Goedkope vluchten binnen Thailand en de regio (aanrader!!)

je kunt alleen met credit card betalen. o je moet al een maleise bankrekening hebben.
ik kon het niet zo snel vinden maar ik heb wel eens gelezen dat je alleen met je eigen creditcard kunt betalen.

Er zijn verkoopkantoren op de vliegvelden en ook in de grotere steden. Dan kun je met contant geld betalen.
Het staat allemaal op hun site:
http://www.airasia.com/site/th/en/home.jsp

dan verder kijken bij ā€œbookingsā€.

ja en het mag niet met de creditcard als diegene niet mee reist. Dit word ook tijdens boeken aangegeven. Dus iemand anders zijn creditcard gebruiken dat mag niet.

gr van Moira

Dank jullie wel voor de reacties! Ik snap inderdaad dat je op vliegvelden en bij verkoopkantoren contant kunt betalen en dan niet de credit card van iemand ander kan gebruiken. Het gaat mij er echter om dat ik online (dus vanuit Nederland) wil boeken, maar mijn credit card is nog in aanvraag. Ik lees op Air Asia dat je ook voor andere personen kunt boeken, dus het lijkt mij dat er bij het inchecken niet om de credit card gevraagd wordt waarmee is betaald?

Heeft iemand ook ervaring met de betrouwbaarheid van de vliegtijden? Ik denk erover om van Chian Mai naar Krabi te vliegen (via Bangkok). Is op het vluchtschema 1 uur en een kwartier dan voldoende om je bagage te halen en toch nog op tijd in te checken voor de volgende vlucht? Of kun je beter wat meer speelruimte inboeken?

Groeten,
Suzanne

Wij boeken heel veel vluchten met Airasia daarbij word wel gezegd dat ze kunnen vragen naar de creditcard en dat je zelf mee moet vliegen wil je willen boeken. Dat krijg je in de boekprocedure. Dus bij inschecken airasia kunnen ze wel vragen om je creditcard om te checken. Wij hebben echter de ervaring dat ze dat nog nooit gedaan hebben.

Ik zou wel meer speling nemen zo’n 2 uur van tevoren aanwezig zijn. Ze hebben wel veel vertraging maar wij hebben zelf weinig problemen hebben met vertraging.

gr van Moira

Hi Suzanne,

Ik had net je PB’tje al beantwoord, maar zal hier ook nog even een antwoordje geven.

Wat me bijstaat is dat ik een aantal jaar geleden ook met de creditcard van m’n vader betaald heb. Vervolgens vroeg AirAsia om een kopie van de voor- en de achterkant van de creditcard (en volgens mij van het paspoort), aangezien de reizigers niet de creditcard houders waren. Dit heeft toen verder geen problemen opgeleverd.
En ik heb, ca. 3 jr geleden, een binnenlands ticket voor mijn vriendin geboekt en betaald met mijn creditcard, zij ging vliegen, ik zat in Nederland en geen problemen gehad.

Creditcard heb ik verder nog nooit hoeven laten zien bij de lowcostmaatschappijen.

Je kan AirAsia eventueel een berichtje sturen en het nogmaals navragen, procedures kunnen inmiddels veranderd zijn. Hier kan je een bericht sturen:

Mijn ervaring met boeken is van dit jaar ik heb voor het laatst begin november 2008 nog geboekt. Daar krijg je de vraag dus in de boekingsstappen. Maar als je het inderdaad zeker wil weten kun je altijd even mailen met Airasia.

gr van Moira

Weet iemand of je ook vanaf Chiang Mai direct naar Vietnam (liefst Ho Chi Minh city) kan vliegen? Ik heb zelf gezocht maar kon alleen maar indirecte vluchten via Bangkok vinden…

hoi jorijn
volgens mij moet je inderdaad via bangkok.

Ik vlieg over enkele weken van Düsseldorf nar Phuket en wil daar max. een week blijven.
Heeft iemand een naam van een goed (en hygiƫnisch) hotel en niet te duur en liefst niet te ver van het strand (max. 1km). In principe zou ik op de Patong Beach willen aanvangen met de
vakantie. Graag enkele voorbeelden van leuke en voordelige hotels , zowel op Patong Beach als elders. BVD. Frans

Hallo,

Ik las net dat iemand problemen heeft met het boeken van een ticket omdat je langer dan 30 dagen weggaat. Ik heb zelf een heel goedkoop ticket via airberlin gekocht (690 euro) en heb zelf geen problemen gehad, ik ga namelijk 4 maanden. Maar mijn vraag is of je hier dan bij aankomst in Bangkok problemen mee kan krijgen omdat ik ook nergens verder een visum of ticket heb.

Groetjes

Oh, en wat ik ook lees, is het een aanrader om een credit card te bestellen? want ik lees ergens dat je daar alleen mee kan betalen voor vluchten klopt dit?

Hallo,

Ja Airasia kun je alleen boeken met een creditcard die zul je zeker nodig hebben. Hij is ook handig voor noodgevallen als je geen geld meer zou kunnen pinnen met je pinpas.
Verder als je een hotel zou boeken willen ze graag een creditcard voor garantie. Dit voor het geval je niet zou komen.

gr van Moira

hoi maddie
als je een ticket hebt voor 4 mnd moet je idd nog een visum kopen hier in nld. anders mogen ze je weigeren in het vliegtuig en in thailand.

Hoihoi,

Bedankt voor jullie reacties, een credit kaart ga ik dan maar aanvragen inderdaad, kan nooit kwaad! maar wat raden jullie dan aan i.v.m het visum? Ik heb namelijk nog geen idee waar ik heen ga en wanneer, hoe hebben jullie dit gedaan?

groetjes

alleen visum thailand hier aanvragen.

en dan kun je laos ,maleisie of cambodja aan de grens krijgen mocht je daarna verder gaan naar vietnam dan moet je dat visum kopen in cambodja of laos. maar dit kun je dan gewoon ter plaatse bekijken. alleen als je denkt dat als je weer in thailand komt je langer nodig bent dan 15 dagen (of je moet vliegend de 2 de keer binnenkomen dan heb je 30 dagen)dan kun je beter nu al een multiple entry kopen.

Binnen 28 uur (op het moment van schrijven) loopt bij AirAsia de aktie af, waarbij 20% korting wordt verleend op vluchten tot 31 Jan 2010!

Je heb dus iets meer als 1 dag om je voordeel te doen.

Groet,
Joe

Zat ik ook juist op te kijken :slight_smile:
Denk wel dat ik, aangezien ik vandaag nog maar ben beginnen zoeken voor een vlucht in september/oktober, toch nog maar even de kat uit de boom kijk…

…niet kijken, maar doen! Net geboekt 2 Tickets (one way) Denpasar - Kuala Lumpur …tromgeroffel EURO 12.46! en voor een tientje meer zitten we op stoel 1A en 1B.
Wil ik toch ergens ander heen, dan alleen maar EURO. 22.00 naar de maan:crybaby:; niets overboord dus.

Groet,
Joe

Voor mensen die naar Thailand gaan, heeft NokAir op dit moment ook aanbiedingen. Vluchten vanaf 9 Baht per enkele reis exclusief airport tax en toeslagen !!

http://www.nokair.com/s1000_obj/contents/images/landing_9baht2009.jpg

Terms & Conditions

• This promotion applies to all domestic routes.
• Promotion seats are limited in each flight and may not be available in some flights.
• Booking must be made via 3 channels: starting from 17 February 2009 – 8 March 2009.
• Traveling period: 15 May 2009 – 30 September 2009.
• 9 THB fare excludes airport tax, fuel surcharge, and other fees.
• Net fare for this promotion is;

• 1,233.13 THB (All inclusive) for all AOT airports.
  • 1,183.13 THB (All inclusive) for all DCA airports.
    • This promotion does not include destinations operated by SGA and PB air.
    • This promotion fare is for one-way ticket.
    • Payment cannot be refundable.
    • Any changes of itinerary must be made at least 1 day before an original booking departure. Passengers making changes must pay for changing fee and additional differences which may surplus from an original fare. In case that a new fare is less than an original price, we reserve the right not to remit an exceeding amount of the decreased fare.
    • Booking can be made via 4 channels which are;
  • Website: www.nokair.com
  • Call Center: (02) 900 – 9911
  • Airport: Nok Air ticket counters at the airports- TA module
    • For any other regular fares, the booking and payment can be made at all channels as normal
    practice.
    • Other terms remain in according to Nok Air’s terms and conditions.
    • Nok Air reserves the right to change any terms of this promotion without prior notice.