Gewoon een vakantieliefde of toch meer?

Ik ga jullie natuurlijk op de hoogte houden.

Volledig verslag misschien als ik daar ben en anders als ik terug ben.

Chica wat gaaf dat je hem eindelijk heb gesproken en dat je terug gaat. Wanneer ga je ??? Misschien zitten we wel in hetzelfde vliegtuig of ga je later terug.

En de andere nieuwe meiden ben ook benieuwd hoe het met jullie liefdes afloop.

Een heleboel nieuwe liefdes zo te lezen. Wat leuk! En allemaal welkom natuurlijk.
Ik ga in oktober ook voor het eerst de ouders van mijn vriend ontmoeten, vind het heel erg spannend. Hij heeft namelijk nog nooit een meisje meegenomen naar zijn familie. Zijn familie woont in Izmir, we hebben een appartement in Kusadasi geboekt, waar hij in de zomermaanden werkt. Ik heb dit via het reisbureau gedaan waar ik werk, zodat ik ook nog een leuke korting krijg. Gelukkig is hij vrij als ik daar heen ga, dus we hebben heerlijk 2 weken voor onszelf. Ik ben heel benieuwd hoe het met jullie liefdes allemaal gaat aflopen en de ontmoetingen. Ik hoop natuurlijk allemaal positief.

Dece,misschien kom ik je wel tegen in Kusadasi ik ga 25 oktober.Hebben alleen nog geen appartement of hotel geboekt,daar zou me vriend voor gaan kijken.

@turkije lover, ja wie weet. Wij verblijven 2 weken in app. Akdas, had eerst een ander appartement geboekt, maar deze bleek gesloten te zijn in die periode. Er zijn natuurlijk al een heleboel hotels/appartementen dicht zo aan het eind van het seizoen. Nu zitten we midden in het centrum, wat eigenlijk niet de bedoeling was. Mijn vriend wilde een keer niet in het centrum zitten, omdat hij daar natuurlijk altijd is ivm zijn werk. We gaan ook nog een paar dagen naar Izmir, dus ach het appartement is niet zo heel erg belangrijk. Ik ben benieuwd welk hotel/appartement je vriend gaat boeken. En wie weet lopen we elkaar nog tegen het lijf in Kusadasi, het zal niet meer zo heel erg druk zijn, dus wie weet…

Ja ben ook heel benieuwd,en zal het wel zien.Hij zij inderdaad ook dat er al een hoop hotels dicht zijn dan.Wij blijven maar een paar dagen in Kusadasi het is de bedoeling dat we naar Istanbul gaan om visum aan te vragen…

Oh spannend! Mijn vriend moet helaas dit jaar het leger in, dus onze oktober vakantie is waarschijnlijk de laatste alvorens hij het leger in moet. Een visum zit er voor ons dus nog even niet in. Zodra hij klaar is met het leger willen we eerst een toeristenvisum gaan proberen, zodat hij Nederland eerst eens kan zien, daarna willen we voor de mvv gaan en als dat niet lukt, dan ga ik naar Turkije, maar dit is allemaal pas over een jaar of 2. Ik hoop voor jullie dat het visum gaat lukken. Ik zal zeker voor jullie gaan duimen. Als jullie in Kusadasi zijn, dan ben ik er natuurlijk ook nog een paar dagen, dus we kunnen elkaar altijd nog tegen het lijf lopen. Wij gaan de eerste week een aantal dagen naar zijn ouders, dus de tweede week zitten we zeker in Kusadasi.

Wij gaan ook eerst voor het toeristenvisum…Me vriend wil eerst kijken wat hij van Nederland vindt,alleen heeft hij het er steeds over dat hij maar voor 2 weken wil komen,omdat hij in de winter ook wil werken,probeer hem nog steeds om te praten om langer te komen (minimaal een maand),2 weken is wel erg kort vind ik

twee weken is inderdaad niet zo heel erg lang, maar ben jij dan ook gewoon vrij of niet als hij een maand zou blijven? Ik begrijp dat je liever hebt dat hij langer komt, maar in twee weken kan hij in ieder geval alvast iets van Nederland zien en er een indruk van krijgen. Is jouw vriend al in het leger geweest?

Dece,heb gister me vriend gesproken en hij heeft toch besloten om een visum voor 3 maanden te vragen,mocht hij het hier toch niks vinden dan kan hij altijd eerder terug toch…Ik met wel gewoon werken,maar heb nog wel vrije dagen over dus kan altijd vrij nemen.Me vriend wil als het ff mogelijk is ook werken hier als hij 3 maanden blijft,maar dat gaat niet denk ik…Hij heeft vorig jaar in het leher gezeten dus die tijd hebben we gehad.

Wij zijn ook lekker on topic bezig…Haha.
Maar het is wel een interessant onderwerp. Dit geeft weer aan dat onze vriendjes meer zijn dan een vakantieliefde (om even het topic te noemen)
Wat goed dat hij toch langer wil blijven, wat een heerlijk idee lijkt me dat om 3 maanden samen te zijn, werken op een toeristenvisum is volgens mij niet mogelijk en kan hem alleen in problemen brengen, zou ik dus maar niet doen.
Is wel zo leuk als je zelf ook af en toe een vrije dag kan nemen anders zit hij zo alleen, of nemen anderen hem dan mee op sleeptouw?
Heerlijk dat jouw vriend het leger al gehad heeft, die van mij heeft op school gezeten, vandaar dat hij nu pas moet. Ik baal er behoorlijk van, maar helaas is er niks aan te doen.

Dat dacht ik ook al dat we on topic bezeg waren,maar is inderdaad een interressant onderwerp:D
Gelukkig zijn ze bij mij op het werk niet zo moeilijk dus kan af en toe wel dagje vrij nemen,maar eerst maar zorgen dat we dat visum krijgen.
Hoe oud is jouw vriend als ik vragen mag?

Ja, eerst zorgen dat je het visum krijgt en dat is allemaal niet zo heel erg makkelijk jammergenoeg.
Mijn vriend is 25 en die van jou?
Wel lekker als je af en toe een dagje vrij kan nemen, gelukkig is mijn werk ook niet zo moeilijk, maar helaas zitten wij nog niet in de fase van een visum aanvragen.
Eerst dat leger!!!

@dece…maar jou vriend hoeft neit de volle 15 maanden het leger in dan he…?

Dat dacht ik ook aan het begin, maar volgens mijn vriend geldt alleen de opleiding tot dokter of advocaat tot een diensttijd verkorting, hij heeft wel 2 opleidingen gedaan, maar niet op universitair niveau, dus volgens hem telt dat dus niet. Helaas moet hij dan dus ook de 15 maanden, of kan jij me iets anders vertellen???

nee ik weet het ook niet precies…kan idd best dat ie alleen verkort wordt als hij op de universiteit heeft gezeten…
dat was bij de broer van mijn vriend namelijk ook het geval…en mn vriend zelf heeft wel gewoon 15 maanden leger gehad…

groetjes

filiz

mijn askim moet ook 15 maanden het leger in. in november pfff
gelukkig zie ik hem nog 3 weken voordat hij gaat. en als het goed is hebben ze nog 2 weken dat ze naar huis mogen.
maar ik vraag me eigen af hoe ik die 15 maanden ga overleven de 1 x heb ik al 3 maanden moeten wachten nu gelukkig 6 weken.maar 15 maanden is echt lang hij zei wel dat hij ieder weekend 1 dag op msn kon komen gelukkig.maar eerst nog ff 3 weken van elkaar genieten dus nog ff niet aan het leger denken.

xx karin

Dece,mijn vriend is 24

turkije lover, heb jij de legerperiode ook mee gemaakt van je vriend of hebben jullie elkaar daarna pas ontmoet?
Mijn vriend zal waarschijnlijk ook november het leger in gaan, ja 15 maanden zijn lang en je moet maar afwachten of je contact kunt hebben, ligt helemaal aan de plek waar ze geplaatst gaan worden. Gelukkig hebben ze 30 dagen verlof, maar ook die kunnen ze vaak niet zelf inplannen, dus makkelijk zal het niet worden, maar we komen er wel doorheen.

Dece,ik heb de leger periode van me vriend ook meegemaakt,hij zat richting het oosten.Hij was vaak elk weekend 1 dag vrij en heeft 2 weken vakantie gehad,waarvan we 1 samen zijn geweest.Moet zeggen in die leger periode hadden we regelmatige contact dan nu,maar ja hij moet nu ook veel werken…En achteraf gezien zijn die 15 maanden toch nog wel aardig snel gegaan,maar dat is meestal he achteraf

Ja, achteraf zal het best snel gaan, maar als je er nog voor zit, lijkt het heel lang.
Ik hoop dat wij ook veel contact kunnen hebben, ondanks dat mijn vriend nu ook zo’n 13 uur per dag werkt, spreken we elkaar bijna dagelijks op msn of via de telefoon. Smsen doen we dagelijks, dus ik ben wel erg verwend. Afwachten maar, meer kan je niet doen.