Goedkope vluchten binnen Thailand en de regio (aanrader!!)

In de zomer van 2012 vlieg ik naar Bangkok en ik wil in ieder geval graag naar Koh Samui en Chiang Mai.
Nu kijk ik op de door jullie aangerade website airasia, maar daar staan twee diverse prijsklassen promo en regular. Wat is het verschil hier tussen?

Promo is dat het een tijdelijke speciale prijs is en regular is wat het normaal kost. Verder zit er geen verschil tussen. Je moet sowieso alles bij Airasia erbij kopen dus gewicht, stoelkeuze,eventueel eten etc.

Air Asia heeft momenteel weer een grote promo-actie, wel pas voor vliegen vanaf 4 januari 2013 t/m 22 mei 2013. Boeken t/m 20 mei a.s.
Geldt voor binnenlandse en regionale bestemmingen. Je betaalt alleen tax (en bagagekosten komen er nog bij).

Heb nieuwsbrief an Airasia ontvangen en ben gaan kijken voor onze vluchten in februari 2013, en daar waren het - denk ik - dezelfde prijzen als anders. Misschien voor andere data en/of andere luchthavens.
Voor 2 personen, inclusief ieder 25 kg bagage (zonder stoelreservatie) was het :

• van Chiang Mai naar Phuket : 5514 THB
  • van Phuket naar Bangkok : 4314 THB
    Of zijn dit de speciale prijzen?

Voor vlucht Bangkok naar Chiang Rai gaan we met Thai Airways boeken, om het risico niet te lopen dat we - na aankomst uit Brussel - niet van luchthaven in BK moeten veranderen, gezien er kans(je) is dat Air Asia gaat verhuizen.

Nee, dit zijn zeker niet de promo-tarieven. Ik was ook iets laat met mijn bericht plaatsen (was er ff bij ingeschoten). Op het moment dat de verkoop begon (paar dagen terug om 23:00 uur 's avonds) ben ik direct gaan kijken en de website was behoorlijk vaak overbelast, dus grote kans dat er al behoorlijk geboekt is (en er zijn natuurlijk maar een beperkt aantal stoelen beschikbaar voor de lage tarieven).

Was bezig om een ticket te boeken van Bangkok naar Chiang Mai en terug (6-3 heen en 12-3 terug). Vele opties qua maatschappijen, maar kwam vooral uit bij air asia en Nok Air. Die prijzen zagen er het beste uit. Ik snap alleen de regelingen omtrend bagage niet bij deze maatschappijen. Want er lijken bij air asia nog flinke kosten bij te komen door de bagage. Ervan uit gaande dat jullie er ervaring mee hebben, welke maatschappij kan ik het goedkoopste nemen? Als er nog andere maatschappijen goedkoop vliegen, hoor ik het ook graag, maar bijv bangkok air was flink aan de prijs.

Bangkok Airways is een full service maatschappij, dus prijzen liggen over het algemeen hoger dan Air Asia en Nok Air, hoewel ze ook regelmatig goede promoties hebben. Bangkok Airways is dus gewoon inclusief 20 kg ruimbagage en een hapje en drankje aan boord.
Het goedkoopste tarief van Nok Air is inclusief 15 kg ruimbagage, je kan ook extra bagage bijboeken.
Bij Air Asia moet je altijd bagage bijboeken, maar zeker geen flinke kosten. Uit m’n hoofd dat ik 320 Baht voor 20 kg ruimbagage per enkele reis.
Houd er wel rekening mee dat Air Asia en Nok Air vanaf Don Muang in het noorden van Bangkok vliegen, en Bangkok Airways vanaf Suvarnabhumi, zo’n 30 km ten oosten van Bangkok.

Je zou ook eens bij Thai Smile kunnen kijken, onderdeel van Thai Airways.

Voor Phuket BKK met Air Asia betaalden we het volgende voor 2 p (zie detail hieronder) - dit incl ieder 25 kg bagage - :
"

Flight
**
[SIZE=3]2 Guest 2771.96 THB
Airport Tax 200.00 THB
Value Added Tax 208.04 THB
[/SIZE]
[FONT=Arial,Bold][SIZE=1][SIZE=3]Sub Total 3180.00 THB
[/SIZE][/SIZE][/FONT][FONT=Arial,Bold][/FONT][SIZE=3]Services & Fees
[/SIZE]
[SIZE=3]2 x AirAsia Insure OneWay 171.20 THB
2 x Check-In Baggage - up to 25kg 800.00 THB
2 x Processing Fee 100.00 THB
Value Added Tax 63.00 THB
[/SIZE]
[FONT=Arial,Bold][SIZE=1][SIZE=3]Sub Total 1134.20 THB
[/SIZE][/SIZE][/FONT][FONT=Arial,Bold][/FONT][SIZE=3]Total Amount
[/SIZE]**4314.20 THB
**[SIZE=3]Total VAT
[/SIZE]**271.04 THB
[FONT=Arial][SIZE=1][SIZE=3]Total Paid 4314.20 THB

[/SIZE][/SIZE][/FONT]

Vanaf oktober 2012 rijden er nu ook GRATIS bussen tussen “Suvarnabhumi” en “Don Mueang”. (waarschijnlijk al veel vroeger) Wij hebben ongeveer 1u gedaan met deze bus in rustig verkeer. (Omstreeks 10u smorgens) Hieronder de time table. Had deze hier nog niet gevonden. Bus vertrekt op Suvarnabhumi vanop het 3de verdiep.

http://imageshack.us/a/img849/6087/bussen.jpg

1 like

Een beetje laat, maar NokAir heeft momenteel weer leuke aanbieden voor tickets. Boeken t/m 28 september, reizen t/m 31 maart 2016.