Goedkope vluchten binnen Thailand en de regio (aanrader!!)

Hallo,

Ja dat weet ik ik heb wat vliegervaring in Azie. Ben inmiddels 2 en half jaar aan het reizen en heb zo’n 20 Airasia vluchten gemaakt. Daarnaast ook wel eens in Bangkok met Bangkok Airways gevlogen ook erg goed maar wat duurder.

op deze site vindt je die low-budget flights in vrijwel de hele wereld:
www.whichbudget.com
Naast AA is er ook TIGER vanaf SIN en Jetstar (dochter van de Qantas) en naar het schijnt wil Virgin_Australian er ook mee starten.
Als je geen WHV voor Aust hebt is ticket OUT ook verplicht en wordt gecontroleerd!

en naar birgit: informeer bij een GOED en terzake kundig NL reisburo-naar bvb RTW=round the world. Allemaal moeizaam enkeltjes met low-cost bij elkaar plakken is vrijwel altijd-nog steeds-duurder als zon ticket en bovendien vlieg je dan met betere airlines met service en kan je met minimale kosten e.d. data verzetten-bij die budget airls gaat dat je altijd kosten-en veel ook.
wast johan ontdekt is niks nieuws-airls als RYAN en EZY in EUR doen dat al sinds ze bestaan-over de 10 jaar zo. Het verbaast me eerder dat er nog steeds mesnen zijn die dat niet weten

1 like

Ze kunnen allemaal niet zo slim zijn zoals u Bkkflyer!!g.s

jee was mijn eerste keer in thailand weet ik veel dat alles daar andersom is.
wist niet eens dat ze daar zelfs aan de verkeerde kant van de weg rijden
daar kwam ik pas achter toen ik mijn huur auto ophaalde (lol)

Nu weet ik dus dat integenstelling tot nederland dat laat boeken duur is.

Maar zelfs na 4 weken toeren door thailand leef ik nog en ga zeker terug.

groetjes,

johan

eric,

mmmm, die dingen die je hier aanprijst. Misschien dat ik er eind van de maand een graantje van tracht mee te pikken. Lijkt me wijs om de batterijen helemaal op te laden en nog lang na te genieten. Wij kijken al uit naar onze reis en vermijden zelf ook phuket. Geen idee hoe Samui is, maar hopelijk nog iets authentieker. Lol, zonnecrème en pet inpakken en off we go.
Moest ik een nederlander in een bar zien, wie weet, ben jij het wel. Schol.

Een speciale reden om Phuket te mijden?
Samui meer authentiek???
Fijne cattle=train vakantie.

Waarom Phuket vermijden ?! Veel mensen denken dat Phuket enkel uit Patong bestaat en denken dan gelijk dat het hele eiland een grote feestbestemming is, maar naast Patong zijn er meerdere plaatsen op het eiland waar het geen gekkenhuis is.
Daarnaast kan je veel leuke en mooie excursies ondernemen vanuit Phuket :slight_smile:

Ik denk dat er op elke plek wel iets leuks te vinden is, als je ervoor openstaat. Wij hebben deze keer geopteerd om phuket niet aan te doen en vanop samui zien we wel of we op een kleiner eiland terechtkomen of daar blijven.

Koop (of leen) een lonely planet weet je zeker dat je ALLES ziet/meemaakt waar IEDEREEN over mee kan/wil praten. Fijne vakantie.

je hebt ongetwijfeld gelijk Dave en misschien beklagen we het ons nog maar we hebben nu die keuze gemaakt en wie weet, heeft de microob ons binnenkort weer te pakken en staan we weer heel snel terug in thailand om dan een aantal plaatsen te verkennen die we nu overslaan.

Thailand is nu eenmaal verslavend, dus jullie komen idd vast nog wel een keer terug :slight_smile:
Fijne vakantie iig en geniet ervan !

:arrow:Hoi Brigit was het d8 ik
Ik zie nu ineens wat voorbij flitsen over goedkope reizen
Ik heb al een reis geboekt voor 30 jan naar bangkok bedankd
voor je mail ik zal de vraag uitzetten
Jos

Hier ben ik het heel erg mee eens
Mensen het is geen Nederland sommige denken ja als ik maar geen drugs gebruik
kan ik van alles doen nou vergeet het maar als ze het checken ben je de Sjaak Thais kan je niet praten ik voorspel het kost je veel dollars minimaal
Hou je aan de wet,hoe kan je dit op een forum zetten …
Je bent Gast in een land de boel belazeren voor 30€ ga dan naar belgie
Vakantie kost geld ,verre reizen kosten veel geld gedraag je en bezorg mij als mede nederlander/canadees geen slechte naam aub

Hoi brigitbvd ik wilde je toevoegen als contact/vriend maar kon je naam niet vinden er waren wel anderen Brigiten zou je mij willen toevoegen als je wilt tenminste
Groetjes Jos

Hallo,

Ik ga van 26 feb. t/m 13 maart naar Thailand. De planning is om eerst een paar dagen (ong.3 dagen) in Bangkok te blijven dan naar Chiang mai te vliegen daar een paar dagen(ong.5 dagen) en dan naar Phuket te vliegen. Is dit te doen qua tijd?. Iemand ervaring hiermee?
Wil hiervoor binnenlandse vluchten boeken om zo tijd te besparen.

ja hoor dit is qua tijd goed te doen zo, voor de vluchten zou ik eens bij air asia kijken een prima low budget maatschappij alleen weet ik niet of ze van chiang mai rechtstreek op phuket vliegen of dat je via bangkok moet

groet dirk :chin:

Hallo Tess

wij zijn net terug van Thailand en hebben ongeveer dezelfde route gedaan. Na Bangkok hebben wij echter wel de trein naar Ayutthaya genomen (vroegere hoofdstad) en vervolgens de nachttrein naar Chiang Mai. Van Chiang Mai vlogen we naar Phuket. De 2 maatschappijen die wij voor interne vluchten gebruikten waren Air Asia en Bangkok Air.

Geniet van jullie reis, wees wel voorbereid op de mosquitos.

Als je graag nog wat tips hebt of info zoekt mail je me maar.

1 like

Hallo Tess,

Ik ga zelf ook op 26 februari naar Thailand.
Pak vanaf Bangkok een vlucht naar Koh Samui. Merkte bij het boeken afgelopen weekend dat de vluchten die ik wilde aardig vol beginnen te lopen. Misschien raadzaam om nu tijdig te boeken als je ergens op een bepaald tijdstip wilt zijn.

Auk>>>

Iemand die nog low-cost carriers weet die rechtstreeks van Chiang Mai op Ko Samui vliegen?

NokAir en Asia niet iig. BangkokAir wel, maar is niet echt low-cost :wink: