval airasia als men vliegtickets boekt.
Hoop hebben dat het niet gecheckt word of contact opnemen met airasia ik zou het anders ook niet weten.
er wordt al een extra CC aangevraagd (schijnt te kunnen voor gezinsleden), dus t probleem lijkt me grotendeels opgelost…
Iemand een antwoord op mijn vraag.
Wij vliegen as maandag op Bangkok en komen dinsdag aan (25e). Ik zit nu op airasia te kijken, maar krijg continu foutmeldingen op de pagina. We willen dinsdag direct doorvliegen naar Cambodja of Maleisie ivm de onrust. Is het mogelijk om op het vliegveld te boeken bij Airasia zodra we aankomen voor diezelfde dag nog? Of wordt het dan aanmerkelijk duurder?
Air Asia is dan idd aanmerkelijk duurder. Je kan overwegen om met Bangkok Air naar Luang Prabang te komen. Andere bestemmingen binnen Thailand o.a. Phuket zijn ook goed te doen met AirAsia, Nok Air, Thai of Bangkok Air. Phuket is overigens niets te merken van de UDD of je moet voor de TV gaan zitten. www.kamalathaistyleapartments.com :vak02: