Goedkope vluchten binnen Thailand en de regio (aanrader!!)

Dat zou ik ook wel graag willen weten; ik heb nergens iets kunnen vinden op het internet. Weet iemand hier iets van?

Met het vliegtuig naar Ranong; Airasia heeft 3 vluchten per week (dinsdag, vrijdag en zondag) naar Ranong Meer informatie zie www.airasia.com

Hoi George,

Ik had al op die site gekeken maar zie geen Ranong bij de steden van Thailand staan.

Zal is gaan piepen op de site van air asia,vind het toch maar raar.
Je hebt gelijk sta niets vermeld van Bkk naar Ranong!

De vrij onbekende airline Happy Air vliegt van Suvarnabhumi naar Ranong: http://happyair.co.th/

Georgessiam heeft volkomen gelijk over de Air Asia vluchten naar Ranong vanaf Survanabhumi, met die kanttekening dat het toch al snel weer 5 jaar geleden is dat Air Asia op Ranong vloog.

Daarom dat ik ff gesurft heb op de Air Asia site,zelf heb ik nog nooit gevlogen van Bkk naar Ranong.
Een andere website maakte de melding dat ze weekelijks 3x vliegen naar deze bestemming,maar deze informatie is achterhaald.

Desalniettemin bedankt voor de moeite!

Nou je ziet dat er ook websites zijn die niet up to date zijn.
Maar het is goed dat we beide geschekt hebben op Air Asia.
Nu zal eens kijken naar de link die Dave heeft geplaatst,ofdat deze maatschappij(happy air)ook andere bestemmingen doet in Thailand.Heb er wel eens van gehoord,maar dat is ook alles.
groetjes:georges.:chin:

Hoi Kees5 als je deze link aanklikt komt je meteen te weten welke routes happy air aandoen in Thailand!Er wordt vooral op het noorden gevlogen;Mae Hong Song etc

hier aanklikken

hoi George,

bedankt voor de moeite! Ik heb vervolgens hun site opgezocht maar die blijkt tamelijk dood te zijnlol2. Welke vlucht ik ook invul het resultaat is iedere keer “flight not found”. En ook andere klikken leiden tot niks. Begin me af te vragen of ze nog wel zo happy zijn :slight_smile: Als ik daar ben zal ik eens rondvragen om te achterhalen hoe de situatie feitelijk is; ik vraag me zelfs af of het vliegveld van Ranong nog in gebruik is!

Off topic dan maar even, als het mag. Mijn vraag was ingegeven door het volgende: we willen vanaf Little Koh Chang op enig moment naar Chiang Mai. Vanaf Ranong gaan er nachtbussen naar BKK maar om dan vervolgens daar de trein te nemen (overdag ) zie ik en vooral mijn vriendin niet zo zitten: je bent dan toch al snel pakweg 36 uur bezig> Als vliegen vanaf Ranong niet mogelijk is, zie ik de volgende opties en ik zou jullie deskundig commentaar/advies zeer op prijs sstellen:

1. met de nachtbus naar BKK en dan vliegen. Toch wel 5000 THB voor zijn 2-en; oftewel een boel shingaatjes
  2. idem maar dan de nachttrein nemen. Het lijkt mij dan wijs om een goed maar schoon hotelletje te nemen om uit te rusten, e.d
 je slaapt er dan niet maar ja
Weten jullie iets dat voor dat doel geschikt is?
  3. met de bus van Ranong naar Chumphon en daar vandaan de trein naar BKK. Zien we tenminste nog wat. Maar ik weet niet wanneer en hoe frequent die bussen gaan. Waar kan ik dat vinden of weten jullie dat zo uit het hoofd? Vinden jullie dat een goede optie?

Dank!!!

Ze waren vorig jaar enige tijd uit de lucht, maar als ik nu vlucht Ranong-Bangkok opvraag, krijg ik die gewoon te zien (niet dagelijks) en kan ik deze aanklikken en vervolgens mijn gegevens invullen. Als ik het niet vergeet, zal ik morgen eens aan m’n Thaise collega vragen of ze Happy Air eens kan bellen om na te vragen

welk webadres gebruik jij?

lol2Ik denk dat ik het begrijp: als ik een vlucht in januari vraag dan wordt er wel gereageerd maar februari is kennelijk te ver weglol2lol2. En de prijs is maar liefst 3000 THB per persson (inclusief toeslagen en taxen)!!! Die optie vervalt dan wel

Ja Kees vijf, ik weet dat zo uit mijn hoofd waar de bus vandaan gaat en hoe laat.

Je kunt de bus telefonisch reserveren van af Koh Chang of Koh Phayam bij Chokanan tours. Tel. 077811337 vertrek 20 uur van uit Ranong aankomst 9 uur later op het zuidelijke busstation (sai tai mai) in Bangkok.
Het is een grote VIP bus met 24 stoelen, net zoals business class vliegen voor 600 en nog wat Bath.
Bij aankomst aan de pier laat je je met de song teaw nummer 3 afzetten bij het Chokanan kantoor in de stad zelf. (niet bij het busstation)
De laatste boot vertrekt om 14 uur van het eiland, je wordt opgehaald waar je op het eiland verblijft en je komt dan ruim op tijd aan om de bus te nemen en om het leuke stadje ook nog te bekijken.

Je trein bestel je via internet en je kunt dan in de wijk Banglampu een kamertje nemen voor en paar honderd Bath om je bagage neer te zetten en om uit te rusten en avonds de trein te nemen.
Vliegen zou echt onzin zijn je wint er misschien een paar uur mee maar je moet er vroeger zijn om in te checken en je dure ticket moet je ook van te voren betalen en de bus hoef je alleen maar te reserveren.

En last but not least Koh Chang en Koh Phayam aan de Andamanse zee zijn de enige eilanden in Thailand waar ik me nog thuis voel. Maar dat zal niet lang meer duren, op Koh Phayam is er al een onbeschofte Rus die een ressort heeft gekocht.

Kees5, waarschijnlijk weet Happy Air dan nog niet of ze in februari nog vliegen
 Ik had idd even in januari vlucht opgevraagd.
En prijs is idd aan de hoge kant, maar ja, ze zijn de enige die vanaf Ranong vliegen dus kunnen vragen wat ze willen

dank allemaal voor de moeite! En naamgenoot Kees: dat van die Russen is inderdaad geen goed nieuws. Ik ben nog nooit op Phayam geweest; wel op Koh Chang; inderdaad een paradijsje!:vak02:

Reserveer bussen op het busstation. De hier genoemde bussen zijn toeristenbussen, die bekend staan om onveiligheid en vooral diefstallen uit de bus.

Steven, Ik weet eigenlijk niet waar ik beginnen moet om op jouw (ook off topic) reactie te reageren maar om reizigers juist te informeren moet ik toch een fundamenteel fout antwoord van jou recht zetten.

Chokanan tour en Naconchai Air en Sahapan tours en 999 tours (er zijn er natuurlijk meer) zij bijna allemaal nieuwe bussen hebben op grotere afstanden 2 chauffeurs zoals de VIP Sahapan bus van Sai Tai Mai naar Ranong en zijn alle 4 genoemde maatschappijen zeer veilig. Ik reis al vele, vele jaren met deze 4 maatschappijen en heb nog nooit iets van diefstal gezien of gehoord (jij bent de eerste in mij leve die dat beweert). De VIP is een van de duurdere bussen waar bij de stops in een goed restaurant met gratis maaltijd de deuren worden afgesloten.

Ik snap ook wel als je woont en werkt op een eiland en je vliegt van Phuket naar bv. Bangkok je niet op de hoogte bent van de Thai bussen.

En wat je blijkbaar ook niet weet is dat deze particuliere busondernemingen allemaal altijd een privĂ© kantoor hebben op al de busstations die ze aandoen op Moi Chit is dit altijd in het Thai geschreven met uitzondering van de bus maatschappij 999 (555). Soms zijn ze 100 meter van een “bokaso” verwijderd en soms zitten ze op het busstation zelf. In Ranong wat ik beschreef is het een beetje anders daar hebben ze een dependance op het “bokaso” en een kantoor in de stad. Kortom de boven genoemde bussen zijn zeer veilig en er wordt nooit gestolen in deze bussen bij mijn weten.

Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die nog meer met deze bussen reizen in Thailand maar persoonlijk ken ik ze niet.

Je slaat de plank volledig mis met je verkeerde waarschuwing en ik vermoed dat dit komt omdat je altijd vliegt binnen Thailand. Zelfs de “po song en po nung” bussen (tweede en eerste klas bussen) zij veilig en ook daar wordt bij mijn weten niet gestolen.
Als je vliegt naar bv. Ranong dan moet je van af Banglampu eerst 50 KM de verkeerde kant uit met taxi of bus en van af Banglampu naar het nieuwe Sai Tai Mai is een “ bijna” fileloze 15 minuten durende taxi rit.

Ik snap niks van jouw post, Ik geef mijn naamgenoot een uitgebreid antwoord en jij reageert met een zo’n regeltje. Zoals de reclame is “je zult wel meer verstand van duiken hebben”