Eten van de markt

George, bedankt voor de tips!! Zit nog steeds in Chiang mai en ga zeker wat van je lijstje doen!!
Morgen de zondagmarkt, GEWELDIG!! vorige week ook gedaan en daar heb ik toen het gerecht ‘mango, rijst en kokosmelk’ gegeten, HEERLIJK!!
Geniet volop van het lekkere eten, ook in de nachtbazaar!
:chin:

Hoi Jolann,je bedoelt toch de zondagsmarkt aan prathu tapae road??(oude stad)In welk hotel/guesthouse verblijf je nu op dit moment in Chiangmai?
Ook de moeite waard om ff rond te slenteren is de "Warrotmarket"deze komt uit op de pingriver!!(fruitstalletjes,kleding etc…kan men daar kopen!!)
In iedergeval,nog een prettig verblijf in de roos van het noorden!!
georgessiam.:chin:

Ik zit in ‘Top North guesthouse’ , erg oud, maar super lieve mensen die mij overal mee willen helpen etc! Ook een prima restaurantje waar ik lekker ontbijt. Heb ook in het Malak guesthouse gezeten, voor 1 nachtje!
De zondagsmarkt is in de oude stad in de Ratchadamnoem Rd. Veel touristen, maar super gezellig en hele leuke plek om lekker te eten.
Net als de Warrot markt, vandaag nog geweest!
Morgen naar Pai, kijken wat voor eten ze daar hebben!
:chin:

Hoi;Jolann!!
Moest je nog eventueel iets weten over Pai,dan laat je maar iets weten via pm of een posting hier op het reiscafe!!
Nog veel reisplezier toegewenst!!
georgessiam:chin:

net ook weer lekker thai gegeten. Papaya salade is ook erg de moeite waard trouwens en chili met basil leaves en pork ook heel erg lekker jammie.

Ik heb heerlijk gegeten bij de eettentjes op straat, niet ziek geweest oid.
Wel lette ik er op of het druk was bij de kraampjes, als dat zo was had ik het gevoel dat het vlees ed niet al te lang in de zon had gelegen, en dus wat veiliger. Weet niet of dit tussen mijn oren zit…maar het voelt beter1
Heb 1 keer voedselvergiftiging gehad en dat was na het dineren in een luxe frans restaurant!!

Ik eet er zo vaak en ben er nog nooit ziek van geweest. als ik er aan denk ik ben nog nooit ziek geworden van eten in Thailand. Dat is wel eens anders geweest tijdens trips naar Egypte brrr

hallo jolann
nou ik woon hier ,
en eet gewoon bij de stallen hoor.
en fruit vlees en vis van de markt.
ben nog ziek geworden
groetjes uit samui

:chin:Het is zeker verantwoord om bij de Thaise stalletjes te eten maar vroeg of laat krijgt iedereen(veel) wel eens last van buikloop in Thailand hoort er gewoon bij je maag moet gewoon in het begin om schakelen naar dit eten.
en mocht het er echt niet goed uit zien wat je voorgeschotelt krijgt eet het dan gewoon niet.:thailand::cambodia:

Eten is in Bangkok, net zoals in heel Thailand overal te verkrijgen. Op elke straathoek staat wel een klein kraampje waar je op plastic krukjes een maaltijd kan nuttigen voor nog geen euro. Ook zijn er wat duurdere restaurants, die meestal binnen zitten, waar je ook voor weinig geld een lekkere maaltijd kan eten.
Ik heb in Thailand heerlijk gegeten. Daar hebben ze niet de normen zoals hier. Maar nogmaals het was verrukkelijk en ik ben niet ziek geweest.

Net een maand streetfood gegeten in Thailand… geen één keer ziek geweest. Wel verhaal gehoord van een andere toerist die zwaar ziek is geweest na het eten van een English Breakfast in z’n hotellol2
Geef mij maar een noedelsoepke van 25 Bhat op zo’n plastic stoeltje op straat:chin:

ja noodlesoep daar ben ik aan toe zit nu in Maleisie mis de Thaise keuken al weer heel erg en ben er echt net vandaan. Maar goed 6 oktober vlieg ik weer terug eerste wat ik ga halen noodlesoep lekker spicy jammie

Groot verschil, de Maleisische keuken, Moira?

Ja de Maleische keuken is vele soorten Nasi en roti met canei dat is brood met een soort curry die je in de ochtend eet. Nasi Lemak is heel bekend hier. De keuken heeft aardig wat weg van Indonesie. In KL heb je natuurlijk vele soorten keukens dus we eten hier veel westers omdat ik niet een super liefhebber ben van de malay keuken.