Goedkope vluchten binnen Thailand en de regio (aanrader!!)

**

http://www.nokair.com/s1000_obj/content_obj/html/14417/Obj/HOTD.jpg

**

http://www.nokair.com/s1000_obj/content_obj/html/14415/Obj/12.gif

Bangkok – Hanoi from 3 THB (Net Price 1,853 THB)

Hanoi - Bangkok from 3 THB (Net Price 1,619 THB)

Bangkok – Ubon Ratchathani from 81 THB (Net Price 990 THB)

Bangkok – Chiang Rai from 175 THB (Net Price 1,090 THB)

Bangkok - Phuket from 175 THB (Net Price 1,090 THB)

Bangkok – Hat Yai from 175 THB (Net Price 1,090 THB)

http://www.nokair.com/s1000_obj/content_template/164/Obj/spacer.gif

Terms & Conditions

1. Travel date is available till 29th March 2008
  2. Bookings have to be made in advance for at least 21 days prior to the departure.
  3. Promotion fares are quoted for economy class and single journey (one-way) only.
  4. Promotion fares are limited in each flight and may not be available in every flight.
  5. Pre - seat assignment is available via the website and can be made 90 days in advance of the departure day at earliest and 6 hours before departure time at the latest.
  6. The payment is non-refundable in all cases.
  7. Changes of flights and dates must be made at least 1 day prior to the booked departure date and are subject to the change fee plus the fare difference. Nevertheless, Nok Air hereby reserves the rights not to make any refund if the new fare is lower than the fare previously booked and paid.
  8. This promotion is subject to NOK AIR’s standard Terms and Conditions. Read more
    Domestic flights
    International flights

Bron: NokAir / www.nokair.com

Kan iemand ons vertellen hoe wij het beste met de trein kunnen reizen van de luchthaven Don Muang (bangkok) naar Pattaya?
En hoe gaat dat dan in z’n werk?

hoi houzz, ik wil graag weten of je via de satelite,met je canal digital kaartje uit HOLLAND!! DE zender die je in europa ontvangt ook in thail. kan ontvangen;rtl,ned1,zdf, enz…Volgens my moet dat lukken,alleen mot je de schotel goed/anders richten ?? graag een reactie houzz, bedankt alvast en de groetjes.Wil over 4 jaar naar thail. emmigreren

Kan iemand ons vertellen hoe wij het beste met de trein kunnen reizen van de luchthaven Don Muang (bangkok) naar Pattaya?

Niet, geen trein naar pattaya. Neem de bus of taxi.

Hallo allemaal,

Wij willen in de zomer 6 weken naar Thailand en tussendoor naar Laos ivm met het 30 daagse Thaise visum. Kunnen we wel naar Bangkok vliegen zonder bewijs dat we naar Laos gaan? Want we willen aan de Thais-Laos-grens een visum kopen voor Laos, dus dat hebben we nog niet op het moment dat we naar Bangkok vliegen…
Heeft iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt!

Groetjes Lotte en Cartana

:vak02:Hoi,
Verbaasd mij niet hoor, ik heb een maand geleden geboekt voor enkele vlucht van Bangkok naar Chiang mai op 29 juni. Dit kost ons per persoon nog geen 16 euro. Boeking bij Airasia!
Groet,
Gelu

Hallo mensen mijn naam is wouter.

Ik ga in april voor 25 dagen naar thailand en cambodja.
Nu heb ik ergens een vlucht gevonden die van bangkok naar phnom penh gaat voor 699,00 thb. Kan iemand mij vertellen of dit waar is of niet want ik vond dit wel heel erg goedkoop.

Groeten wouter.

Hoi Wouter,

Ik neem aan dat dit de prijs is exclusief tax/toeslagen ?

Ik zie namelijk op de website van AirAsia een enkele reis BKK-PNH op bijv.
25 april voor 40 Baht exclusief belasting !!
Inclusief tax/toeslagen komt ttl prijs op 1750 Baht:

***1 Guest @ 40.00 40.00 THB ***
***Airport Tax 700.00 THB ***
***Insurance Surcharge 50.00 THB ***
***Administration Fee 210.00 THB ***
***Fuel Surcharge 750.00 THB ***

Total Package Price 1,750.00 THB

Dan wel iets meer dan 699 Baht, maar nog steeds geen geld natuurlijk !

Hé dave bedankt voor de snelle reactie.

We gaan in april weg dus heb nog wel even de tijd om het één en ander uit te zoeken.

We zijn vorig jaar ook naar Thailand geweest toen zijn we vaak met de nachttrein gegaan.
Niks mis mee trouwens, maar toch zonde van de tijd want je bent er bijna een hele dag mee bezig om van krabi naar bangkok te komen.
We hebben vaak gehad dat we in verschillende busjes terecht kwamen en er echt heel lang over deden. Wat best vervelend kan zijn.
Dat probeer ik nu te voorkomen met binnenlandse vluchten.

De prijs die jij aangeeft stelt ook helemaal niks voor.
Kan je dat vooraf boeken of is het verstandig om het daar te doen op het vliegveld.

Alvast bedankt groeten wouter.

Kunnen we wel naar Bangkok vliegen zonder bewijs dat we naar Laos gaan?

Hangt er vanaf hoe de luchtvaartmaatschappij zich opstelt. Officieel niet. Wat je kunt doen: bel de maatschappij vooraf en doe navraag. Als ze moeilijk doen: of vooraf de vlucht naar Laos boeken, of vooraf een visum aanvragen.

Hoi Wouter,

Als jullie reisdata al helemaal vast liggen, dan adviseer ik je om dit z.s.m. te boeken.
Hoe langer je wacht, hoe voller de vlucht raakt…en dan gaan de prijzen natuurlijk ook omhoog.

Als je de vlucht van AMS naar BKK nog moet boeken, dan kan je me altijd een berichtje sturen; ik kan dan evt een vlucht voor je zoeken voor een goede prijs…

Groet,

Dave

Hoi dave.

We hebben net een vlucht geboekt via 333travel we vliegen alleen van dusseldorf naar bangkok.

We zouden eerst via holland international maar dat was best wel duur. En alles was bijna volgeboekt.

Deze tickets waren maar 555€ incl. luchthavenbelasting, en een retour met de trein naar dussldorf is maar 35€.
De hele reis naar thailand kost me maar 590€.
Dat valt best mee dacht ik.

Ik ben nu op zoek naar tickets van bangkok naar phnom penh op 26 april en op 3 mei van siem reap naar bangkok of phuket dus als je iets leuks tegenkomt of je weet iets laat het me dan even weten.

Ga je dit jaar zelf ook nog naar thailand of blijf je lekker in het koude kikkerland dit jaar.

Wij hebben er in ieder geval ontzettend veel zin in om er weer heen te gaan.

Hé dave bedankt alvast.

Groeten wouter.

Ik ga zelf ook weer naar thailand en ben aan het kijken voor goedkope binnenlandse vluchten…
Op de site van airasia zie ik een vlucht staan begin juli van phuket naar bangkok voor 399 baht!!
Klopt dit wel…vind dit wel erg goedkoop (ong. 10euro) nl…

groet jeroen

Hoi Jeroen,

Dit klopt, al zal dit wel exclusief luchthavenbelasting/toeslagen zijn.
Zie ook mijn post hierboven over een enkele reis van BKK naar Phnom Penh…deze is er al vanaf 40 Baht, exclusief luchthavenbelasting/toeslagen.
Tsja, NokAir en AirAsia zijn natuurlijk prijsvechters dus bieden erg goedkope vluchten aan…

hoi dave,

Dat is mooi meegenomen…perfecte prijzen…
ik ben nl bezig om een mooie reis uit te zetten…
Bedankt voor je reactie!

groet jeroen

Goedenavond,

Ik ga 23 mei voor de derde keer naar Thailand.
Ik ga dit keer voor 3 en halve week.
Ik ben de andere 2x eigenlijk alleen maar in BKK en Patayya geweest.
Ik ben echt emand die de gezelligheid opzoekt lol, dan zit je in Patayya op het juiste adres :slight_smile:
IK wil dit keer ook andere steden bekijken, en wil dan zoveel mogelijk met de bus of trein doen.
Je ziet dan tenslotte meer van Thailand dan je in dat vliegtuig zit :stuck_out_tongue:
Is het een beetje te doen om via openbaar vervoer te gaan ??
Wat zijn de kosten dan zo een beetje ??
Laat me weten of iemand anders ervaring er mee heeft om zo door Thailand te reizen.

Groetjes
Richard
( een ex Haarlemmer ) :vak02:

hoi richard,

Bezoek chiang mai in het noorden…
leuke stad…minder druk dan bangkok…
neem bijv. de nachttrein vanuit bangkok,heel gezellig!
Ik zelf heb een trekking van 5 dagen gedaan ten noorden van chiang mai in het gebied tegen de grens van birma…
zeer de moeite waard.

groet jeroen

Prijsvechter AirAsia voert heffing in op ruimbagage

KUALA LUMPUR - Passagiers van de Aziatische prijsvechter AirAsia moeten vanaf 21 april extra gaan betalen als ze op hun vliegreis een koffer willen meenemen. De luchtvaartmaatschappij voert een heffing in omdat ze dat eerlijker vindt tegenover mensen die zonder ruimbagage reizen en om meer geld in het laatje te brengen.

Wereldwijd hanteren meer prijsvechters het principe van ‘betalen voor wat je gebruikt (en niet betalen voor wat je niet gebruikt)’. Door de steeds maar stijgende brandstofkosten wordt het steeds moeilijker om lage ticketprijzen te hanteren, waardoor steeds vaker wordt gekozen om reizigers specifiek voor bepaalde zaken te laten betalen.

Op langeafstandsvluchten, uitgevoerd door dochter AirAsia X, moest al worden betaald voor ruimbagage. Het meebrengen van handbagage blijft gratis.

Reizigers van AirAsia kunnen van tevoren via internet aangeven met koffers te reizen. Daarvoor wordt een korting verstrekt op het gangbare tarief van vijf Maleisische ringit (circa één euro).

*Bron: Luchtvaartnieuws 7 april 2008 / *www.luchtvaartnieuws.nl

Mijn favoriete busmaatschappij tussen Bangkok en Chiang Mai is Nakonchai Air. Alleen nachtbussen (je ziet niets maar het spaart een hotelnacht uit). VIP-bussen zijn bijna te vergelijken met business class voor ca Bt 700.

De nachttrein 2e klas met prima slaapplaats kost ca Bt 850. Wel reserveren. Overdag zie je wel wat en het is ook goedkoper maar het duurt wel zo’n 13 uur!

Dave,

Kun jij me vertellen of het ook mogelijk is om binnenlandse vluchten te boeken bij Air Asia, zonder dat je een credit card hebt? Of is het mogelijk om met de creditcard van een niet-reiziger te boeken?

Dank je wel vast!

Groeten,
Suzanne