40THB is niks laat me weten Jelle hoe het was als jij en vrouw er zijn geweest?
gedetailleerd verslag volgt ;). Volgens mij zal live bij de kapper alvast geanimeerder zijn dan de shows in de clubs!
Al weet ik niet of ik me er met die sangsom-cola met goede reputatie nog iets van zal herinneren…
![]()
je merkt het wel anders neem je nog een sam song van me ![]()
Deal! ![]()
Je moet maar eens “masserman kai” proberen,Jolann!!
Lekker stukjes kip in cocossaus met rijst!!echt heeeeeeeeeeeel lekker!!
krijg nu al trek hmmmmmmmmmm
Ben heeel benieuwd, vanochtend aangekomen in bangkok. Door het vliegtuig voedsel heb ik nog niet zo’n zin in al het lekkere eten…
Kan je masserman kai alleen aan kraampjes bestellen of ook bij een restaurant??
massaman kun je in de meeste restaurants ook krijgen
Moest je toevallig in Kao San Road verblijven Jolann,(ken je programma niet)dan moet je maar ff langslopen bij "Prakop house"in kao san.
Daar hebben ze de beste Masserman kai in Bangkok!!
Oja,nog een prettige vakantie in het land van de glimlach!
georgessiam.:chin:
Ik zit in Rambuttri In, vlak bij Kao san Rd. De tip ga ik onthouden!! Heb Pad Tai gegeten! HEERLIJK!! Zo weer bij een kraampje Pad Tai bestellen endan vanavond door naar Chiang Mai! Nog tips voor daar??:chin:
FF off topic:Nu we het toch hebben over Chiangmai,de stad waar ik me erin thuisvoel(getrouwd vroeger)
Chiangmai is een aangename stad waar men rustig kan kuieren over de avondmarkt en in de schaduwrijke straatjes. Men kan er ook de de tempels bewonderen waarvan enkele uit de 13de eeuw stammen. Binnen haar oude stadswallen koestert Chiang Mai bovendien de mooiste schatten van het Thaise handwerk.Er zijn prachtige kloosters, waarvan de Wat Phra Singh , met het beroemde boeddhabeeld, de grootste is. Tot de belangrijkste heiligdommen van Thailand behoort het buiten Chiang Mai gelegen 14de eeuwse kloostercomplex Wat Doi Suthep, verscholen in de bergen en te bereiken via 290 traptreden. De bevolking van deze stad is zeer kunstzinnig en er worden prachtige dingen gemaakt, o.a. van zijde en kleurrijk papier. Interessant is een bezoek aan het Tribal Research Centre , waar je niet alleen de variatie aan klederdrachten en gebruiksvoorwerpen kunt zien, maar waar tegelijk achtergrondinformatie over de bergvolken van Tibetaans-Burmese oorsprong wordt gegeven.
Ook de moeite waard om te bezichtigen is Wat Umong,ligt even buiten Chiangmaitown.
Deze tempel,herbergt ondergrondse tunnels waar de mensen kunnen bidden,het heeft een prachtige park met achterin een vijver(kunstmatig eilandje)waar er ontelbare vissen en schildpadden in rond zwemmen.(men kan de vissen ook voederen:aan de inkom is er een kiosk die visvoer verkoopt)Het complex heeft ook nog een klein museum(boeken)en men kan als je dat wilt een praatje slaan met de vele monnikken die daar verblijven.
De weg naar Mae-rim kom je van allerlei dingen tegenoa:een orcideenfarm,snake farm een olifantenkamp(waar men jungletochten kan doen met de olifanten)
Op ongeveer 58km van Chiangmai bevind zich de ingang van het Doi Inthanon Nationaal park.
In het park zijn vele aantrekkelijke watervallen en grotten zoals : Mae Ya waterval (de mooiste waterval in Chiang Mai ) , Mae Klang waterval, Wachiratan Waterval , Sririphum Waterval , Huay Sai Luang Waterval , Mae Pan Waterval , enz.
Oja Jolann,ik heb op het subforum(reisinformatie Thailandforum)het één en ander staan van de tempel “Wat Umong”(nu ga ik stoppen krijg kramp in de vingers)nog een goede verblijf toegewenst in Chiangmai!!
Moest je eventueel nog info nodig hebben over het noorden,dan kan je altijd een pmtje sturen die ik met de glimlach zal beantwoorden!
gegroet:georgessiam.:chin: Als je deze link aanvinkt kom je in de info betreffende Wat Umong!Overzicht online netwerk van Wereldwijzer Reizigers Netwerk - Wereldwijzer Reiscafé - Wereldwijzer Reizigers Netwerk
Ja Chiang Mai is inderdaad ook een favoriet van mij al ben ik het liefst op Koh Tao zoals mijn 2de huis is dat. Mijn favoriet is een trekking doen door de jungle en winkelen op de nachtmarkt. Ze hebben trouwens wel weer een wat andere keuken dan in Bangkok het is leuk om daar ook een op te letten of een kookklas te volgens is ook erg leuk.
:chin:Ik eet laat in de avond (nacht)graag een bami soep bij een van de vele kraampjes heerlijk ?
![]()
![]()
:chin:Ja George was het maar oktober maar volgens mij kan je in Antwerpen toch ook veel van dit soort gerechten verkrijgen?
mooie foto:THAILAND:![]()
Tja,bij ons in Antwerpen heb je wel verschillende thaise restaurants(niet goedkoop)denk dat de glimlach in de prijs is inbegrepen!!
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/04/22/1208840056-890.gif
:chin:George een fijne zaterdag avond en daarna droom maar van ons mooie Thailand ![]()
![]()
Op ko samui chaweng beach heb je een karretje rijden wat heerlijke sticky rice met roergebakken groente verkoopt…heerlijk,wel ‘phet phet’ hehe…
40bht goeie maaltijd!alleen geen idee hoe dit gerecht heet
ook de chicken on sticks…altijd lekker…
En het vrouwtje vd koh san road met haar grote wok!
en op phiphi een lekkere bucket met rum redbull en coke…in het zand zitten,half dronken worden en van de sunset genieten…
hmmm heimweeeeeee!
Jeroen
Nu ik zie dat er veel reacties zijn over het onderwerp"eten"dat ik me wel verplicht voel om er een nieuwe peiling over dit onderwerp te maken,voor de maand september!
Ik denk eerlijk gezegd dat ik met 20 opties niet ga toekomen,om al dat lekker eten te vermelden!!
gegroet:georgessiam.