Ik vlieg >>>woensdag door van Bangkok naar Koh Samui met Bangkok Air maar nu kan ik helemaal niets vinden hoeveel kg bagage ik mag meenemen.
Ik mag met AB 20 kg meenemen, maar straks zit ik ineens met bijbetalen naar Koh Samui als dat bijvoorbeeld maar 15 mag zijn.
Wie weet hoeveel kg met Bangkok Air mee mag naar Koh Samui??
Alvast mijn dank…:chin:
Wij hadden gisteren 8 kg overbagage bij Bangkok Airways (erg veel kleding e.d. meegenomen voor de familie) op een vlucht naar Luang Prabang en moesten iets van 130 Baht per kilo bijbetalen, kosten voor overbagage vallen dus best mee met Bangkok Air.
zo dat is zeker niet duur wij gaan zelf ook met Bangkok Air naar Koh Samui viel me trouwens mee wat het kosten hebben 100 euro betaald voor 2 personen one way. Ik denk daar betaal je echt de hoofdprijs voor. Ik weet dat er goedkoperen manieren zijn maar was even de snelste manier om naar Koh Phangan te reizen.
We vliegen na ons bezoek aan Laos via Vientiane terug richting Bangkok.
Om tijd te sparen willen we via Bangkok onmiddellijk door naar Ko Samui vliegen met Bangkok airways.
De tickets kunnen we best ter plaatse in een kantoor op de luchthaven boeken of wat is de beste keuze, gezien we niet te veel tijd willen verliezen op de luchthaven.
Is er de mogelijkheid bij ter plaatse boeken om dezelfde dag nog weg te vliegen of zijn die boekingen voor een dag later?
Vooraf boeken bij Bangkok Airways is eigenlijk wel aan te raden ze hebben speciale internetprijzen namelijk. Je zou ook op het vliegveld ter plekke het zelfs nog kunnen regelen. Er is altijd wel een vlucht beschikbaar ze gaan zo ongeveer 10 keer per dag dus dat moet niet zo moeilijk zijn.
Weet wel dat je meer betaald als je dus op de dag zelf het nog gaat regelen.
Of nu al boeken hier de website http://www.bangkokair.com/
Ik zie nu bv een vlucht op 1 augustus webadvance is 2300 bath is ongeveer 45 euro per persoon.
Het werkt toch wel hoe eerder je boekt hoe goedkoper het is .
We zijn momenteel in Laos en plannen via vientiane met Laoairlines naar Bangkok te vliegen om daar over te gaan via Bangkok air richting Samui zoals ik hierboven al vermeldde.
Nu bij Bangkok air hebben ze het over verschillende faires. Ik vermoed dat dit niets speciaal is?
Iemand meer info over? Op de site hebben ze het enkel over dat de datum kan veranderd worden binnen 14 dagen na de first travelling date.
Hoe hoger het tarief is, hoe soepeler de voorwaarden van je ticket zijn mbt annuleren en wijzigen. Ook hebben de goedkopere tickets een kortere geldigheid.
:vak01: Hoi dave,iets anders nu,ik heb juist gelezen op een website dat er vluchten van China airlines voor de maanden september en oktober zijn afgelast!ci065:bkk-ams:datum:8-10-24-29-en 1oktober,alsook heenvluchten:ci066:ams-bkk:8-10-22-24-29-en 1oktober!wat is daar de reden van dave?echt raar vind je dat niet?groetjes:georgessiam.
China Airlines heeft idd een aantal vluchten in het najaar geannuleerd. Normaal is het tijdens deze periode al rustiger en nu door de economische crisis willen maatschappijen helemaal zoveel mogelijk geld besparen. In september/oktober zal de bezettingsgraad niet geweldig zijn, waardoor er een aantal vluchten geannuleerd zijn en de passagiers worden overgeboekt naar andere data.
Lowcost-maatschappij AirAsia heeft momenteel weer vele promotie-tarieven op hun website. Voor Bangkok zijn er o.a. promo-tarieven naar de volgende binnenlandse en buitenlandse bestemmingen:
BESTEMMINGEN BINNEN THAILAND
Chiang Rai: ALL IN FARE VANAF THB 199
Surat Thani (Ko Samui): ALL IN FARE VANAF THB 199
Udon Thani: ALL IN FARE VANAF THB 199
Chiang Mai: ALL IN FARE VANAF THB 299
Krabi: ALL IN FARE VANAF THB 299
Phuket: ALL IN FARE VANAF THB 299
BESTEMMINGEN BUITEN THAILAND
Phnom Penh: ALL IN FARE VANAF THB 799
Guangzhou: ALL IN FARE VANAF THB 1199
Hong Kong: ALL IN FARE VANAF THB 1199
Denpasar: ALL IN FARE VANAF THB 1199
Penang: ALL IN FARE VANAF THB 799
Yangon: ALL IN FARE VANAF THB 999
Singapore: ALL IN FARE VANAF THB 999
Taipei: ALL IN FARE VANAF THB 1199
Ho Chi Minh: ALL IN FARE VANAF THB 799
Hanoi: ALL IN FARE VANAF THB 999
Boekingsperiode: 10 augustus - 16 augustus 2009 Reisperiode: 11 januari - 31 juli 2010
Zo kan je dus bijvoorbeeld een retourticket naar Krabi boeken voor 598 THB, omgerekend ca. 12,50 euro !!!
Wil even reageren op dit bericht over Phuket. Helaas weer een die het grootste eilend van Thailand verward met Patong Beach. Phuket heeft vele stranden en baaien waar de nadruk NIET op … ligt. Bovendien is (en blijft) Phuket DE bestemming voor het duiken. De Andamanse zee (Indische Oceaan) is verreweg superieur aan de Golf van Thailand (Zuid Chinese zee). Koh Tao is het meest Open Water certificerende eiland TER WERELD. En de (beperkte) duikstekken eromheen zijn navenant. Bovendien is het momenteel prachtig weer op Phuket in tegenstelling tot de oostkust. Kom naar Kamala Beach voor een mooie vakantie in Thailand. Voor meer informatie help ik geinteresseerden graag verder, DuikenThailand.com en Phuket-Safari.com. Een bepaalde plek willen promoten is ok maar plaats geen onware, negative berichten over andere plekken, please. Phuket is ca. 550 vierkante kilometer groot en heeft meer (goede) stranden dan Samui of Tao. Vreemd trouwens dat wanneer je een vlucht boekt met KLM dat je een bewijs moet overleggen dat je binnen 30 dagen weer uit Thailand vertrekt? Vliegen binnen Thailand s idd goedkoop maar om van Krabi (Ao Nang neem ik maar even voor het gemak aan) naar Phuket is het ZEKER de moeite waar om de VIP bus te nemen, zo zie je nog wat van de prachtige provincies Krabi en PhangNga. In elk geval allemaal veel plezier hier in Thailand wat je ook gaat doen. (moest ook wel lachen om de opmerking "dan ben je ook in Singapore geweest) Een land ervaren is wat anders dan er geweest te zijn, toch? Maar goed ieder het zijne/hare.
Helemaal mee eens. Helaas denken veel mensen dat Phuket enkel uit Patong Beach bestaat en hebben veel mensen dus meteen vooroordelen over dit grootste eiland van Thailand.
Volgend jaar kom ik in ieder geval zelf weer eens naar Phuket, is alweer veel te lang geleden en we zitten er over te denken om naar Kamala Beach te gaan…ben benieuwd…
Kamala Beach is echt super. Lekker rustig en met heerlijke eettentjes aan het strand. Lekker met de voeten in het zand eten. Wat wil je nog meer.:zon02:
De zee is er ook heerlijk. Lekkere golven!!
Ook namens ons een echte aanrader. Wij zijn al 2 x geweest en gaan volgende maand weer.